ÇözümPark'a hoş geldiniz. Oturum Aç | Üye Ol
 
Ana Sayfa Makale Video Forum Resimler Dosyalar Etkinlik Hizmetlerimiz Biz Kimiz

Bulut santral sorunu

Son Mesajınız 04-17-2018, 23:31 Turan COŞKUN tarafından gönderildi. 11 yanıt.
Mesajları Sırala: Önceki Sonraki
  •  04-13-2018, 13:59 529529

    Bulut santral sorunu

    Merhabalar şirketimizde telefon hatlarımızı bulut santral üzerinden kullanıyoruz. 

    Gün içerisinde sıkça telefonun arama yapmama. Karşı tarafın çalmaması veya karşı taraf açtıktan sonra sesin gitmemesi sorunları yaşıyoruz.ccon

     

     

    Konu ile ilgili forumda aramalarda bulmuş olduğum herşeyi uyguladım diyebilrim.


     

    Aşağıdaki adımları uyguladım. (Uyguladığım adımların sonuç ekran görüntülerinide aşağıya ekliyorum.)

    1. Open the Fortigate CLI from the dashboard.
    2. Enter the following commands in FortiGate’s CLI:
      1. config system settings
      2. set sip-helper disable
      3. set sip-nat-trace disable
      4. reboot the device
    3. Reopen CLI and enter the following commands – do not enter the text after //:
      1. config system session-helper
      2. show    //locate the SIP entry, usually 12, but can vary.
      3. delete 12     //or the number that you identified from the previous command.
    4. Disable RTP processing as follows:
      1. config voip profile
      2. edit default
      3. config sip
      4. set rtp disable

     

    Sip bağlantılar için 2. bir poe switch kullanıyorum. Bu siwtch in dışarıya çıkışında hiç bir kural uygulamıyorum.

     

     

     

     

     

     

     

  •  04-13-2018, 14:42 529531 Cevap 529529

    Cevap : Bulut santral sorunu

    Merhabalar,

     

    Öncelikle switch-2 için yazdığınız kuralı tam anlayamadım. İp telefonların ip subnet'i ne ise , source o subnet olacak şekilde dışarıya izin vermeniz gerekir ki bu kuralda hiçbir security profiles uygulamanızı önermem. Kullanmış olduğunuz Poe switch için kural yazmanıza gerek yok.

     

    Ayrıca Fortigate'de sip alg için aşağıdaki makalede yazılanları sırasıyla uygulamanızı öneririm.

     

    http://www.aliguvenyilmazturk.com.tr/fortigate-sip-alg-devre-disi-birakma-yontemleri/

     

     

  •  04-13-2018, 15:17 529534 Cevap 529531

    Cevap : Bulut santral sorunu

    Ali Bey Merhabalar,

     

    Ben bu poe switchi farklı bir porta girdim ve bu switch üzerinde hiç bir security policy uygulamadım. Onu göstermek için ekteki resimleri tekrar ekliyorum. 

     

    Gönderdiğiniz linkteki adımları daha önce uyguladım. sonuçlarıda üst mesajdaki resimlerde gözüküyor.

    Switch 2 - Wan bağlantısından hiç bir kuralım yok.

    Wan - Switch 2 bağlantısı için bir kural yazmamıştım ama sizin yazıyı okuduktan sonra bu policy yi security profile olmadan ekledim. (Bu adımdan sonra bir düzelme olursa ayrıca yazacağım.)

     

     

     

     

     

  •  04-14-2018, 0:13 529544 Cevap 529534

    Cevap : Bulut santral sorunu

    merhaba,

    sorunun fortigate tarafında olduğuna emin misiniz ?

    direk bir hat ile çıkış yaparak test ettiniz mi ?

    bazı servis sağlayıcıların altyapıları fazlasıyla hatalı ve dönem dönem kesintiler ile karşılaşabiliyorsunuz.

  •  04-15-2018, 0:41 529563 Cevap 529529

    Cevap : Bulut santral sorunu

    hangi firma ile çalışıyorsunuz?


    ACIS-ACSS-APSS
    www.nolto.com
  •  04-16-2018, 14:00 529606 Cevap 529563

    Cevap : Bulut santral sorunu

    Bulutfon

  •  04-16-2018, 14:02 529608 Cevap 529606

    Cevap : Bulut santral sorunu

    kodek leri kontrol ettiniz mi?

    local de telefonlarınızın markası nedir? 

     


    Bildiklerini paylaş. Ölümsüzlüğü elde etmenin bir yoluda budur.
  •  04-16-2018, 14:19 529611 Cevap 529544

    Cevap : Bulut santral sorunu

    Direk hat üzerinden denemedim ama mevcut durumda sorun halen devam ediyor. 

    Direk bağlantıyı deneyeceğim.

  •  04-16-2018, 14:20 529612 Cevap 529608

    Cevap : Bulut santral sorunu

    Yealink T21P E2

     

  •  04-16-2018, 14:40 529616 Cevap 529612

    Cevap : Bulut santral sorunu

    Gökhan kodek olarak bulutfon sana PCMU ile PCMA mu kullanmanı önerdi.

    mesela ben G711 alaw ve G711 ulaw kodeklerini kullanıyorum seni arasam konuşamayacak mıyız?

    bu tür sorunların ana sebebi kodek tir, kodek kısmına yoğunlaşmanı tavsiye ederim. 


    Bildiklerini paylaş. Ölümsüzlüğü elde etmenin bir yoluda budur.
  •  04-17-2018, 10:15 529652 Cevap 529616

    Cevap : Bulut santral sorunu

    Merhaba firma ile görüşerek teknik destek istediğimde bu kodekleri kullandıklarını diğerlerine gerek olmadığını söylediler.

  •  04-17-2018, 23:31 529710 Cevap 529611

    Cevap : Bulut santral sorunu

    Gökhan Kazancı:

    Direk hat üzerinden denemedim ama mevcut durumda sorun halen devam ediyor. 

    Direk bağlantıyı deneyeceğim.

    Gökhan bey,

    direk hat ile testinizi ilk sıraya alırsanız, çözümü daha hızlı sağlarsınız.

RSS haberlerini XML olarak görüntüle