Anasayfa » Forum

evden iş yerindeki ...
 
Bildirimler

evden iş yerindeki sql'e bağlanma port açmadan  

  RSS
Sinem Erkan
(@sinemerkan)
Üye

arkadaşlar merhaba ;

Evden iş yerindeki SQL'e ulaşmak istiyorum herhangi bir port açmadan

nasıl bir yol , yöntem izlemeliyim .

 

Alıntı
Gönderildi : 20/02/2017 21:35
Zülfü Mehmet ÖZÇİFÇİ
(@zulfumehmetozcifci)
Üye

Ortak bir vpn ağ kullanmanız gerekiyor eğer SQL kurulu olan bilgisayarınızın dışarı bakan bir ip adresi yoksa. VPN ağ için SoftEther öneririm.

https://www.cozumpark.com/blogs/linux_unix/archive/2017/01/29/cento-uzerinde-softether-vpn-kurulumu-ve-yapilandirma.aspx  Linux kurulumunu anlattığım makale.

Windows için yazdığım makale daha yayınlanmadığı için kişisel sitemin linkini koyuyorum. 

http://www.zulfumehmet.com/windows-server-2012-softether-vpn-server-kurulumu/  

Kolay gelsin.

CevapAlıntı
Gönderildi : 20/02/2017 23:06
Sinem Erkan
(@sinemerkan)
Üye

arkadaşlar , windows service yada api üzerinden demek istedim .

CevapAlıntı
Gönderildi : 21/02/2017 02:52
Mutlu Benmutlu
(@mutlubenmutlu)
Üye

web servis olarak acabilirsiniz

https://www.mssqltips.com/sqlservertip/3272/example-using-web-services-with-sql-server-integration-services/

 

CevapAlıntı
Gönderildi : 21/02/2017 04:29
Sinem Erkan
(@sinemerkan)
Üye

windows service yada api ile mümkünmü ve örnek ?

CevapAlıntı
Gönderildi : 21/02/2017 13:22
Zülfü Mehmet ÖZÇİFÇİ
(@zulfumehmetozcifci)
Üye

http://www.zulfumehmet.com/ms-sql-servere-uzaktan-erisim/ ancak bu şekilde uzaktan erişim var. Yanyız birde navicat tünel diye bir sistem mevcut lakin hiç kullanmadım.

CevapAlıntı
Gönderildi : 21/02/2017 13:33
Volkan Alkılıç
(@volkanalkilic)
Üye

Amacınız tam olarak nedir? Bunu netleştirmeniz daha doğru öneriler almanızı sağlayacaktır.

Eğer sql management studio veya başka bir uygulama ile native bağlantı sağlamak istiyorsanız VPN doğru yöntemdir.

Eğer geliştirdiğiniz bir uygulamayı diğer uçtaki sql sunucu ile güvenli biçimde konuşturmak istiyorsanız bir servis yazabilirsiniz.

Örnek:  https://blogs.msdn.microsoft.com/mds/2010/02/09/getting-started-with-the-web-services-api-in-sql-server-2008-r2-master-data-services/

 

 

CevapAlıntı
Gönderildi : 21/02/2017 13:34
Sinem Erkan
(@sinemerkan)
Üye

hocam aslında amacım şu ;

dağınık lokasyonlarda çalışan bir windows uygulamam var ve yüklü oldugu yerlerde bir windows servisim ,

 

sanırım web servis için birde bütün yerler web uygulaması ile web servis yazıp yine bütün yerlerde IIS vs. kurmam gerekiyor ,

 

ben zaten bir windows servisim var o servise ulaşıp bi şeyler yapabilirmiyim onu düşünüyorum .

VPN , webservis işimi gormuyor .

CevapAlıntı
Gönderildi : 21/02/2017 20:17
Ahmet Köseoğlu
(@AhmetKoseoglu)
Üye

[quote user="Sinem Erkan"]

hocam aslında amacım şu ;

dağınık lokasyonlarda çalışan bir windows uygulamam var ve yüklü oldugu yerlerde bir windows servisim ,

 

sanırım web servis için birde bütün yerler web uygulaması ile web servis yazıp yine bütün yerlerde IIS vs. kurmam gerekiyor ,

 

ben zaten bir windows servisim var o servise ulaşıp bi şeyler yapabilirmiyim onu düşünüyorum .

VPN , webservis işimi gormuyor .

[/quote]

 

webservis tek bir yerde olur sql'in kurulu olduğu yerde yani. Sizin client tarafında neden windows servisi var onu anlayamadım ama kullandığınız yazılım eğer kendi programınız ise bizdeki uygulamayı anlatıyım size.

 

Sql server portları kapalı bir webservis var aynı yerde çalışan webservise herkes ulaşabilir durumda. Programlar webservise gidip isteklerini söylüyor webservis sql ile konuşup istenilen veriyi hazırlıyor ve yolluyor sql bilgileri webserviste saklı oluyor. Sizinde buna benzer bir yol izlemeniz gerekiyor sanırım. 

CevapAlıntı
Gönderildi : 21/02/2017 20:35
Volkan Alkılıç
(@volkanalkilic)
Üye

Servis sadece merkezde çalışır, diğer lokasyonlar bu servise bağlanır.

IIS olmadan self hosted servis çalıştırabilirsiniz, gayet basittir:  https://msdn.microsoft.com/en-us/library/ms731758(v=vs.110).aspx

 

CevapAlıntı
Gönderildi : 22/02/2017 13:33
Paylaş: