ipsec konusu hakkın...
 
Bildirimler
Hepsini Temizle

ipsec konusu hakkında fikrinizi almak istiyorum..  

cemengin
(@cemengin)
Üye

merhaba arkadaşlar


 


şirketime ipsec uygulamasını devreye sokucam birkaç test yaptım başarılı çalısıyor yarın bu olayı devreye sokup 100 client 25 server var kerberos ile ipsec yapıcam yapmadan önce bir fikir alayım dedim ipsec yaparsam şirket alt yapısı network te bir yavaşlama söz konusu olabilirmi ?

Alıntı
Topic starter Gönderildi : 15/06/2009 19:48
Emrah GUNDAY
(@EmrahGUNDAY)
Üye

Merhaba


Bahsettiğin yapının tümünde İPSEC uygulamasını hayata geçirirsen adeta network ü katledersin.Localde hiç bir yerde bu tarz bir uygulama göremessin zaten kimsede kullanmaz.Ancak ne yapabilirsin şöyle olur kritik sunucuların için kendi yönetim konsolundan gerçekleştirilen bağlantılar için böyle bişey yapabilirsin.Tavsiyem hiç bulaşma sonra çok başın ağrır.İyi çalışmalar.

CevapAlıntı
Gönderildi : 15/06/2009 21:22
Serhat AKINCI
(@serhatakinci)
Tecrübeli Üye

Selam,

Emrah bey'e katılıyorum. Tüm yapıya IPSEC uygulamak performansı düşürür. Güvenlik açısından önemli sunucu/client'lar arasında aktif edin ve bu işlemi parça parça yapın.

CevapAlıntı
Gönderildi : 15/06/2009 22:06
cemengin
(@cemengin)
Üye

ilginç aslında açıkcası hattın yavaşlama konusunda hemfikirim ama hiç real ortamda denemedigim  için şüpheliyim öyle birşeyki benim şirketimde isa dan tut wsus sql  muhasebe yazılımı antivirüs faks CA  delfi fileserver herşey var yani bu trafigin şifrelenmesini istersem yavaşlama olucaktır ama çok olurmu bilmiyorum kararsızım bu arada tüm serverler entegre durumdu birini ipsec yapıyım digerini yapmıyım o tarz birşey olamaz açıkcası

CevapAlıntı
Topic starter Gönderildi : 16/06/2009 00:48
Kadir Aydoğdu
(@kadirakbaba)
Üye

 Merhaba,

 Aşağıda aldığınız sertifkaları alınca böyle bir soruyu nasıl sorduğunuzu çok merak ettim...

CevapAlıntı
Gönderildi : 23/06/2009 22:42
GÜRCAN EFE
(@GURCANEFE)
Üye

[:D]

CevapAlıntı
Gönderildi : 23/06/2009 23:41
Paylaş: