Forum

yurtdışındaki ç...
 
Bildirimler
Hepsini Temizle

yurtdışındaki çalışanım şirket dışına mail atamıyor

16 Yazılar
8 Üyeler
0 Likes
462 Görüntüleme
(@Anonim)
Gönderiler: 0
Konu başlatıcı
 

Merhaba arkadaşlar,


 


Yurtdışında bir kaç tane yabancı çalışanım var, bunlara pop3 ile email kullanmalarını istiyorum, ayarlarıda yapıyoruz sıkıntı yaşamıyoruz. Şirket içi sorunsuz çalışıyor, ancak şirket dışına mail atamıyoruz hata veriyor. Bunun için giden sunucum parola doğrulaması gerektiriyoru seçiyoruz (ki böyle ayarlanmıştı hep böyle kullanıyorduk), hatayı alıyoruz.. birşeyler mi değişti bu 25. port telekom tarafından engelleniyor olabilir mi? (TT Metro Ethernet kullanıyorum)


 


Connection'lara 587 yide ekledim dışardan denedim ama bağlanmadı, fikri olan varmı? nereden kontrol etmeliyim.


Not: Exchange version 2003 Standart SP2, Windows Server 2003 Standart


Teşekkürler.

 
Gönderildi : 18/10/2010 20:27

(@Anonim)
Gönderiler: 0
Konu başlatıcı
 

Merhabalar


 


Bir fikri olan varmı, başımı ağrıtmaya başlıyor bu durum..

 
Gönderildi : 19/10/2010 15:08

(@ugurdemir)
Gönderiler: 9888
Illustrious Member
 

Merhaba,


Excahnge server TR'de, şirket ve kullanıcılarda TR'de ve baı kullanıcılar yurtdışında analadığım kadarıyla. Siz mi şirket içinden yurtdışındakilere mail atamıyorsunuz?


telnet mail.deneme.com 25 şeklinde bi deneyin bakalım geröektede port kapalımı telekom tarafından? Telnet ile mail göndermi test ediniz http://www.cozumpark.com/blogs/exchangeserver/archive/2008/03/28/telnet-ile-mail-sunucusuna-ba-lanma.aspx


Birde yurtdışındaki kullanıcıları pop3den bağlamak yerine, autodiscovery kullanmanızı öneririm.


http://www.cozumpark.com/blogs/exchangeserver/archive/2008/03/27/exchange-server-2007-ve-autodiscover-kullan-m.aspx  


Keyifli çalışmalar dilerim.

 
Gönderildi : 20/10/2010 01:04

(@SelamettinDogan)
Gönderiler: 7
Active Member
 

Ugur hocam,
Verdiğiniz link teki Mumin hocanın anlattığı konu Exchange 2010 da herhangi bir ayar yapmadan geliyor sanırım. Zira ben test amaclı Exchange 2010 kurdum  ve kullanıcının outlook un da mail ayarını yaparken otomatik olarak kullanıcıyı tanıyıp Your Name ve Email adress kısmını doldurdu. Bu Exchange 2010 la gelen bir özellikmidir yoksa makalede anlataılan DNS te Autodiscovery kaydını oluşturmak ve Management Shell de gerekli komutları çalıştırmak gerekiyormu?


 


 

 
Gönderildi : 22/10/2010 13:38

(@cozumpark)
Gönderiler: 16309
Illustrious Member Yönetici
 

merhabalar

autodiscovery kaydı açmasanız da ofis 2007, ofis 2010 otomatik olarak algılıyor bunları. Exchange management shell üzerinde birşey yapmanıza gerek yok.

exchange serverın önceki sürümlerinde de kısmen buna benzer yapılar vardı ancak bazı değerleri girmek gerekiyordu.

kolay gelsin

 
Gönderildi : 22/10/2010 13:48

(@crafty)
Gönderiler: 11
Active Member
 

ESM yi açıp Servers>Exchange Sunucu Adı>Protocols> SMTP>Default SMTP Server a sağ tıklayıp Properties i açtıktan sonra 587 portunu eklemen ve Servisi restart etmen gerekiyor. Modem den ya da firewall dan portu 587 portunu SMTP Server ın ip sine yönlendirmen gerekiyor. Windows Firewall ın varsa da izin vermen gerekiyor. Bunları yaptıktan sonra Dışarıdan Telnet ile erişmen gerekir. Telnet ten erişim bilgilerini link olarak paylaşılmış.

 
Gönderildi : 22/10/2010 15:51

(@Anonim)
Gönderiler: 0
Konu başlatıcı
 

Merhabalar tekrar,


 


Konuyu tekrar özetlemek gerekirse sıkıntım tam olarak şu;


 


Benim firmamda şirket içinde çalışanlar var. Birde yurtdışında ikamet edip benim için çalışan aracılar var ve bunlar benim exchange server'ımı kullanıyor. Bu kişiler pop3 ile bağlantı kurmak ve smtp ile mail göndermeleri gerekiyor.


POP3 servisi çalışıyor ve kullanıcılar mail alıyor, smtp de de aynı şirket domainine yani benim bulunduğum şirkete örneğin bana mail atabiliyor ancak dışardaki bir müşteriye mail atamıyor, hata alıyor. 25 numaralı SMTP telekom tarafından mı kapandı diye düşündüm ancak bildiğim bir durum yok bu konuda.. 587 nolu portu SMTP ayarlarına ekledim ve servisi restart ettim bundan çok evvel (buraya mesaj atmadan önce) ama ben 587 portunu denediğimde dışardan kullanıcı yine kullanamıyordu, (firewall'dan açtım 587'yi..)


 


Durum şuanda da aynı, herhangi bir değişiklik olmadı..


 


Çözebilirsem çok sevinicem, teşekkür ederim.

 
Gönderildi : 22/10/2010 19:31

(@mesutsariyar)
Gönderiler: 2515
Co-Founder
 

Merhaba,


Siz hem exchange üzerinden TR da bulunan kullanıcılara mail hesabı açıyorsunuz ve kullanıyorlar, hem de yurtdışındaki kullanıcıları için pop3 tanımlıyorsunuz ve kullanıyorlar, peki bu her iki domain nedir ? Domainler aynı mı?


Yukarıda hata mesajını göremedim, mail atamayan kullanıcılar hangi hata mesajını alıyorlar?l

 
Gönderildi : 23/10/2010 04:01

(@Anonim)
Gönderiler: 0
Konu başlatıcı
 

Merhaba


 


Bana gonderilen hata ekran goruntusu o kadar ufakki hata kodunu gorup size yazamadım ama şöyleki gönder al yapınca giden kutusu kısmı çarpıya düşüyor ve gönderemiyor, eğer pop3/smtp ayarlarından "giden posta sunucum kimlik doğrulamayı istiyor"'u seçmezsem, bu sefer çarpı olmuyor mail atabiliyor ama sadece şirket içine, yani aynı domain'e, örneğin gmail'e gönderemiyor, o zaman unable to relay diye geri dönüyor mail..


 


 

 
Gönderildi : 25/10/2010 13:29

(@mesutsariyar)
Gönderiler: 2515
Co-Founder
 

Eksik bilgi verirseniz size yardımcı olamayız, sorularıma yanıt alamadım..



Merhaba,


Siz hem exchange üzerinden TR da bulunan kullanıcılara mail hesabı açıyorsunuz ve kullanıyorlar, hem de yurtdışındaki kullanıcıları için pop3 tanımlıyorsunuz ve kullanıyorlar, peki bu her iki domain nedir ? Domainler aynı mı?


Yukarıda hata mesajını göremedim, mail atamayan kullanıcılar hangi hata mesajını alıyorlar?l

 
Gönderildi : 25/10/2010 14:46

(@Anonim)
Gönderiler: 0
Konu başlatıcı
 

ben simdi mail atip soruyorum, zaman farkindan dolayi size onceden cevap atmak istedim, hata iletisini aynen alip bildirecegim gelir gelmez.

 
Gönderildi : 25/10/2010 15:19

(@Anonim)
Gönderiler: 0
Konu başlatıcı
 

Merhaba, hata iletisini asagida gonderiyorum, almancadir bilginize..


 


 
Gönderildi : 01/11/2010 20:00

(@bugrakeskin)
Gönderiler: 5088
Illustrious Member

(@Anonim)
Gönderiler: 0
Konu başlatıcı
 

yani bu hatayi veriyor ama bu kullanıcı adı ve şifre soruyor yazdığınızı kabul etmiyor sonra iptal deyince bu uyarıyı veriyor, ana uyarı gönder alda çıkan (test maili göndermeye çalışırken) çıkan kullanıcı adı ve parola doğrulama penceresi, doğru yazdığın halde kabul etmemesi (web üzerinden şifre ile giriş yapılabiliyor, şifrenin doğruluğuna eminiz)

 
Gönderildi : 01/11/2010 20:35

(@Anonim)
Gönderiler: 0
Konu başlatıcı
 


http://support.microsoft.com/kb/309216/tr


http://support.microsoft.com/kb/309216/



 


Merhaba, buraya baktım ama biz Exchange 2003 SP2 kullanmaktayız. 1 ay öncesine kadar herşey normaldi. hattım metro ethernet ttnet, sanırım 587 ile alakası yoktur (ki exchange smtp ayarımda 587 tanımlı)

 
Gönderildi : 01/11/2010 20:46

(@GokhanSonmez)
Gönderiler: 5
Active Member
 

Bizde metro ethernet kullanıyoruz ve birden bire port 25  bendede uçtu 🙂 yarın telekomla görüşüp port'un neden kapatıldığı bilgisini alıcam 

zira 24 e yakın ip'miz var tek bir  ip'nin kapatılması garip --  ki RDNS kaydı var ve hiç bir black liste girmiş değil

kapatılma sebebini merak ediyorum.

 

ben exchange kullanmıyorum  deneme amaçlı  kerio ve icewarp da kurdum hepsinde aynı sonuç port 25 uçuk durumda. Çözmeye çalışıyorum bende  

 
Gönderildi : 23/12/2010 06:44

Paylaş: