Forum

Bildirimler
Hepsini Temizle

Zimbra Spam

8 Yazılar
5 Üyeler
0 Likes
3,947 Görüntüleme
(@korkutefecelikok)
Gönderiler: 22
Eminent Member
Konu başlatıcı
 

Merhaba,

 

Şirketim mail sunucusunu kendi sunucularında barındırmak istedi ve bende zimbra 8.8.8 kurulumu gerçekleştirdim. 

İlk başta her şey çok güzeldi herhangi bir sıkıntı yoktu. 

Ama gün geçtikçe sıkıntılar meydana gelmeye başladı : 

Farklı iplerden benim sunucum üzerinden spam mailler gönderiliyor. (binlerce)

Office 365 kullanan kişilere mailim gitmiyor 

Outlook a mail gönderemiyorum. 

En son bugünde gmail e gönderdigim mailler 550-5.7.1 olarak bana geri dönüyor. 

SPF/DKIM/DMARC işlemlerimi gerçekleştirdim. 

Bu arada haftada 3 veya 5 adet blakliste giriyorum bunları sürekli silmem gerkeiyor. 

Bu konuda yardımlarınızı bekliyorum. Daha neler yapacağım hakkında aklıma hiç bir şey gelmiyor. 

İyi Çalışmalar. 

 
Gönderildi : 10/09/2018 13:12

(@bugraparlayan)
Gönderiler: 324
Üye
 

Selam,

Muhtemelen Openrelay açık aşağıdaki adresten kontrol edip " SMTP Open Relay " çıktısını iletebilir misin.

https://mxtoolbox.com/diagnostic.aspx

Oracle ACE Associate - Türkiye Hayat & Emeklilik

****************************************************************
Probleminiz Çözüldüğünde Sonucu Burada Paylaşırsanız.
Sizde Aynı Problemi Yaşayanlar İçin Yardım Etmiş Olursunuz.
Eğer sorununuz çözüldü ise lütfen "çözüldü" olarak işaretlerseniz diğer üyeler için çok büyük kolaylık sağlayacaktır.
*****************************************************************

 
Gönderildi : 10/09/2018 14:56

(@korkutefecelikok)
Gönderiler: 22
Eminent Member
Konu başlatıcı
 

Merhaba Ekran görüntüsü aşağıdaki gibidir. 

rDNS konusunda sıkıntılarım var inşallah superonline yaparsa düzelecek

SMTP de neden hata veriyor anlamadım 

TLS sertifikam da maalesef yok . 

Ayrıyetten sunucumun dış bacağı farklı bir ip ye natlı sunucu farklı bir ipden internete çıkıyor. 

 
Gönderildi : 10/09/2018 17:57

(@resulsoydas)
Gönderiler: 1627
Noble Member
 

Test için şurayıda kullanabilirsiniz. Siteye girdikten sonra verdiği adrese bir mail gönderiyorsunuz. Mailinizin ulaşmasını biraz bekleyin. "Sonra Skorunuzu kontrol edin " butonuna tıklayın. Size fikir verecektir.

 
Gönderildi : 10/09/2018 20:01

(@korkutefecelikok)
Gönderiler: 22
Eminent Member
Konu başlatıcı
 

Mailtesti kullandım zaten PTR kaydı harici herhangi bir yerden puan kırmıyor ayarlarımda herhangi bir şeyim yok ama sürekli bir blackliste düşüyorum ve gün gittikçe çogu mail adresine mail gönderememeye başladım 

logları incelediğimde değişik mailler gördüm ama bunları nasıl engelliyeceğim konusunda yeterli bir kaynak bulamadım 

Sep 10 15:15:54 mail postfix/error[15089]: 21C3E814929C: to=<[email protected]>, relay=none, delay=18144, delays=18128/16/0/0.01, dsn=4.0.0, status=deferred (delivery temporarily suspended: host smtp-in.libero.it[213.209.1.129] refused to talk to me: 421 smtp-03.iol.local smtp-03.iol.local Too many connections, slow down [smtp-03.iol.local; LIB_145])
Sep 10 15:15:54 mail postfix/error[15058]: F1D0C814BDB3: to=<[email protected]>, relay=none, delay=18398, delays=18382/16/0/0.01, dsn=4.0.0, status=deferred (delivery temporarily suspended: host smtp-in.libero.it[213.209.1.129] refused to talk to me: 421 smtp-03.iol.local smtp-03.iol.local Too many connections, slow down [smtp-03.iol.local; LIB_145])
Sep 10 15:15:54 mail postfix/error[15062]: F180781A70A6: to=<[email protected]>, relay=none, delay=17944, delays=17928/16/0/0.01, dsn=4.0.0, status=deferred (delivery temporarily suspended: host smtp-in.libero.it[213.209.1.129] refused to talk to me: 421 smtp-03.iol.local smtp-03.iol.local Too many connections, slow down [smtp-03.iol.local; LIB_145])
Sep 10 15:15:54 mail postfix/error[15079]: F32148149280: to=<[email protected]>, relay=none, delay=18266, delays=18250/16/0/0.01, dsn=4.0.0, status=deferred (delivery temporarily suspended: host smtp-in.libero.it[213.209.1.129] refused to talk to me: 421 smtp-03.iol.local smtp-03.iol.local Too many connections, slow down [smtp-03.iol.local; LIB_145])
Sep 10 15:15:56 mail postfix/smtp[15071]: 7E3D0814BDAA: to=<[email protected]>, relay=smtp-in.libero.it[213.209.1.129]:25, delay=18413, delays=18395/16/0.4/1.2, dsn=4.0.0, status=deferred (host smtp-in.libero.it[213.209.1.129] said: 451 too many messages, slow down. [smtp-03.iol.local; LIB_650] (in reply to end of DATA command))
Sep 10 15:15:56 mail postfix/smtp[15070]: 7DAB981A7083: to=<[email protected]>, relay=smtp-in.libero.it[213.209.1.129]:25, delay=17974, delays=17956/16/0.37/1.2, dsn=4.0.0, status=deferred (host smtp-in.libero.it[213.209.1.129] said: 451 too many messages, slow down. [smtp-03.iol.local; LIB_650] (in reply to end of DATA command))

 

bu konuda yardımlarınızı bekliyorum.

 
Gönderildi : 10/09/2018 20:17

(@turancoskun)
Gönderiler: 4100
Üye
 

merhaba,

kullandığınız hat tipi nedir ? adsl/metro vb.

ip reputation tarafını düzenli kontrol ediyor musunuz ?

zimbra önünde antispam konumlandırmalısınız, trafiği kontrol altına almak adına. bkz. scrollout, comodo, gfi mail essentials

bu tarz durumlarda ips modülü olan bir gatewayda fayda sağlayacaktır.

mta tarafında gelen ve giden trafiği karşılayan public adresin aynı olmasını sağlayın.

anladığım kadarı ile mta konusunda tecrübeniz az, mail trafiğide kurum için kritik ise danışmanlık almanızı öneririm.

son olarak tüm yapılandırmanız doğru olsa bile, public adresiniz mail sağlayıcılarının kendi blacklistlerinde olabilir.

bu durumda ilgili kuruluşlar ile iletişime geçebilir veya farklı bir public adresi kullanmalısınız.

****************************************************************
Probleminiz Çözüldüğünde Sonucu Burada Paylaşırsanız.
Sizde Aynı Problemi Yaşayanlar İçin Yardım Etmiş Olursunuz.
Eğer sorununuz çözüldü ise lütfen "çözüldü" olarak işaretlerseniz diğer üyeler için çok büyük kolaylık sağlayacaktır.
*****************************************************************

 
Gönderildi : 11/09/2018 04:21

(@korkutefecelikok)
Gönderiler: 22
Eminent Member
Konu başlatıcı
 

Merhaba,

 

Sorunu şuan için düzelttiğimi düşünüyorum. MTA Güvenilir ağlar bölümünü düzenleyip kendi iplerimi yazdım Ayrıyetten Sunucuma RBL kayıtları ekledim. 

Logları 2 gündür bir fiil izliyorum. Bir kaç tane spam saldırısı gözlemledim ama hepsini kill edip gönderdi

 

Yardımlarınız için teşekkür ederim. 

 

İyi Çalışmalar. 

 
Gönderildi : 11/09/2018 18:20

(@birkanherdinc)
Gönderiler: 115
Estimable Member
 

En çok yapılan hatalardan biride MTA larda security kısımlarının düzenlenmeden kullanıma geçilmesi ve spoof spam mailler bu yüzden kullanıcıların mail sorunları yaşamasına sebep oluyor

 
Gönderildi : 27/09/2018 14:39

Paylaş: