itanium sunucuya do...
 
Bildirimler
Hepsini Temizle

itanium sunucuya domain kurulumu  

  RSS
senoltopal
(@senoltopal)
Üye

Merhaba arkadaşlar çarşamba günü yeni bir yerin sistemini kuracam fakat ellerindeki sunucular pek güzel değil rx2620 itanium sunucu var bir adet ve en sağlamı o göründüğünden domaini ona kurmayı düşünüyorum sizce mantıklı bi seçim olurmu ? daha sonra yeni sunucu alacaklar yeni sunucuyu additional domain controller yapıp rolleri ona aktardığımda işlemci farkından dolayı problem çıkarırmı deneyen bilen varmı şimdiden teşekkürler.

Alıntı
Gönderildi : 01/01/2013 10:43
senoltopal
(@senoltopal)
Üye

evet arkadaşlar itanium konusunda bilgi sahibi olan kimse yokmu ?

CevapAlıntı
Gönderildi : 01/01/2013 22:37
ibrahim yildiz
(@ibrahimyildiz)
Tecrübeli Üye

Buralarda Itanium sunucular ve migration hakkında tecrübeli arkadaşlar var mıdır bilmiyorum ama ben tercih etmezdim.
O elde ki sunucuya 2008 kuramayabilirsiniz 2012 kurulamaz zaten büyük ihtimalle. Biliyorsunuz bu sunucular için ayrı windows sürümleri mevcut. Sunucu desteği olan 2003 kurduğunuzda da daha sonra 2003>2008 migration yapmanız gerekecek bu da ek uğraş demek. Başka problemler çıkacak mı o da net değil. Geçici olarak workstation'lara bile kurulum yapsanız bundan iyi olacaktır bence. Itanium sunucular üzerinden migration da sorun olacağını düşünmüyorum açıkçası, x64 sistemlerle temel kernel altyapısı dışında önemli bir fark mevcut değil bildiğim kadarıyla Windows'da. Ancak bazı roller doğal olarak üzerlerinde bulunamıyor bunla ilgili bilgiler gördüm. (Temel AD rollerini üstlenebiliyorlar) Technet'i iyi incelemelisiniz. Bu sunucuları varsa şayet Linux üzeri roller de kullanmak daha mantıklı olacaktır.

****************************************************************
Probleminiz Çözüldüğünde Sonucu Burada Paylaşırsanız.
Sizde Aynı Problemi Yaşayanlar İçin Yardım Etmiş Olursunuz.
Eğer sorununuz çözüldü ise lütfen "çözüldü" olarak işaretlerseniz diğer üyeler için çok büyük kolaylık sağlayacaktır.
*****************************************************************

CevapAlıntı
Gönderildi : 01/01/2013 23:35
senoltopal
(@senoltopal)
Üye

teşekkürler İbrahim bey elimdeki sunucu rx2620 ve 2008 r2 server kurucam üstüne eğer karar verebilirsem en son 2008 r2 için smart start var çünkü elimde kurulum yapabilmem için elimdeki en iyi sunucu itanium diyebilirim elime çok delme çatma serverlar verdiler Workstation vs hiç yok zaten diğer serverlarda gerçekten ya çok düşük özellikteler 2003 server üstüne destekleri yok yani yada diskleri arızalı tek diskle çalışıyolar dediğim gibi elimdeki en sağlam sunucu bu itanium olduğu için öyle bir şey yapmayı planlıyorum aslında 2008 r2 den sonra migration yapmayı gerektirecek bi yer değil pek zaten kurcağım yer ama başka bir domain controller ekleyip rolleri ona aktardığımda sıkıntı olurmu bilemediğim için tecrübeli arkadaşlardan bilgi almak istedim fakat sanırım bunu test ederek öğrenebileceğim ancak 🙂

CevapAlıntı
Gönderildi : 02/01/2013 00:22
Oğuzhan İlkan Boran
(@oguzhanilkanboran)
Üye

Merhaba,

Technet üzerinden support edilen ve edilemeyen features incelenmende fayda var diye düşünüyorum.

http://technet.microsoft.com/en-us/library/cc772344(v=ws.10).aspx

Kolay gelsin

CevapAlıntı
Gönderildi : 02/01/2013 00:28
senoltopal
(@senoltopal)
Üye

teşşekkürler incelicem şimdi

CevapAlıntı
Gönderildi : 02/01/2013 00:56
ibrahim yildiz
(@ibrahimyildiz)
Tecrübeli Üye

Dikkat ederseniz IBM support da 2008 desteği görünmüyor ben 2003 de bunun üzerine söylemiştim zaten. Kurulumda problem yaşama ihtimalinizin yüksek olduğunu düşünüyorum. Elde 2003 itanium editionlar var ise ve open lisans yok ise birde 2008 itanium edition temin etmek var. Velhasıl kelam dediğiniz gibi denemeden öğrenmek mümkün olmayacak.

****************************************************************
Probleminiz Çözüldüğünde Sonucu Burada Paylaşırsanız.
Sizde Aynı Problemi Yaşayanlar İçin Yardım Etmiş Olursunuz.
Eğer sorununuz çözüldü ise lütfen "çözüldü" olarak işaretlerseniz diğer üyeler için çok büyük kolaylık sağlayacaktır.
*****************************************************************

CevapAlıntı
Gönderildi : 02/01/2013 01:30
Paylaş: