Forum

Aynı Serideki Bilgi...
 
Bildirimler
Hepsini Temizle

Aynı Serideki Bilgisayarlarda Sistemin Çalışmaması

14 Yazılar
4 Üyeler
0 Likes
1,099 Görüntüleme
(@utkucol)
Gönderiler: 154
Reputable Member
Konu başlatıcı
 

Merhaba arkadaşlar.Bizde Hp Compaq 6200 Pro Microtower ve Hp Compaq 6200 Pro Small From Factor kasa mevcut.Microtower kasada bulunan sistemi klonlama yaparak diğer kasada çalıştırmak istiyorum.Clonlama yaptıktan sonra diğer kasaya taktığımda Windowsun simgesi geliyor sonra restart yapıyor.Güvenli modda açmaya çalıştığımda da drivers\mup.sys dosyasına geldiğinde yine restart yapıyor.Microtowerdan clonladığım diski ona takıyorum orda açılıyor.Clonlamada yapılan bir hata yok.Anakart ve işlemci modelleri aynı.Neden açmayabilir.Yapılabilcek bir şey varnı.

 
Gönderildi : 02/04/2018 15:21

(@huseyinaltin)
Gönderiler: 169
Estimable Member
 

Merhaba,

Backup ı hangi yazılım ile alıyorsunuz bir bilgi vermemişsiniz. Aşağıda yazdıklarım üzerine aynı model kasalarda 1. ve 2. adımlarda bir sorun yaşamadım. Son seçeneği ise denemedim. 

1 - İmajı bir harici diske alarak yeni kasa da restore etmek,

2 - Disk to disk

3 - Acroniste Universal Restore seçeneği var diye biliyorum. Sanırım bu işletim sistemini yüklerken driverları yüklemiyor. (Bu da bir çözüm olabilir.)

İyi günler.

 
Gönderildi : 02/04/2018 15:49

(@abdullahnalcaci)
Gönderiler: 144
Estimable Member
 

Merhaba,

Bildiğiniz bir tool veya Windows medyası ile fdisk/mbr yaparsanız büyük ihtimalle düzelecektir.

 
Gönderildi : 02/04/2018 16:05

(@utkucol)
Gönderiler: 154
Reputable Member
Konu başlatıcı
 

Acronis true image 2015 ile alıyorum.Dikey ve yatık kasada chipset farklılığı olabilirmi.Ondan  da açamayaiblirmi.

 
Gönderildi : 02/04/2018 18:33

(@utkucol)
Gönderiler: 154
Reputable Member
Konu başlatıcı
 

Merhaba,

Bildiğiniz bir tool veya Windows medyası ile fdisk/mbr yaparsanız büyük ihtimalle düzelecektir.

 

Mbr hatası yok gibi.Diski görüyor.Windows Xp yazısı geliyor.Tekrar restart yapıyor.

 
Gönderildi : 02/04/2018 18:35

(@abdullahnalcaci)
Gönderiler: 144
Estimable Member
 

Merhaba,
Windows XP yazısı geliyor ve siyah ekrana gelip kalıyorsa bu hatanın çözümü fdisk/mbr ile yapılıyordu.
Eskiden Ghost ile kopyaladığımızda da aynı problem yaşanabiliyordu.

 

Bu problemin yaşanmaması için kopyalamadan önce Windows'dan HDD Cont. sürücüleri kaldırmak ve Windows'u kapatarak kopyalama yapmak gerekiyor. Raid kartı varsa geçerli sürücüyü kaldırmak , Raid sürücünü manuel ekleme ve windows'u kapatmak gerekiyor.

 
Gönderildi : 02/04/2018 18:43

(@abdullahnalcaci)
Gönderiler: 144
Estimable Member
 

Ek olarak kopyaladığınız kasanın bios ayarlarından IDE veya SATA seçimi yapmanız gerekiyor olabilir.

 
Gönderildi : 02/04/2018 18:47

(@utkucol)
Gönderiler: 154
Reputable Member
Konu başlatıcı
 

Ek olarak kopyaladığınız kasanın bios ayarlarından IDE veya SATA seçimi yapmanız gerekiyor olabilir.

 

Acronis ille aldım.Acronis önyükleme cd si oluştturdum ve önyükleme ile acronisle açtım oradan clonlama yaptım.Sistemi çalışana bilgisayarda acronisle aldığım diski taktığım da açılıyor.Sıkıntı yok.Diğer bilgisayarda açmıyor sistemi.Biostan Ide sata ayarı diski görmeme gibi durumunda yapılmazmı.Harddiki görüyor windows yazısı geliyor siyah ekran da kalmıyor.Tekrardan bilgisayar yeni açılmış gibi açılış ekranı geliyor.

 
Gönderildi : 02/04/2018 19:37

(@abdullahnalcaci)
Gönderiler: 144
Estimable Member
 

Merhaba,
Hedef taraftaki Sata kontrol kartın uyumsuzluğundan dolayı modu IDE olarak değiştirmeniz gerekebilirdi. Kaynak diski taktığınızda sorunsuz başlıyorsa bu durumda IDE/SATA ayarı yapmanız gerekmiyordur.

Fdisk/MBR'yi deneyebildiniz mi ? Sisteme zarar verebilecek veya zor bir işlem değil. İsterseniz bu konuda yardımcı olmaya çalışayım.

Bu video yardımcı olabiir.

https://www.youtube.com/watch?v=qeRs0AmExrA

 

Hirenboot CD içerisindeki MBRCheck programını kullanabilirsiniz.
http://www.hirensbootcd.org/download/

 

 
Gönderildi : 02/04/2018 21:04

(@turancoskun)
Gönderiler: 4100
Üye
 

merhaba,

belirttiğiniz iki model aynı ürün ailesinden olsada, muhtemelen anakart tarafında farklılıklar var, bu da driver tarafında farklılık anlamına gelir.

windows logo ekranına kadar gelmeniz, mbr problemi yaşamadığınızı gösterir.

geriye kalan iki seçenek, ilk olarak bios tarafında disk ve boot tipini eski kasaya göre düzenleyin.

sorun devam ederse, acronis ile aldığınız imajı, universal restore özelliği ile dönün, oturum açılacaktır.

****************************************************************
Probleminiz Çözüldüğünde Sonucu Burada Paylaşırsanız.
Sizde Aynı Problemi Yaşayanlar İçin Yardım Etmiş Olursunuz.
Eğer sorununuz çözüldü ise lütfen "çözüldü" olarak işaretlerseniz diğer üyeler için çok büyük kolaylık sağlayacaktır.
*****************************************************************

 
Gönderildi : 03/04/2018 04:36

(@utkucol)
Gönderiler: 154
Reputable Member
Konu başlatıcı
 

Denedim olmadır.Diğer pc ile bios versiyonları farklı.O yüzden açmayabilirmi.

 
Gönderildi : 03/04/2018 12:50

(@turancoskun)
Gönderiler: 4100
Üye
 

uar ile defalarca benzer işlemi yapmış biri olarak, atladığınız bir adım olduğunu düşünüyorum.

bios tarafında storage configuration altında ide/ahci/raid seçim alanı, eski host ile aynı olmalı.

ek olarak ilgili imajı boşta bir disk üzerine dönerek, aynı host üzerinde çalıştırdığınızda sistem çalışıyor mu ?

 

****************************************************************
Probleminiz Çözüldüğünde Sonucu Burada Paylaşırsanız.
Sizde Aynı Problemi Yaşayanlar İçin Yardım Etmiş Olursunuz.
Eğer sorununuz çözüldü ise lütfen "çözüldü" olarak işaretlerseniz diğer üyeler için çok büyük kolaylık sağlayacaktır.
*****************************************************************

 
Gönderildi : 04/04/2018 01:44

(@utkucol)
Gönderiler: 154
Reputable Member
Konu başlatıcı
 

Clonlama yaptığım harddiski çalışan sisteme taktığımda sistem çalışıyor.Diğer pc ye taktığımda çalışmıyor.O pcnin kendi sata diskinde kurulu win7 var.O da çalışıyor.Diski görüyor yani.Bıostaki sata ayarlarından olsa kendi üzerindeki diskte de sıkıntı olmazmı?

 
Gönderildi : 04/04/2018 11:41

(@abdullahnalcaci)
Gönderiler: 144
Estimable Member
 

Merhaba,

Size söylediğim tool'u deneme şansınız oldu mu ?

 
Gönderildi : 04/04/2018 19:40

Paylaş: