websense client aya...
 
Bildirimler
Hepsini Temizle

websense client ayarı  

  RSS
bluescreen
(@bluescreen)
Üye

merhaba


1 dc ve 1 client ile test ortamı oluşturdum.ve dc üzerine web sense express kurdum. güncellemelerini yaptım.ortamda isa server yok.


client üzerinde nasıl bir ayar yapmalıyım ki web sense ile client'ı kontrol edebileyim.


tşkler

Alıntı
Gönderildi : 27/08/2008 18:19
Bugra KESKIN
(@bugrakeskin)
Saygın Üye

Websense standalone kurdunuz sanırım

Network Agent olarak çalışır, ortamda ya Layer2 bir switch olmalı (port mirroring için) yada modem ile switch arasında hub olmalı.

CevapAlıntı
Gönderildi : 27/08/2008 18:37
bluescreen
(@bluescreen)
Üye

evet standalone kurdum. 


buğra hocam bunu vmware de yapıyorum


vmwarede standalone olarak çalıştıramazmıyız o zaman.(modem ile switch arasına hub olmalı dediğiniz için dedim) 


yapabiliyorsak  internet explorer ayarlarında herhangi birşey yapmamız gerekiyormu.proxy belirtmek gibi


teşekkürler

CevapAlıntı
Gönderildi : 27/08/2008 18:56
Bugra KESKIN
(@bugrakeskin)
Saygın Üye

vmware de yapamazsınız bildiğim kadarıyla. ciddi bir ortamda ben hub ile de yapamadım ama olduğunu söylüyor websense

en sağlamı switch üzerinde port mirroring yapmak.

CevapAlıntı
Gönderildi : 27/08/2008 19:00
bluescreen
(@bluescreen)
Üye

buğra hocam dediğiniz üzere vmwareden vazgeçtim.


şimdi bir server'ın üzerine isa server'ı kurdum ve üzerine websense express kurmak istiyorum.kurulum aşamasında web sense DATABASE ACCESS aşamasında "setup has detected a database engine. websense express uses the system administrator account to access the database".enter the password for this account. database user name ve password soruyor. database username de sa  yazıyor.


sanırım isa server kurulurken kurulan msde'i görüyor. bunun kullanıcı adı ve şifresi nedir acaba.


bu aşamayı nasıl geçebilirim. program ekle kaldırdan msde'i kaldırayım dedim sanırım isa ile entegre olduğu için kabul etmiyor


teşekkürler

CevapAlıntı
Gönderildi : 28/08/2008 18:37
Bugra KESKIN
(@bugrakeskin)
Saygın Üye

MSDE i domain user ve pass ile kurmuşsunuzdur diye düşünerekten

domain adı, admin kullanıcısı ve şifresi ile dener msiniiz.

CevapAlıntı
Gönderildi : 28/08/2008 18:44
bluescreen
(@bluescreen)
Üye

hocam isa server şu an workgroup çalışıyor


msde isa server kurulurken kuruldu kullanıcı adı şifre falan girmedim


teşekkürler

CevapAlıntı
Gönderildi : 28/08/2008 18:48
Bugra KESKIN
(@bugrakeskin)
Saygın Üye

o zaman local kullanıcı adı ve şifresiyle deneyin. olmazsa sql server 2005 express edition kurun ücretsiz zaten

CevapAlıntı
Gönderildi : 28/08/2008 18:54
bluescreen
(@bluescreen)
Üye

[:(] hocam 2005 expres'i kurdum


kurarken kullanıcı adı:administrator şifre:12 dedim.(local admin kullanıcı adı ve şifresi).


websense kurulumunda database username:administrator password:12 yazıyorum  invalid database credential. please verify username and password diyor.


yazım bir yanlış yok değil mi. yani database username' direkt administrator password'e de local admin şifresi 12 diyorum


neyi yanlış yapıyor olabilirim


teşekkürler

CevapAlıntı
Gönderildi : 28/08/2008 19:45
Bugra KESKIN
(@bugrakeskin)
Saygın Üye

yahu niye 12 yapıyorsunuz ki : ) verin şunu 123456 rahat rahat kurun

doğru yazmanız halde websense in yalnış demesi imkansızdır

CevapAlıntı
Gönderildi : 28/08/2008 20:00
bluescreen
(@bluescreen)
Üye

dimi ya:)


hocam web sense kuruldu. express 2005'i de kaldırdım


websense kendi msde'ini kurdu.


kurulum bitti.


birşey daha soracağım; 


benim websense'in versiyonundan dolayı  herhalde hakan hocamın makalesindeki gibi standalone integrate seçimi sormadan kurdu websense.


şimdi client'ı kısıtlamak rapor alabilmek için ne yapmam gerekiyor


yani websense isa'nın üzerine kurulu.gateway olarak isa'nın ip adresini göstermemiz yeterlimi yoksa client'ta ie ayarlarında proxy olarak isanın ip adresi port olarak 8080 veya başka bir port mu mi demeliyim


teşekkürler

CevapAlıntı
Gönderildi : 28/08/2008 20:32
Bugra KESKIN
(@bugrakeskin)
Saygın Üye

websense versiyonu nedir? 5.2 mi yoksa? integrated kurulu olmazsa işe yaramaz ki.

CevapAlıntı
Gönderildi : 28/08/2008 20:36
serkan ünal
(@serkanunal)
Üye

Bugra Bey ;


 


ben arkadasın kaldıgı yerden devam edeyim 🙂


websense isa ile entegre sekilde kuruldu ve versiyonu 6.3


  Bu durumda arkadasın dedigi gibi gateway olarak isayı gormesi yeterli mi yoksa arkadasın dedigi gibi explorer da proxy ve port ayarı yapmamız gerekiyor mu extra olarak


 tşk. kolay gelsin

CevapAlıntı
Gönderildi : 07/10/2008 14:47
Bugra KESKIN
(@bugrakeskin)
Saygın Üye

Merhaba

GW olarak ISA yı görecek, internet explorer da proxy ayarı ise ISA ya uygun olacak. Bu kadarı yeterlidir.

CevapAlıntı
Gönderildi : 07/10/2008 15:31
Paylaş: