Anasayfa » Forum

DHCP Server ve Acce...
 
Bildirimler
Hepsini Temizle

DHCP Server ve Access Point  

  RSS
Farhad KARIMOV
(@farhadkarimov)
Üye

Normal
0

false
false
false

MicrosoftInternetExplorer4

/* Style Definitions */
table.MsoNormalTable
{mso-style-name:"Table Normal";
mso-tstyle-rowband-size:0;
mso-tstyle-colband-size:0;
mso-style-noshow:yes;
mso-style-parent:"";
mso-padding-alt:0in 5.4pt 0in 5.4pt;
mso-para-margin:0in;
mso-para-margin-bottom:.0001pt;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:10.0pt;
font-family:"Times New Roman";
mso-ansi-language:#0400;
mso-fareast-language:#0400;
mso-bidi-language:#0400;}

Selam
Aleykum Arkadaşlar!

Arkadaşlar
iki sorunum var.Daha doğrusu bu iki sorun bir-birile alakadar.Ben de istedim
size danışım ve sizden tavsiyelerinizi alım.Şimdi geçelim birinci soruna.

2
apartman ve 2 Access Point (AP) var.

1-ci
apartmanda 1AP,

2-ci
apartmanda 2AP var.

Her
iki AP`de isimler aynıdır.Diyelim ki, isimleri “TEST”`dir.Bundan başka internet
kablosu 1AP`ye giriyor ve 2AP`e buradan alıyor.Aynı zamanda her ikisinde AP
özelliği aktiv.Çünki istiyorum ki, her iki binada da laptop`la kablosuz bağlana
bilsinler.

Şimdi
nasıl etmek olur ki, 1-ci apartmanda olan laptop`lar ancak 1AP`yi, 2-ci
apartmanda olan laptop`lar ise ancak 2AP`yi görsünler?Yani istemiyorum ki, 1-ci
apartmanda olan her hangi bir laptop 2AP`ye bağlansın ve ya tersi 2-ci
apartmanda olan laptop 1AP`ye bağlansın.Bunu söylemekte maksadım odur ki,
apartmanların bazı yerlerinden diğer apartmandakı AP`ler gözüküyor.Onun için
istiyorum ki, ancak laptop hangi apartmandadırsa, o apartmanın da AP`sine
bağlansın.AP`lerin isimleri aynı olmak zorunda.

Şimdi
ise ikinci sorunum hakkında yazmak istiyorum:

Benim
kendi LAN İP`im 192.168.0.1-----192.168.0.255`dir.Ama ben istiyorum ki,
AP`lerden bağlanan laptoplar 192.168.5.0 üzerinden İP alsınlar.Ben şunun için
böyle bir şey düşünmüşüm:

Primary
AP`yi(bu bende olan 1AP`dir) DHCP üzerinde 192.168.0.77 İP`si ile reservation
yapmışım.Daha sonra DHCP Server`de yeni Scope kuruyorum.Bu Scope`da
192.168.5.1-----192.168.5.100 aralığı veriyorum ve Default Gatevvay olarak
DHCP`de reservation yaptığım İP`yi 192.168.0.77 giriyorum.DNS için ise
192.168.0.2 İP`sini giriyorum.Bu DNS benim kendi ağımın DNS`i.

Daha
sonra ise Access Point`in içerisine girib AP için Static İP yerine reservation
yaptığım İP`yi giriyorum 192.168.0.77.Sonra DHCP Server bölümüne gelib, İP
Range için 192.168.5.1-----192.168.5.100, Default Gatevvay için 192.168.0.77,
DNS için ise 192.168.0.2 giriyorum.Bu cür yaptığım zaman laptop`lar AP
vasıtasıla 192.168.5.0 üzerinden İP almaları gerekir.Eğer yanlış bir düzenleme
yaptıysam, yardım etmeyinizi rica ediyorum.Benim bu konudaki sorunum ise şu:

Ben
DHCP üzerinde 2 tane Scope kurdum.Biri kendi LAN`ım 192.168.0.0 ve AP için olan
192.168.5.0.Şimdi ben LAN`a kendi ağıma her hangi bir laptop ve ya bilgisayar
bağlasam, tabii ki, domain`e almadan.Bunlar İP`yi hangi aralıktan alır?Ve
niçin?Ben düşünüyorum ki, ola bilsin ki, 192.168.5.0 aralığından da İP
alsın.Aynı zamanda biliyorum ki, eğer 192.168.5.0 İP aralığına aldığım tüm
İP`leri DHCP`de Add Exclusion yaparsam, kendi LAN`ıma (ağıma) bağladığım
laptoplar ve bilgisayarlar bu İP aralığından İP almazlar.Ama ben istemiyorum
ki, Add Exclusion yapayım.

Değerli
hocalarım iki sorunumu anlatdım ve bunları çözmem benim için çok lazım.Her
zaman olduğu gibi yardımlarınızı bekliyorum.Önceden her kese teşekkür ederim!

Alıntı
Gönderildi : 28/02/2011 08:32
Hüseyin ERTUGRUL
(@huseyinertugrul)
Üye

Selamlar dostum, çok ayrıntılı bilgi vermişsin fakat en önemli bilgi olan Access Point markasını yazmamışsın. Bu ne tür bir cihaz kullandığın ve nasıl konfigure edildiği açısından önemli.

1. kısımda dediğin; herkes kendi apartmanındaki ap den kullansın interneti sorunu için roaming denen özelliği cihazların destekliyorsa kullanabilirsin. 1 ap ye kablo giriyor diğer ap ler kabloludan alıp sinyali dağıtsın diyorsun, bunun için repeater mod çalışmalısın. Repeater modda SSID olarak her cihaz için aynı olur, dolayısı ile 2 apartmandaki kişiler tek SSID görecektir ve hangisinin sinyali daha kuvvetliyse ona bağlanacaktır.

2. kısımda kablosuz kullanıcılar dhcp den farklı blokta ip alsın istiyorsan router özelliği olan AP kullanmalısın. Bu AP lerde lan portlarının yanında bir adet wan portu olur. Ağ kablosunu wan portuna takarsın AP içindeki dhcp aktif ederek ap kullanıcılarına oradan ip dağıtırsın.   

CevapAlıntı
Gönderildi : 01/03/2011 02:13
Farhad KARIMOV
(@farhadkarimov)
Üye

Hocam öncelikle çok teşekkür ederim ki, ilgilenib cevab vermişsiniz.

Hocam cevabınızda tüm sorularımın yanıtını buldum.Çok teşekkür ederim!

1.Cihaz D-Link`dir, evet router özelliği var.Hocam eğer bunun router özelliği varsa, o zaman anladığım kadarı ile DHCP`de her hangi bir yeni Scope kurmama ihtiyac yok galiba.Kendi içinden dağıtacak.Öylemi?

2.İkinci sorum ise şudur hocam, ben dediğiniz gibi ayarlağacam zaten.hepsinde aynı SSİD olduğu için bir tek VVİ-Fİ görecekler.O zaman otomatik olarak, bilgisayar yerleşdiyi apartmandaı VVİ-Fİ`ın sinyalı güclü olduğu için, otomatik olarak o apartmandakı VVİ-Fİ görecekdir.Öylemi hocam?

 

3.Son olarak bu roaming özelliğini nerden baka bilirim?Benim cihaz VVireless Router D-Link DİR 320.

Önceden çok teşekkür ederim!

ALLAH Razı Olsun Sizden, İnşallah!

CevapAlıntı
Gönderildi : 01/03/2011 21:30
Hüseyin ERTUGRUL
(@huseyinertugrul)
Üye

Selamlar tekrar,
1 evet cihaz kendi içinden ip dağıtacak
2 bu
soru 3. soru ile ilgili; Dlink cihazlarda roaming özelliği otomatik
çalışır, sen SSID bilgilerini ve şifrelerini aynı yaptığında kullanıcı
hangi AP ye yaklaşırsa bağlantı otomatik ona geçer.

CevapAlıntı
Gönderildi : 03/03/2011 00:12
Farhad KARIMOV
(@farhadkarimov)
Üye

Hüseyn bey, çok teşekkür ederim!

ALLAH Razı Olsun! 

CevapAlıntı
Gönderildi : 03/03/2011 11:31
Paylaş: