Forum

Exchange 2010 Mailb...
 
Bildirimler
Hepsini Temizle

Exchange 2010 Mailbox Taşıma Sonrası Çıkan Sorunlar

8 Yazılar
2 Üyeler
0 Likes
694 Görüntüleme
(@ismailkayan)
Gönderiler: 4
Active Member
Konu başlatıcı
 

Merhaba Arkadaşlar

Exchange 2010 üzerinde yeni bir Database oluşturup bir grup kullanıcıyı buraya taşıdık. ilk bir kaç gün sorun oldmadı.
Sonrasında taşıdığımız kullanıcılardan bazılarının kendilğinden disable olduğunu gördük. Mailboxları tekrar connect edip
çalışır duruma getirdik fakat zaman zaman bu durum tekrarladı.
Şuanda ise yeni açtığımız mailbox' ın çok kısa aralıklar da bazen aktif bazen pasif olduğunu görüyoruz.
Mailbox pasif olduğunda ne aktif mailbox içerisinde ne disconnected mailbox içerisinde görebiliyorum. Bir süre sonra ise geri geliyor.
Mailbox özelliklerine girmeye çalıştığımda zaman zaman aşağıda ki hata mesajını alıyorum. Bazende normale dönüyor

isnt'a mailbox user It was running the command 'GeMailox -Identity -ReadFromDomainController

Domain Controller kaynaklı bir sorun mu var bilemedim. Bir çok yöntem  denedim fakat bir sonuç alamadım. 
Değerli yorumlarınız bekliyorum.

 
Gönderildi : 24/11/2017 21:01

Hakan Uzuner
(@hakanuzuner)
Gönderiler: 32993
Illustrious Member Yönetici
 

Merhaba,

Muhtemel veri tabanınız bozuldu ve durum daha da kötüye gidiyor, bir süre sonra tüm verilerinizi kaybedebilirsiniz.

Posta kutuları da muhtemel karantinaya düşüyor kontrol eder misiniz?

https://support.microsoft.com/en-us/help/2603736/quarantined-mailboxes-detected-on-microsoft-exchange-server-2010

https://support.microsoft.com/en-us/help/2603736/quarantined-mailboxes-detected-on-microsoft-exchange-server-2010

http://www.itprocentral.com/releasing-a-mailbox-from-exchange-server-2010-quarantine/

Danışman - ITSTACK Bilgi Sistemleri
****************************************************************
Probleminiz Çözüldüğünde Sonucu Burada Paylaşırsanız.
Sizde Aynı Problemi Yaşayanlar İçin Yardım Etmiş Olursunuz.
Eğer sorununuz çözüldü ise lütfen "çözüldü" olarak işaretlerseniz diğer üyeler için çok büyük kolaylık sağlayacaktır.
*****************************************************************

 
Gönderildi : 25/11/2017 15:14

(@ismailkayan)
Gönderiler: 4
Active Member
Konu başlatıcı
 

Hakan Hocam cevabınız için teşekkür ederim. 

Linkleri inceledim.

Sonrasın da DC' de bir sorun olduğunu farkettim. Site' lar arası replication da access denied hatası veriyodu, başka hatalarda gözlemledim. Artık ne zamanım nede bilgim bu sorunu çözmeye yetmedi, bende fsmo rollerini taşıdım. Şimdilik sorun ortadan kalktı.

Şuan ise Exchange ile ilgili başka bir sorunum var. 

Kullanıcılar bazı maillerin gelmediğini veya çok geç geldiğini, bazı maillerin de gitmediğini ilettiler. 

MessageTracking Loglarda ROUTING,FAIL ve Failure,,DSN,DSN hataları görüyorum. 

Event Loglar da ise  MSExchange ActiveSync 1016 - 1022 hataları çok fazla dönüyor.

Sorunun bunlarla ilgili olma ihtimali varmıdır.

 

 

 
Gönderildi : 12/12/2017 02:52

Hakan Uzuner
(@hakanuzuner)
Gönderiler: 32993
Illustrious Member Yönetici
 

Selam, active sync hataları olağan bir durum, mail konusu ise DNS ile ilgili, muhtemel bu ayarları yaparsan o da düzelir.

EMC üzerinde Exchange Server bölümünde sunucu üzerine sağ tıklayıp özellikler dediğinde internal ve external için dns ayarlarını göreceksin, orada interface seçimi yapar mısın.

Danışman - ITSTACK Bilgi Sistemleri
****************************************************************
Probleminiz Çözüldüğünde Sonucu Burada Paylaşırsanız.
Sizde Aynı Problemi Yaşayanlar İçin Yardım Etmiş Olursunuz.
Eğer sorununuz çözüldü ise lütfen "çözüldü" olarak işaretlerseniz diğer üyeler için çok büyük kolaylık sağlayacaktır.
*****************************************************************

 
Gönderildi : 12/12/2017 03:20

(@ismailkayan)
Gönderiler: 4
Active Member
Konu başlatıcı
 

Hakan Hocam teşekkür ederim. 

 

Söylediğiiniz şekilde düzelttim. Bir kaç gün gözlemleyip son durumu tekrar paylaşırım. 

 

iyi çalışmalar.

 
Gönderildi : 12/12/2017 03:46

Hakan Uzuner
(@hakanuzuner)
Gönderiler: 32993
Illustrious Member Yönetici
 

Rica ederim.

Danışman - ITSTACK Bilgi Sistemleri
****************************************************************
Probleminiz Çözüldüğünde Sonucu Burada Paylaşırsanız.
Sizde Aynı Problemi Yaşayanlar İçin Yardım Etmiş Olursunuz.
Eğer sorununuz çözüldü ise lütfen "çözüldü" olarak işaretlerseniz diğer üyeler için çok büyük kolaylık sağlayacaktır.
*****************************************************************

 
Gönderildi : 13/12/2017 01:47

(@ismailkayan)
Gönderiler: 4
Active Member
Konu başlatıcı
 

Hakan Hocam bahsettiğiniz şekilde düeltmeyi yaptım ama sorun hala devam ediyor.

Söylediğiniz gibi sorun dns gibi görünüyor. Başka bir çözüm öneriniz varmıdır ?

 
Gönderildi : 14/12/2017 18:50

Hakan Uzuner
(@hakanuzuner)
Gönderiler: 32993
Illustrious Member Yönetici
 

Bu durumda uzman birisinin sisteme bağlanıp DNS i kontrol etmesi lazım.

Danışman - ITSTACK Bilgi Sistemleri
****************************************************************
Probleminiz Çözüldüğünde Sonucu Burada Paylaşırsanız.
Sizde Aynı Problemi Yaşayanlar İçin Yardım Etmiş Olursunuz.
Eğer sorununuz çözüldü ise lütfen "çözüldü" olarak işaretlerseniz diğer üyeler için çok büyük kolaylık sağlayacaktır.
*****************************************************************

 
Gönderildi : 15/12/2017 19:27

Paylaş: