Forum

Yandex Kurumsal Mai...
 
Bildirimler
Hepsini Temizle

Yandex Kurumsal Mail Geçiş Problemi.

9 Yazılar
3 Üyeler
0 Likes
1,987 Görüntüleme
(@HakanUgurlu)
Gönderiler: 174
Reputable Member
Konu başlatıcı
 

Herkese merhaba

 

Şirket maillerimizi google üzerinden kullanıyoruz. Malum ekonomik krizden dolayı çalıştığım şirket her yönden tasarruf tedbirleri almaya çalışıyor. Bu sebeple ücretsiz olan yandex'i denemeye karar verdik.

 

Elimizde üzerinde 2 adet mail olan bir alan adı var. Onu yandex'e geçirmeye çalıştım sanırım bir yerlerde hata yapıyorum (üzerinden 2 gün geçti hala mx kayıtlarında problem görünüyor)

Bu konu ile ilgili internette bir çok makale buldum fakat hepsi yandex' in bir önceki arayüzüne göre anlatılmış. Şu an yeni bir arayüz var bu yüzden konuyu çözmekte zorlanıyorum.

 

Şimdi elimdeki bilgiler şu şekilde:

 

  1. Alan adının yönetimi Netdirek firmasında. Ben buradaki yönetim paneline yandex in ekranından aldığım mx, ns ve spf kayıtlarını girdim.
  2. Google Admin ekranında bir şey yapmam gerekiyor mu? (google tarafı bu geçiş olayına çok sıcak bakmıyor) Google Admin ekranındaki Alan adları kısmından bu geçirmek istediğim alan adını silmemi söylediler. Aksi taktirde sorun olurmuş. O işlemide yapamadım. Bazı sorunlar çıktı.
  3. En önemlisi yandex dns yönetim paneline bir bilgi girecek miyim? Ben oradaki bilgileri netdirekt ekranına girdim.

 

Not: Geçirmek istediğim alan adının sayfasının içine yandex in verdiği Meta Tag' ını girdirdim ve Yandex alan adının bizim olduğunu doğruladı.

 

yandex 1

 

 

yandex 2

 

netdirekt

 
Gönderildi : 19/11/2018 12:45

(@cahityolacan)
Gönderiler: 514
Super Admin
 

DNS yonetimini nereden yapiyorsunuz tam olarak.

Benin algiladigim hosting hizmeti alginiz yeredeki driect admin paneli uzerindne gibi. bunun yerine ornek cloduflare gibi bir DNS manager ile yapsaniz.

Gerci Yandex DNS de direkt olarak kayitlarinizi almis. Ama domain paneleinizde yandex e gitmiyor yada oncelik olarak degeri farkli atanmis olabilir,

Daha onceden google yerine ofis 365 kaiyltari var gibi hosting maangerde ama. Bakmak lazim.

Cahit YOLAÇAN
vExpert - vExpert NSX - CCNA- MCSE - CEH
https://www.vmwaretv.com

****************************************************************
Probleminiz Çözüldüğünde Sonucu Burada Paylaşırsanız.
Sizde Aynı Problemi Yaşayanlar İçin Yardım Etmiş Olursunuz.
Eğer sorununuz çözüldü ise lütfen "çözüldü" olarak işaretlerseniz diğer üyeler için çok büyük kolaylık sağlayacaktır.
*****************************************************************

 
Gönderildi : 19/11/2018 13:32

(@HakanUgurlu)
Gönderiler: 174
Reputable Member
Konu başlatıcı
 

DNS yonetimini nereden yapiyorsunuz tam olarak.

Benin algiladigim hosting hizmeti alginiz yeredeki driect admin paneli uzerindne gibi. bunun yerine ornek cloduflare gibi bir DNS manager ile yapsaniz.

Gerci Yandex DNS de direkt olarak kayitlarinizi almis. Ama domain paneleinizde yandex e gitmiyor yada oncelik olarak degeri farkli atanmis olabilir,

Daha onceden google yerine ofis 365 kaiyltari var gibi hosting maangerde ama. Bakmak lazim.

 

Netdirek in yönetim ekranından yapıyoruz. Daha önce office365 kullanıyorduk. Sonra gmaile geçtik. Şimdi de yandex'i düşünoyruz. Ama alan adlarından birinin sorunsuz geçtiğini görsek devamını getireceğiz.

 
Gönderildi : 19/11/2018 16:13

(@cahityolacan)
Gönderiler: 514
Super Admin
 

netdirekt in panelini bilemiyorum o yuzden size kesin cevap veremem ama 

ornegin firmaismi.com domaini yandex in dns1.yandex.net ve dns2.yandex.net NS adresine yonlendirme yaparsaniz bu iki kayit sonrasinda hem mx kayitlarini hemde var olan A ve CNAME kayilarini otomatik ustune alir ve sistem calismaya baslar. 

Cahit YOLAÇAN
vExpert - vExpert NSX - CCNA- MCSE - CEH
https://www.vmwaretv.com

****************************************************************
Probleminiz Çözüldüğünde Sonucu Burada Paylaşırsanız.
Sizde Aynı Problemi Yaşayanlar İçin Yardım Etmiş Olursunuz.
Eğer sorununuz çözüldü ise lütfen "çözüldü" olarak işaretlerseniz diğer üyeler için çok büyük kolaylık sağlayacaktır.
*****************************************************************

 
Gönderildi : 19/11/2018 19:09

(@HakanUgurlu)
Gönderiler: 174
Reputable Member
Konu başlatıcı
 

Bende o şekilde biliyorum. Ama bir şekilde gözümden kaçan bir şey var sanırım.

 
Gönderildi : 20/11/2018 12:03

(@cahityolacan)
Gönderiler: 514
Super Admin
 

dns adresinin mx ve dns kayitlarini bir kontrol etseniz  https://mxtoolbox.com/SuperTool.aspx  bu adres yardimci olur.

belki gozden kacani gorebilirsiniz, eger sakinca yoksa domaini paylasin bakalim.

Cahit YOLAÇAN
vExpert - vExpert NSX - CCNA- MCSE - CEH
https://www.vmwaretv.com

****************************************************************
Probleminiz Çözüldüğünde Sonucu Burada Paylaşırsanız.
Sizde Aynı Problemi Yaşayanlar İçin Yardım Etmiş Olursunuz.
Eğer sorununuz çözüldü ise lütfen "çözüldü" olarak işaretlerseniz diğer üyeler için çok büyük kolaylık sağlayacaktır.
*****************************************************************

 
Gönderildi : 20/11/2018 12:33

(@HakanUgurlu)
Gönderiler: 174
Reputable Member
Konu başlatıcı
 

Hocam ne yaptıysam olmadı. Bilenlerde kontrol ettiler bir yanlışlık göremediler. İnternette biraz daha araştırınca benzer sorunlarla karşılaşanları gördüm (yeni  connect arayüzünde, eskisinde millet sorunsuz geçiş yapmış.) Bu şekilde sıkıntı çıkacaksa daha test aşamasında bile sorunlar karşısında muhattap bulamazken koca bir kurumun 100 lerce mailini bedava diye yandex geçirmek bence akıl karı değil. En azından bizim şirket böyle bir hengameyi göze alamaz.  Paraları varsa gmaile devam etsinler yoksada artık bilmiyorum ne yaparlar. Bu yüzden ben yaptığım işlemleri iptal ettim. Şimdi geri sarmaya çalışıyorum. Ucuz etin yahnisi hesabına döndü. İlgi ve alakanız için teşekkür ederim.

 
Gönderildi : 28/11/2018 12:23

(@erdemyaglikara)
Gönderiler: 1165
Noble Member
 

Merhaba,

Yandex kurumsal kobi firmalar için ideal olabilir ancak orta ve büyük şirketli firmalar için kullanışlı olacağını sanmıyorum.

Günümüzde mail trafiği oldukça önem kazandı telefonla bilgi vermektense artık mail atarmısınız diyen bir algı oluştu "söz uçar yazı kalır" mantığı...

Kurumsal mail olarak desteği olan ve en az sorun çıkartan firmalarla çalışmakta her zaman fayda var.

 
Gönderildi : 28/11/2018 12:32

(@cahityolacan)
Gönderiler: 514
Super Admin
 

Eger problem yasayacaginizi ve erdem hocaninda dedigi mail cok onemli artik bu konuda yonetimde sizinle ayni fikirde ise tabiki google auzre yada farkli bir hizmet saglayicidan hizmet almak en iyisidir.

Yalniz su notuda eklemden gecmeyeyim. bir gercek varki turkiye ve maddi durumlar 🙁 yuzunden ben bir kac firma biliyorum 250 ve ustu user icin aktif sekilde kullaniyorlar ve free hizmette tek yasadiklari sikinitinin pop3 de mail ciftlemesi yapiyor. Oda pop3 de bir kopyasini sunucuda birak derseniz yoksa hic problem yasamadiklarini iddda ediyorlar.

Kolay gelsin.

Cahit YOLAÇAN
vExpert - vExpert NSX - CCNA- MCSE - CEH
https://www.vmwaretv.com

****************************************************************
Probleminiz Çözüldüğünde Sonucu Burada Paylaşırsanız.
Sizde Aynı Problemi Yaşayanlar İçin Yardım Etmiş Olursunuz.
Eğer sorununuz çözüldü ise lütfen "çözüldü" olarak işaretlerseniz diğer üyeler için çok büyük kolaylık sağlayacaktır.
*****************************************************************

 
Gönderildi : 28/11/2018 14:26

Paylaş: