Anasayfa » Forum

windows 2008 Server...
 
Bildirimler

windows 2008 Server R2-xxxx.local ?  

  RSS
Murat SURTEM
(@MuratSURTEM)
Üye

Herkese merhabalar.

Windows 2008 Server R2 (SQL server 2005-Netsis-Uzak masa üstü kullanıcıları-sanırım 5-6 tane)

Windows 2003 Server R2 (Access tabanlı çok amatör ama network üzerinde oldukça yoğun  kullanılan bir program)

Yukarıdaki iki serverın olduğu 50 PC lik bir networkümüz var.

2008 R2 xxxx.local isminde bir domaine sahip..buna müteakip 3 sorum olacak müsadenizle.

1-Bu tam olarak 2003 den 2008 e aktarılmış bir yapıyamı dalalettir yoksa ilk kurulumda da bu tip bir domain ismi verilebilirmi ? 

2-Eğer 2003 den migration yapılmış bir yapı ise ben bu domain ismini xxxx.com olarak rename yapabilirmiyim ve nasıl ?

3-xxxx.local şeklinde bir domain sağlıklımıdır ? Performansa veyahut herhangi başka bir yapıya (örnek:AD veyahut DHCP-VPN türevi uygulamalar, yoğun bir SQL Server kullanımı, buna bağlı network trafiği) xxxx.com isimli bir domain mi daha uygun yoksa xxxx.local zaten aynı tepkilermi vericek.

 

Şimdiden çok teşekkürler.Buradan alacağım dönüşlere göre sıfırdan bir forest kurucam 50 PC mevcut, ama bu sayı 1 sene içerisinde şirket içinde 300 pc ye kadar çıkacak.Bu yüzden bin kere tartıp 1 kere hareket etme taraftarıyım..

 

Yardımlarınız ve ilginiz için şimdiden çok teşekkürler. 

Alıntı
Gönderildi : 23/10/2011 04:51
Rafet S. AYATA
(@rafets-ayata)
Saygın Üye Forum Yöneticisi

Merhaba,


1. Aktarılmış bir yapı olduğunu düşünmüyorum ki iki sistemde çalışıyor görünüyor. Uzantının .local olması birşeyi değiştirmez eğer siz yapınızda .com veya farklı uzantı kullanmak istiyorsanız bunu ekleyebilir ve görünümü bu şekilde sunabilirsiniz. Tabi DNS ve birkaç ayar değiştirmeniz lazım.


2. Migrate yapılmış olsaydı 2003 tamamen ortadan kaldırılırdı. Tabi tüm roller diğer sunucuya aktarılmış olsaydı. Rename işlemi yapabilirsiniz ancak tüm yapı yeniden kurmak daha sağlıklı olacaktır. Nasıl yapıldığı ile ilgili olarak portalımızda mevcut bir makale var.


3. Sağlıklımıdırdan kastınız olsa çalışır mı çalışmaz mı ise evet sağlıklıdır. Genellikle eğitimlerde ve öğretilerde .local yaptırırlar çünkü .com gibi gerçek domain adlarında yapıları yönetmek herkesin bildiği bir iş değildir. İşi bilen .com da olsada nasıl yöneteceğini bilir ve yapılandırabilir. Sorunuzun devamına cevaben herhangi bir problem yok iki türde de sağlıklı çalışır.


Anlaşılmayan bir nokta varsa açıklamaya çalışayım.

CevapAlıntı
Gönderildi : 23/10/2011 16:40
Murat SURTEM
(@MuratSURTEM)
Üye

Rafet Bey;


 Merhabalar.


Öncelikle cevabınız için çok teşekkürler.


Sağlıklımıdır dan kast ettiğim şey şu; tamamen performans odaklı düşünürsek .local ve .com uzantılı domainlerin performansları ve yönetilebilirliği aynımıdır.Yani sadece isim farklılığımı var yoksa aralarında yönetimsel ve çalışma mantığı olarak farklı yapılarmıdır ?


 


Tekrar ilginiz için çok teşekkürler..

CevapAlıntı
Gönderildi : 24/10/2011 14:02
Rafet S. AYATA
(@rafets-ayata)
Saygın Üye Forum Yöneticisi

Merhaba,


Hiç bir fark yok.


Sunucu veya Anabilgisayar veya Server kelimeleri aynı anlama geldiği gibi hiç bir fark yok. Sadece şu olabilir .com uzantılı olduğunda gerçek dunyada aynı uzantılı bir domain varsa yapınızda birkaç DNS işleminin nasıl yapıldığını bilmeniz gerekiyor. Tam tersi durumda Exchange, web yönlendirmede v.s. kolaylık sağlayabilmektedir.


Yani her iki şekilde de kullanabilirsiniz.

CevapAlıntı
Gönderildi : 24/10/2011 14:35
M. Oguzhan OZKURT
(@m-oguzhanozkurt)
Üye

.com uzantılı ve dünyada olmayan bir isimle domain kursam bana ne gibi bi avantajı olur hocam?

CevapAlıntı
Gönderildi : 24/10/2011 15:28
Rafet S. AYATA
(@rafets-ayata)
Saygın Üye Forum Yöneticisi

[quote user="dj_pax"].com uzantılı ve dünyada olmayan bir isimle domain kursam bana ne gibi bi avantajı olur hocam?
[/quote]


Hiç bir avantaj sağlamaz. Avantajtan kastınız nedir onu bilmek lazım. Ne yapmak istiyorsunuz ne gibi avantaj elde etmek istiyorsunuz bunu bilmek gerekir ki avantajı ona göre söyleyeyim.

CevapAlıntı
Gönderildi : 25/10/2011 04:06
M. Oguzhan OZKURT
(@m-oguzhanozkurt)
Üye

"Sadece şu olabilir .com uzantılı olduğunda gerçek dunyada aynı uzantılı
bir domain varsa yapınızda birkaç DNS işleminin nasıl yapıldığını
bilmeniz gerekiyor. Tam tersi durumda Exchange, web yönlendirmede v.s.
kolaylık sağlayabilmektedir." demişsiniz avantajdan kastım burdaki kolaylık.

CevapAlıntı
Gönderildi : 25/10/2011 13:00
Paylaş: