Forum

Bilgi işlem departm...
 
Bildirimler
Hepsini Temizle

Bilgi işlem departmanını nasıl daha iyi seviyeye getirebiliriz?

4 Yazılar
4 Üyeler
0 Likes
640 Görüntüleme
(@sayidibattal)
Gönderiler: 50
Trusted Member
Konu başlatıcı
 

Merhaba Arkadaşlar,

Biraz sitede bakındım fakat ya doğru kelimelerle aramadım yada sitede böyle bir  başlık öncesinde hiç açılmamış.

Başlıktanda anlaşılacağı gibi departmanı daha iyi bir seviyeye getireceğini düşündüğünüz önerilerinizi paylaşırsanız herkes için faydalı olacaktır bence. örnek olarak birkaçtane ben yazacağım ve bu konuda bilgili olan arkadaşlarında önerisinden faydalanmak isterim .

*Ticket uygulaması (Kullanıcılar sistem üzerinden kayıt açar ve admin ekranına düşer bütün iş takibi buradan yapılır) Bu çok yaygın bir uygulama fakat kullanmayanlar olabilir diye yazdım.

*Equitrac sistemi (Sisteme 1 tane yazıcı tanımlanır ve bu yazıcıya gönderilen çıktılar tek bir havuzda toplanır ve şirket içinde istediğiniz yazıcıdan personel kartınızı okutarak çıktı alabilirsiniz ve bu çıktıların giderlerini sistemdedn rapor çekerek departman bazlı bölebilirsiniz .)

*Yeni bir personel işe başladığında sistemlerle ilgili kısa bir eğitim verilebilir.

*Detaylı bir bilgisayar kullanım klavuzu(tabikide sıra dışı uygulamalar vs var ise Ör: VPN bağlantısı nasıl yapılır, Outlook toplantı odaları nasıl eklenir, şifre nasıl değiştirilir...) hazırlanabilir.

*Her ay yada 2 ayda 1  uygulamalarla ilgili olarak sunum yapıp kullanıcıları bilinçlendirebilirsiniz. Ör: office uygulamasını daha verimli nasıl kullanabilirsiniz? vs gibi yada daha farklı konularda.

 

Benim aklıma gelenler şimdilik bunlar bu örnekleri hep beraber çoğaltabilirsek hepimiz için faydalı olacaktır.

 

 

 
Gönderildi : 28/04/2017 19:04

(@www-rizasahan-com)
Gönderiler: 18028
_
 

27001, Cobit ve ITIL ile haşir neşir olan kurumlar bu kapsamı bir nebze zaten sağlamak zorunda kalıyor.

1984 doğumluyum. 4 yaşından bu yana İstanbul’da yaşıyorum. Sırası ile aşağıdaki okullarda eğitim gördüm. Paşaköy ilkokulu (1990-1995) Kartal Zekeriyya Güçer İlköğretim Okulu(1995-1998) Ümraniye Teknik ve Endüstri Meslek Lisesi Bilgisayar Bölümü(1998-2001) Kocaeli Üniversitesi Bilgisayar Programcılığı(2002-2004) Anadolu Ünv. İşletme Fakültesi(2006-2009) Lise yıllarından sonra bir bilgisayar firmasının teknik servisinde mesleğe merhaba dedim. Outsource olarak Citibank ytl ve bina taşınma projesinde yer alarak 8 ay görev yaptım. Bu görevden sonra şu an çalışmakta olduğum yerde bilgi işlem sorumlusu olarak göreve başladım ve 18 yıldır görevimin başındayım.

 
Gönderildi : 30/04/2017 00:46

(@turancoskun)
Gönderiler: 4100
Üye
 

merhaba,

Rıza hocama katılıyorum, özellikle 27001 ve 27002,  süreçlerin listelenip, dökümante edilerek, kontrol altına alınması noktasında ciddi yarar sağlıyor.

****************************************************************
Probleminiz Çözüldüğünde Sonucu Burada Paylaşırsanız.
Sizde Aynı Problemi Yaşayanlar İçin Yardım Etmiş Olursunuz.
Eğer sorununuz çözüldü ise lütfen "çözüldü" olarak işaretlerseniz diğer üyeler için çok büyük kolaylık sağlayacaktır.
*****************************************************************

 
Gönderildi : 30/04/2017 02:08

(@ugurburma)
Gönderiler: 1973
Üye
 

Hepsinin başı kullanıcı bilinçlendirme, bilinçli kullanıcılarınız olmalı. Olmazsa olmaz ise yönetim desteği ve bütçe, bütçeniz yoksa iyi seviye bilgi işlemi unutun. Bilgi işlemin eğitimlerini de unutmamak lazım, her gün yeni bişeyler çıkıyor. Sonuç olarak ortaya yönetim, bilgi işlem, kullanıcı üçgeni çıkıyor. Bu üçgen ne kadar sağlamsa o kadar iyisiniz.

 
Gönderildi : 30/04/2017 02:46

Paylaş: