Forum

WAN Port u Ping olm...
 
Bildirimler
Hepsini Temizle

[Çözüldü] WAN Port u Ping olmuyor.

12 Yazılar
3 Üyeler
0 Likes
2,786 Görüntüleme
(@nkosova)
Gönderiler: 18
Eminent Member
Konu başlatıcı
 

Merhaba,

HP marka DL380 G5 Serverıma pfsense yükledim. ve LAN / WAN port larına ip leri verdikten sonra pfsense server ıma başka bir pc ile bağlanıp arayüzüne girebiliyorum. ancak internete çıkışım yok. GUI arayüzünde WAN portunu işaretleyerek pingliyor ama sayfalara giremiyorum. CLI ekranında da pinglemiyor. bu arada ISP türk telekom Metro ethernet switch kullanılıyorum. Ethernet Portların sağlamlığından eminim çünkü farklı durumlarda testleri yapıldı.

pfsense nin Versiyon ( pfSense-CE-2.4.5 ) bu şekilde..

 

Fikriniz nedir ?

 
Gönderildi : 08/10/2020 14:09

(@cumhuraltan)
Gönderiler: 703
Üye
 

Selamlar @nkosova ,

 

Verdiğiniz  bilgiler  dahilinde  çok fazla yorum  yapamıyorum çünkü bildiğim tek şey dl380 g5 üzerine pfsense 2.4.5 versiyonunu  yüklemiş  olduğunuz. Pfsense  üzerinde  wan  yapılandırmasında hangi ipleri  kullandınız gw  tanımlamalarını  nasıl yaptığınız vb  gibi oldukça  önemli olan hiç bir  bilgi belirtmemişsiniz  sorunuzda bu sebepten tamamen  tahmin ediyorum. ME  networkünüzde bulunan uygun bir ip  adresini  ve  subnetmask ını wan ayarlarına  gireceksiniz. ISP nin size  vermiş  oldugu gw  adresini de  pfsense e  wan interface  gateway adresi olarak  gireceksiniz. LAN interface i üzerinde dışarıya  doğru  kural yazacaksınız.

 

***************************************************************************
Probleminiz Çözüldüğünde Sonucu Burada Paylaşırsanız.
Sizde Aynı Problemi Yaşayanlar İçin Yardım Etmiş Olursunuz.
***************************************************************************
Probleminiz çözüldüğünde, Konunuzu "ÇÖZÜLDÜ" olarak işaretleyerek benzer problemi yaşayanlara yardımcı olabilirsiniz.

 
Gönderildi : 08/10/2020 14:57

(@nkosova)
Gönderiler: 18
Eminent Member
Konu başlatıcı
 

Merhaba,

İlginiz için şimdiden teşekkür ederim.

TürkTelekom un verdiği 1 Adet sabit IP /30 ile giriyorum, daha sonra DNS bilgilerini GUI üzerinde System>General Setting kısmında girdim. buna rağmen olmadı, bu arada ME Kabloyu herhangi bir PC ye direk bağlayıp IP leri girince sorunsuz çıkış yapabiliyorum. dolayısıyla Modem ve kablodan kesinlikle eminim. bu süreci sadece pfsense de yaşıyorum. Chekpoint ile yapılandırdığımda bağlanabiliyorum. ancak chekpoint te lisans yok

bu arada bana ( LAN interface i üzerinde dışarıya  doğru  kural yazacaksınız. ) kısmını biraz açabilir misiniz ?

saygılar

 

 

 
Gönderildi : 08/10/2020 15:07

(@cumhuraltan)
Gönderiler: 703
Üye
 

Selamlar @nkosova

 

Pfsense  wan interface'i  yapılandırırken  gateway  tanımladınız mı ? En önemli  soruma  cevap yok dns önemli değil dns  girmezseniz de 8.8.8.8 ip adrsine  ping  atabilirsiniz.

 

 

***************************************************************************
Probleminiz Çözüldüğünde Sonucu Burada Paylaşırsanız.
Sizde Aynı Problemi Yaşayanlar İçin Yardım Etmiş Olursunuz.
***************************************************************************
Probleminiz çözüldüğünde, Konunuzu "ÇÖZÜLDÜ" olarak işaretleyerek benzer problemi yaşayanlara yardımcı olabilirsiniz.

 
Gönderildi : 08/10/2020 15:11

(@nkosova)
Gönderiler: 18
Eminent Member
Konu başlatıcı
 

@cumhuraltan

tanımladığımı hatırlıyorum ama siz bundan bahsedince kafam karıştı. Format atma dan nasıl öğrenilebilir ? yada garanti olması için yeniden mi kurmalıyım ?

 

saygılar

 

 
Gönderildi : 08/10/2020 15:19

(@cumhuraltan)
Gönderiler: 703
Üye
 

Selamlar @nkosova

 

Yanlış anlamazsanız  konuya  biraz  uzak  oldugunuzu  görüyorum bu şartlar  altında  devreye  almanız  durumunda  bile ciddi  problemler  yaşamanız  oldukça  muhtemel Pfsense ile  ilgili türkçe  olarak da  oldukça  dişe  dokunur  dökümanlar  ve  makaleler  mevcut, öncelikli  olarak  onları iyice  okuyup özümsedikten  sonra  pfsense i devreye  almanız  daha  sağlıklı  olacaktır, keza  pfsense i  devreye  aldıktan sonra  oluşacak olan bir  problemde  ofisinizin interneti komple  kesileceği için  ciddi anlamda  problem yaşayabilirsiniz.

Ancak  interface  menusunden  wan interface inde  ip  adresi ve  subnet mask  girdiğiniz  menu'nun bir  altında  gw  tanımladıgınız  bir  menu  var orayı kontrol edebilirsiniz.

***************************************************************************
Probleminiz Çözüldüğünde Sonucu Burada Paylaşırsanız.
Sizde Aynı Problemi Yaşayanlar İçin Yardım Etmiş Olursunuz.
***************************************************************************
Probleminiz çözüldüğünde, Konunuzu "ÇÖZÜLDÜ" olarak işaretleyerek benzer problemi yaşayanlara yardımcı olabilirsiniz.

 
Gönderildi : 08/10/2020 15:31

(@vasviuysal)
Gönderiler: 7889
Üye
 

http://meet-expert.org/2016/09/16/how-pfsense-change-gateway-or-default-internet-connection/

 

bu adresi inceleyebilirsiniz hocam

 

iyi çalışmalar

 

 

 
Gönderildi : 08/10/2020 15:36

(@nkosova)
Gönderiler: 18
Eminent Member
Konu başlatıcı
 

@cumhuraltan

 

Teşekkür ederim Cumhur bey, 

Dediğiniz gibi konuya tam hakim değilim. biraz kurcalayacağım. bir gelişme olursa , haberdar ederim..

size kolay gelsin

 

 
Gönderildi : 08/10/2020 15:37

(@nkosova)
Gönderiler: 18
Eminent Member
Konu başlatıcı
 

@vasviuysal

 

Merhaba Vsvi bey,

 

sorunu yeniden yükleyerek ve WAN gatewai girince düzeldi. desteğiniz için teşekkür ederim.. 

bu arada bilginiz olduğunu düşünüyorum. bunlarda Virüs programı var mı ? güvenilir mi ? 

 

saygılar

 

 
Gönderildi : 08/10/2020 16:31

(@nkosova)
Gönderiler: 18
Eminent Member
Konu başlatıcı
 

@cumhuraltan

 

Sorun çözüldü. sizin dediğiniz dikkate alarak yeniden kurdum ve kurarken WAN Gateway i girdiğimdem emin oldum.

desteğiniz için teşekkür ederim.. 

bu arada bilginiz olduğunu düşünüyorum. bunlarda Virüs programı var mı ? güvenilir mi ?  nasıl yüklerim ?

 

saygılar

 
Gönderildi : 08/10/2020 16:32

(@cumhuraltan)
Gönderiler: 703
Üye
 

Selamlar @nkosova ,

 

Evet öncelikle direkt  devreye  almak  yerine  test bilgisayarlarında  test ederek devreye  alın  şu durumda  direkt  olarak ME  switchde  sonlandırıp devreye  alırsanız her  problem vb  durumda  canlı sistemde sorun yaşamanız kaçınılmaz olacaktır.

***************************************************************************
Probleminiz Çözüldüğünde Sonucu Burada Paylaşırsanız.
Sizde Aynı Problemi Yaşayanlar İçin Yardım Etmiş Olursunuz.
***************************************************************************
Probleminiz çözüldüğünde, Konunuzu "ÇÖZÜLDÜ" olarak işaretleyerek benzer problemi yaşayanlara yardımcı olabilirsiniz.

 
Gönderildi : 08/10/2020 17:06

(@vasviuysal)
Gönderiler: 7889
Üye
 
Gönderen: @nkosova

@vasviuysal

 

Merhaba Vsvi bey,

 

sorunu yeniden yükleyerek ve WAN gatewai girince düzeldi. desteğiniz için teşekkür ederim.. 

bu arada bilginiz olduğunu düşünüyorum. bunlarda Virüs programı var mı ? güvenilir mi ? 

 

saygılar

 

 System–>Packages   bölümünden  “HAVP antivirus” Pakedini indirip kullanabilirsiniz

 

iyi çalışmalar

 

 

 

 
Gönderildi : 09/10/2020 09:14

Paylaş: