VirtualBox pFsense ...
 
Bildirimler
Hepsini Temizle

VirtualBox pFsense Denemeleri  

  RSS
 Anonim

Arkadaşlar  denemek için virtualbox  ' da  pfsense kurdum. Daha doğrusu direk iso  virtualBox için olan iso ' sunu açtım.

Gerçek ortama geçmeden önce virtual ortamda firewall '  öğrenip test etmek istiyorum.  

Benim sorum şu olucak ;

VirtualBox üzerinde  sanal xp ve pfsense çalıştırdığımı düşünelim.  pfsense için kaç adet interface tanımlıcam , ve bunlar bridge , nat vs hangi modda olucak.?

 

Aynı şekilde xp için interface  tanımlamam nasıl olmalı ki ,  pfsense  ile xp üzerinde  rol tanımlaması vs yapıyım.

Alıntı
Gönderildi : 21/12/2011 19:34
Ufuk TATLIDIL
(@ufuktatlidil)
Saygın Üye

http://www.cozumpark.com/blogs/gvenlik/archive/2008/11/02/pfsense-kurulum-ve-ilk-ayarlar.aspx

2 Interface olmalı , External - Internal , Client tarafına Internal bacağını vereceksiniz.

CevapAlıntı
Gönderildi : 21/12/2011 20:45
SerkanTaş
(@serkantas)
Üye

Ufuk Hocamın Dediğinin Dışında NAT mode Olacak...

CevapAlıntı
Gönderildi : 21/12/2011 20:58
 Anonim

[quote user="Serkan Taş"]Ufuk Hocamın Dediğinin Dışında NAT mode Olacak...[/quote]

[url= http://img714.imageshack.us/img714/5690/screenshot00020hg.th.jp g" target="_blank">http://img714.imageshack.us/img714/5690/screenshot00020hg.th.jp g"/> ][/url]
[url= http://img838.imageshack.us/img838/10/screenshot00019h.th.jp g" target="_blank">http://img838.imageshack.us/img838/10/screenshot00019h.th.jp g"/> ][/url]

pfsense için   virtual network ayarları bumudur  hocam , yanlışsa neresini değiştiriyim. virtualbox üzerinden söylerseniz daha net sonucu ulaşırım. Acemiyim biraz virtual ve vmware serisine.

CevapAlıntı
Gönderildi : 21/12/2011 22:08
SerkanTaş
(@serkantas)
Üye

[quote user="aryan"]

[quote user="Serkan Taş"]Ufuk Hocamın Dediğinin Dışında NAT mode Olacak...[/quote]

[url= http://img714.imageshack.us/img714/5690/screenshot00020hg.th.jp g" target="_blank">http://img714.imageshack.us/img714/5690/screenshot00020hg.th.jp g"/> ][/url]
[url= http://img838.imageshack.us/img838/10/screenshot00019h.th.jp g" target="_blank">http://img838.imageshack.us/img838/10/screenshot00019h.th.jp g"/> ][/url]

pfsense için   virtual network ayarları bumudur  hocam , yanlışsa neresini değiştiriyim. virtualbox üzerinden söylerseniz daha net sonucu ulaşırım. Acemiyim biraz virtual ve vmware serisine.

[/quote]

Lab Denemesi Yapacağınız Birdge Mode'yi Seçiniz. Bridge Mode Aldığınız Eth. Kartının Dağıttığı İp Adresleri İle Denemelerinizi Yapabilirsiniz.  Nat Mode Derken Ben Farklı Bir Şey Kast Etmiştim . Zaten Onu Siz Ayarlamışsınızdır Modem Nat Mode Olacak Demek İstemiştim...

CevapAlıntı
Gönderildi : 22/12/2011 11:21
Ertan ERBEK
(@ertanerbek)
Tecrübeli Üye

[quote user="aryan"]

[quote user="Serkan Taş"]Ufuk Hocamın Dediğinin Dışında NAT mode Olacak...[/quote]

[url= http://img714.imageshack.us/img714/5690/screenshot00020hg.th.jp g" target="_blank">http://img714.imageshack.us/img714/5690/screenshot00020hg.th.jp g"/> ][/url]
[url= http://img838.imageshack.us/img838/10/screenshot00019h.th.jp g" target="_blank">http://img838.imageshack.us/img838/10/screenshot00019h.th.jp g"/> ][/url]

pfsense için   virtual network ayarları bumudur  hocam , yanlışsa neresini değiştiriyim. virtualbox üzerinden söylerseniz daha net sonucu ulaşırım. Acemiyim biraz virtual ve vmware serisine.

[/quote]

 

Hocam farklı testler için farklı arayüzler oluşturabilirsin. VirtualBox üzerinde bulunan PFSENSE sistemine direk ulaşım istiyorsan WAN arayüzü olarak kullanacağın arayüz için bridge seçmelisin. Diğer portlar uygulamayı düşündüğün topolojilere göre değişecektir.

CevapAlıntı
Gönderildi : 22/12/2011 13:31
 Anonim

Hallettim . pfsense  bridge ve internal  olarak 2   eth tanımladım. xp  tarafına internal eth tanımladım. pfsende dhcp kapalı tuttum, xp ' ye elle ip verdim. Xp ' den pfsense ' ssh ve web gui ile giriş yapabiliyorum.

 Açıklamaları konuyu sonlandırmak için yazdım , sizler zaten biliyorsunuz. 

Teşekkür ederim yardımlarınız için. 

  

CevapAlıntı
Gönderildi : 23/12/2011 03:36
Ertan ERBEK
(@ertanerbek)
Tecrübeli Üye

[quote user="aryan"]

Hallettim . pfsense  bridge ve internal  olarak 2   eth tanımladım. xp  tarafına internal eth tanımladım. pfsende dhcp kapalı tuttum, xp ' ye elle ip verdim. Xp ' den pfsense ' ssh ve web gui ile giriş yapabiliyorum.

 Açıklamaları konuyu sonlandırmak için yazdım , sizler zaten biliyorsunuz. 

Teşekkür ederim yardımlarınız için. 

  

[/quote]

 

Geri dönüş için biz teşekkür ederiz.

CevapAlıntı
Gönderildi : 23/12/2011 14:16
SerkanTaş
(@serkantas)
Üye

Geri Dönüş İçin Teşekkür Ederiz Başlarılar.

CevapAlıntı
Gönderildi : 27/12/2011 12:35
Paylaş: