Forum

Bildirimler
Hepsini Temizle

auditing

7 Yazılar
3 Üyeler
0 Likes
412 Görüntüleme
(@SerdarEREN)
Gönderiler: 130
Estimable Member
Konu başlatıcı
 

Herkese slm. Fileserver da auditing policy i aktif etmek istiyorum ama local policy demi yoksa domain kontroller policy demi yapmam gerekiyor.

Daha sonrada paylaşımdaki yani audit etmek istediğim folder ın security özelliklerinden domain users ı eklemem gerekiyor herhalde.

 
Gönderildi : 07/03/2008 12:23

(@SerdarEREN)
Gönderiler: 130
Estimable Member
Konu başlatıcı
 

Arkadaşlar gerekli ayarları yaptım fakat sadece administrator olarak log düşüyor diğer kullanıcılar yok.Neden olabilir?

 
Gönderildi : 07/03/2008 16:05

Hakan Uzuner
(@hakanuzuner)
Gönderiler: 32988
Illustrious Member Yönetici
 

Merhaba

bu policy çalışmasını istediğiniz makine için çalışmalı , yani nereye uyguladığınızdan çok o makineyi etkiliyor mu bu önemli . tabi tek makine için de tüm domain i şişirmeyin.

yani makineyi ayrı bir ou ya alın onun üzerine gpo bağlayın

object access i açmanız da yeterlidir .

Danışman - ITSTACK Bilgi Sistemleri
****************************************************************
Probleminiz Çözüldüğünde Sonucu Burada Paylaşırsanız.
Sizde Aynı Problemi Yaşayanlar İçin Yardım Etmiş Olursunuz.
Eğer sorununuz çözüldü ise lütfen "çözüldü" olarak işaretlerseniz diğer üyeler için çok büyük kolaylık sağlayacaktır.
*****************************************************************

 
Gönderildi : 07/03/2008 16:50

(@SerdarEREN)
Gönderiler: 130
Estimable Member
Konu başlatıcı
 

Hakan Hocam ilgilendiğin için teşekkür ederim.Biraz zaman geçince loglar düşmeye başladı.Ben biraz acele ettim galiba 🙂

Yalnız kafama takılan bir şey var.Active Directory kurulu  pc de local security kavramı kalkar diye kalmış aklımda ama var.gpedit.msc yazdığımda çıkıyor.Biraz açıklarsan sevinirim.

 
Gönderildi : 07/03/2008 17:10

Hakan Uzuner
(@hakanuzuner)
Gönderiler: 32988
Illustrious Member Yönetici
 

Domain ortamına katılmış bir makinede local policy ler hala çalışmaktadır . Ancak baskın olan domain policy olacaktır.

yani siz domain policy üzerinde bir değişiklik yaparsanız aynı policy ye gpedit ile ulaşırsanız değiştiremediğinizi göreceksiniz. 

Danışman - ITSTACK Bilgi Sistemleri
****************************************************************
Probleminiz Çözüldüğünde Sonucu Burada Paylaşırsanız.
Sizde Aynı Problemi Yaşayanlar İçin Yardım Etmiş Olursunuz.
Eğer sorununuz çözüldü ise lütfen "çözüldü" olarak işaretlerseniz diğer üyeler için çok büyük kolaylık sağlayacaktır.
*****************************************************************

 
Gönderildi : 08/03/2008 03:29

(@fatihkaraalioglu)
Gönderiler: 3040
Illustrious Member
 

Merhaba;

[img] [/img]

http://www.fakaonline.com/?page_id=294

Makalede bahsedilmiştir.

 
Gönderildi : 08/03/2008 03:48

(@SerdarEREN)
Gönderiler: 130
Estimable Member
Konu başlatıcı
 

Fileserver-departmanlar klasörü özelliklerinden auditing i sadece change ve delete olarak Domain users ı ekleyerek aktif ettim ve Admin tools-Domain controller security policy den Audit object access i success ve failure olarak enable ettim.Şimdi asıl sorum event viewer dan baktığımda sanki belirli kullanıcıların logları tutuluyor.Yaklaşık 80 kullanıcı var ama benim gördüğüm 10-15 kullanıcı.

 
Gönderildi : 10/03/2008 14:22

Paylaş: