Anasayfa » Forum

ipsec Vpn Sorun ...
 
Bildirimler

ipsec Vpn Sorun Çözümü  

  RSS
burak can
(@burakcan)
Üye

Arkadaşlar Farklı bölgelerde İki modem arasında ipsec vpn kullanarak bağlantı kurdum. Modemler arasında bağlantı kuruluyor. Fakat modemden diğer lan çıkışlarına bağlantı kurulamıyor. Örneğin;

192.168.1.1 birinci modem.

192.168.2.1 ikinci modem

 - Birinci modeme bağlı bilgisayarımın ip nosu 192.168.1.6

- İkinci modeme bağlı bilgisayarımın ip nosu 192.168.2.6

  Birinci bilgisayardan ikinci modeme ping atabiliyorken. Birinci bilgisayardan ikinci bilgisayara ping atılamıyor. 

 

Alıntı
Gönderildi : 22/01/2017 22:28
Zülfü Mehmet ÖZÇİFÇİ
(@zulfumehmetozcifci)
Üye

Farklı subnetlere sahip bir ağ yapılanması var bunların birbiri ile iletişim kurabilmeleri için bildiğim kadarı ile ya bir routing kullanman gerekiyor yada L3 switch. Bildiğim kadarı ile sistem böyle işliyor ama bu işin piri olan arkadaşlar size yardımcı olacaktır eğer yanlış biliyorsam.

CevapAlıntı
Gönderildi : 22/01/2017 23:18
Turan COŞKUN
(@turancoskun)
Tecrübeli Üye Forum Yöneticisi

merhaba,

ikinci bilgisayar diye belirttiğiniz host üzerinde fw vb. güvenlik çözümleri aktif olabilir.

bu bilgisayara kendi ağı üzerinde ping atılabiliyor mu ?

ek olarak bu host üzerine  gw tanımlı değil ise, yine erişim sağlayamazsınız.

kontrol etmenizde fayda var.

****************************************************************
Probleminiz Çözüldüğünde Sonucu Burada Paylaşırsanız.
Sizde Aynı Problemi Yaşayanlar İçin Yardım Etmiş Olursunuz.
Eğer sorununuz çözüldü ise lütfen "çözüldü" olarak işaretlerseniz diğer üyeler için çok büyük kolaylık sağlayacaktır.
*****************************************************************

CevapAlıntı
Gönderildi : 23/01/2017 01:01
M. Oguzhan OZKURT
(@m-oguzhanozkurt)
Üye

Merhaba,

2. bilgisayar işletim sistemi Windows 7 mi? Windows firewall kapalı mı? Değilse kapatırsanız sorun muhtemelen çözülecektir.

CevapAlıntı
Gönderildi : 23/01/2017 12:04
alperen selçuk
(@alperenselcuk)
Üye

modeme kadar gidip PC ye ulaşılmıyorsa firewall problemi olabilir lokal PC lerdeki windows FW ler ping i engeller. 

CevapAlıntı
Gönderildi : 24/01/2017 01:41
burak can
(@burakcan)
Üye

Arkadaşlar soylenenleri denedim baktim. Sorun aynı. Ikinci modeme bagli bilgisayarin yanina gittim ordan birinci modeme ping attim ping atmadi. Halbuki birinvi modeme bagli bilgisyar ikinci modeme ping atmisti. Birde su var ikinci bilgisayar ping atmiyor modeme ama tarayicidan ip nosunu yazdiginda baglaniyor birinci modeme. Baglanti sorunu olan modemin güvenlik duvarı açıktı kapattim yine duzelmedi. Ayrica gw ayari 255.255.255.0 son iki rakam sifir olunca modem kabul etmiyor .

CevapAlıntı
Gönderildi : 24/01/2017 03:17
M. Oguzhan OZKURT
(@m-oguzhanozkurt)
Üye

Merhaba,

Modemlerin değil işletim sistemlerinin windows firewall larını kontrol eder misiniz? Windows firewall açık ise bu sorunu yaşarsınız.

CevapAlıntı
Gönderildi : 24/01/2017 13:00
burak can
(@burakcan)
Üye

Windows güvenlik duvarınıda kapattım aynı.

Dediklerinizi aynen denedim. Fakat sorun aynı. gw ayarı 255.255.255.0 yapıyorum bu arada. Onun dışında kabul etmiyor. ping atılmayan bilgisayarın bağlı olduğu  modemde güvenlik duvarı açıktı. Kapattım ama sonuç aynı. Ayrıca denedim Bu modeme bağlı bilgisayar diğer modeme de ping atmıyor. Muhtemelen modemle alakalı bir durum var gibi. Bir gelişme olursa bilgi veririm.

CevapAlıntı
Gönderildi : 24/01/2017 16:55
burak can
(@burakcan)
Üye

Arkadaşlar şu an modeme bağlı tüm bilgisayarlara ping atılabiliyor fakat merkezdeki pfsense cihazına uzaktaki bilgisayardan ping atamıyorum yani doğal olarak pfsensenin lan a bağlı bilgisayarlarınada bağlantı yapılamıyor. pfsense ye bağlı bilgisayarlar pfsense dahil tüm pclere ping atabiliyor. Acaba pfsense üzerinden rule mi tanımlamam gerek? Nasıl Yapabiliriz acaba?

CevapAlıntı
Gönderildi : 09/02/2017 00:05
Zülfü Mehmet ÖZÇİFÇİ
(@zulfumehmetozcifci)
Üye

Rule açıp bağlantı sağlayabilirsiniz. Her bilgisayara ayrı ayrı port vermeniz gerekekli.

CevapAlıntı
Gönderildi : 09/02/2017 14:16
Turan COŞKUN
(@turancoskun)
Tecrübeli Üye Forum Yöneticisi

[quote user="burak can"]

Arkadaşlar şu an modeme bağlı tüm bilgisayarlara ping atılabiliyor fakat merkezdeki pfsense cihazına uzaktaki bilgisayardan ping atamıyorum yani doğal olarak pfsensenin lan a bağlı bilgisayarlarınada bağlantı yapılamıyor. pfsense ye bağlı bilgisayarlar pfsense dahil tüm pclere ping atabiliyor. Acaba pfsense üzerinden rule mi tanımlamam gerek? Nasıl Yapabiliriz acaba?

[/quote]

Burak bey,

diğer post'ta belirttiğiniz yapı mı bu ?

vpn'i nerede sonlandırıyorsunuz ?

****************************************************************
Probleminiz Çözüldüğünde Sonucu Burada Paylaşırsanız.
Sizde Aynı Problemi Yaşayanlar İçin Yardım Etmiş Olursunuz.
Eğer sorununuz çözüldü ise lütfen "çözüldü" olarak işaretlerseniz diğer üyeler için çok büyük kolaylık sağlayacaktır.
*****************************************************************

CevapAlıntı
Gönderildi : 10/02/2017 00:16
burak can
(@burakcan)
Üye

[quote user="Turan COŞKUN"]

[quote user="burak can"]

Arkadaşlar şu an modeme bağlı tüm bilgisayarlara ping atılabiliyor fakat merkezdeki pfsense cihazına uzaktaki bilgisayardan ping atamıyorum yani doğal olarak pfsensenin lan a bağlı bilgisayarlarınada bağlantı yapılamıyor. pfsense ye bağlı bilgisayarlar pfsense dahil tüm pclere ping atabiliyor. Acaba pfsense üzerinden rule mi tanımlamam gerek? Nasıl Yapabiliriz acaba?

[/quote]

Burak bey,

diğer post'ta belirttiğiniz yapı mı bu ?

vpn'i nerede sonlandırıyorsunuz ?

[/quote]

 

evet diğer postta belirttiğim yapı bu. 

Vpn i modem üzerinden sağlıyorum. Zaten iki modem arası bağlantı sağlanıyor. Modem Dmz modunda ve pfsenseye yönlendirilmiş durumda. Ayrıca Nedense dmz açıkken ipsec bağlantısı kopuyor.

CevapAlıntı
Gönderildi : 17/02/2017 00:45
Paylaş: