Bildirimler
Hepsini Temizle

vmware da sanal makinaların internete çıkması  

  RSS
 Anonim

Merhabalar. Xp makineme vmware kurdum. Xp makinemin ip si 192.168.1.2 ve  ADSL üzerinden bağlanıyorum internete. Vmware da sanal bi işletim sistemi oluşturdum.Network kullanımı olarak bridge i seçtim. Gerçek nakinem ve sanal makinem birbirlerini görüyorlar.Ama sanal makinem internete bağlanmıyor.Modeme(192.168.1.1) ping atamıyor.Bunu nasıl yapabilirim? Teşekkür ederim.

Alıntı
Gönderildi : 13/08/2008 19:06
Onur VATANDAS
(@onurvatandas)
Üye

Bu problem benim de daha once basima gelmisti.

Network u NAT a cekip internete cikip cikamadiginizi kontro edin. Eger cikiyorsa VMware Workstation i bastan kurmaniz gerekecek. Benimki o sekilde duzeldi ancak. 

CevapAlıntı
Gönderildi : 13/08/2008 19:20
 Anonim

Evet network ü NAT a alınca çalışıyor. Anladım baştan kurmayı deniyorum şimdi. Teşekkür ederim.

CevapAlıntı
Gönderildi : 13/08/2008 19:24
Onur VATANDAS
(@onurvatandas)
Üye

Rica ederim,

Olumlu ya da olumzsuz cevabinizi bekliyoruz.

 

CevapAlıntı
Gönderildi : 13/08/2008 19:31
 Anonim

Hocam tekrar kurdum ama sonuç aynı.Başka bi öneriniz var mı?

CevapAlıntı
Gönderildi : 13/08/2008 20:12
Onur VATANDAS
(@onurvatandas)
Üye

VMware'in sitesinden son versiyonu indirip tekrar kurmayi deneyebilir misiniz?

 Bu arada kurulum islemini once uninstall edip, pc yi reboot ettikten sonra yapmanizda fayda olabilir.

CevapAlıntı
Gönderildi : 13/08/2008 20:37
 Anonim

Bu arada ilginç bişey daha var. ADLS modem DHCP si sanal makineye otomatik ip veriyor.Ama sanal makine ADSL modemi bi türlü görmüyor.Tamam hocam son versiyonu indiriyorum şimdi.

CevapAlıntı
Gönderildi : 13/08/2008 20:39
Onur VATANDAS
(@onurvatandas)
Üye

Evet problem de bu gibi gorunuyor. Ip aliyor ama aldigi Ip ile  disari cikamiyor.

VMware degil de modem tarafina baksak nasil olur acaba?  Modem uzerinde DHCP kayitlarini temizleyip sanal makineye tekrar Ip aldirmayi dener misiniz?

Aklima cok da fazla bir sey gelmiyor acikcasi. 

 

CevapAlıntı
Gönderildi : 13/08/2008 20:46
 Anonim

Bu dediğinizi de denemiştim hocam. Farklı bi ip aldı ama aldı sonuçta. Garip bi sorun. Ben son versiyonu indiriyorum şu anda.Sonucu sizinle paylaşırım.Yardımlarınız için çok teşekkür ederim hocam.

CevapAlıntı
Gönderildi : 13/08/2008 21:01
 Anonim

Malesef Onur hocam son versiyonu da fayda etmedi. İyice sıyırdım ben. Bi çok yöntem denedim ama bi türlü görmedi.

CevapAlıntı
Gönderildi : 14/08/2008 02:43
Onur VATANDAS
(@onurvatandas)
Üye

Peki bir sey daha sorayim.

Fiziksel makine uzerinde birden fazla eth karti var mi? Mesela 1 eth, 1 wireless gibi.

Sanal ethernet ayarlarinda hagi adaptoru kullanmasi gerektigi duzgun olarak secilmis mi? 

Belki sacma sacma seyler soruyorum ama aklkima baska bir sey gelmiyor.

Workstation kullanan arkadaslar, boyle bir durumla karsilasan oldu mu?

 

CevapAlıntı
Gönderildi : 14/08/2008 02:52
 Anonim

Est. hocam bilgi alışverişi yapıyoruz. [:)]

Hocam sanal olanlar(VMnet1,VMnet2) haricinde 1 tane  ethernet kartı tanımlı.  2. sorunuzu anlayamadım tam olarak. Sanal ethernet tarafından sadece bridge yi seçtim o kadar.

CevapAlıntı
Gönderildi : 14/08/2008 03:23
Onur VATANDAS
(@onurvatandas)
Üye

Eger bir adet eth karti varsa zaten ikinci sorunun bir anlami kalmiyor ama biraz bahsedeyim:

Virtual Networking ayarlarinda yanlis hatirlamiyorsam bridged olan vmxnet8 ve bu adaptrun uplink olarak fiziksel eth adaptorunu gormesi lazim ki disari ciksin. Sorum sacma dememin sebebi de zaten IP aliyorsa dogru adaptoru kullaniyor demektir 🙂 

CevapAlıntı
Gönderildi : 14/08/2008 11:34
 Anonim

Onur hocam problemi çözdüm gibi. Bu sanal ethernet kartlarından VMnet1 i in subnetini kendi network üme uyarladim. Yani subnet i 192.168.1.0. Gateway ine de 192.168.1.2 verdim. Ve vmware network ayarlarında da onun üzerinden bağlandım. Bunları yaptıktan sonra manage virtual network te VMnet1 i NAT olarak ayarlamış. Biraz havada kaldı ama oldu sonuçta 🙂 Belki siz durumu açıklayabilirsiniz. Teşekkür ederim.

CevapAlıntı
Gönderildi : 14/08/2008 16:58
Onur VATANDAS
(@onurvatandas)
Üye

Inanin mantikli bir aciklama bulamiyorum 🙂

Ama problemin cozuldugune sevindim... 

CevapAlıntı
Gönderildi : 14/08/2008 22:21
Paylaş: