Forum

Outlook 2016 ve Exc...
 
Bildirimler
Hepsini Temizle

Outlook 2016 ve Exchange 2010 Bağlantı Sorunları Hakkında

3 Yazılar
2 Üyeler
0 Likes
1,163 Görüntüleme
Hakan Uzuner
(@hakanuzuner)
Gönderiler: 32993
Illustrious Member Yönetici
Konu başlatıcı
 

Exchange 2010 geçişlerinde en sık karşılaşılan sorunlardan birisi outlook bağlantılarının Exchange 2013 veya 2016 üzerinden gerçekleştirilemiyor olmasıdır. Bu durum yapınız ile ilgili pek çok sorundan kaynaklanabileceği gibi en çok bilinen durum aslında Exchange 2010 mimarisinde Mailbox veri tabanı için tanımlı olan RpcClientAccessServer parametresinin hali hazırda outlook anywhere URL adresi ile aynı olmasıdır. Yani örnek mail.cozumpark.com Exchange 2010’ u gösterirken DNS üzerinde siz bunu 2013 veya 2016 olarak değiştirdiğiniz zaman yine ilgili posta kutusu bulunduğu veri tabanının RpcClientAccessServer URL adresi bu olduğu için sürekli 2013 veya 2016 ya bağlanmaya Çalışır. Bunun için Çözüm aslında basit olup URL adreslerini değiştirebilirsiniz.

Buradaki bir diğer sorun ise özellikle Outlook 2016 da artık connection settings altında önceki sürümlerdeki gibi ayarların olmayışıdır.

Eski sürüm bir outlook ayarları

Outlook 2016 ayarları


Peki buradaki sorun nedir?

Exchange 2010 ortamlarında outlook anywhere bağlantılarının hızlı networkler için varsayılan olarak RPC/TCP olmasıdır. Yani bir outlook 2016 bağlantı gerçekleştirmek istediği zaman ilk olarak (30 saniye boyunca) RPC/TCP bağlantı yapmaya denediği için bağlantının yavaş gerçekleştiği görülür. Bunu çözmenin çok kolay bir yolu vardır.

PS ile aşağıdaki komutları çalıştırırsanız eğer artık Exchange 2010 ortamındaki tüm outlook anywhere bağlantıları ilk olarak RPC/HTTP bağlantıyı dener ve sorunsuz bir şekilde bağlandığını görebilirsiniz.

Set-OutlookProvider EXCH -OutlookProviderFlags:ServerExclusiveConnect
Set-OutlookProvider EXPR -OutlookProviderFlags:ServerExclusiveConnect

EXCH= Exchange RPC Protocol
EXPR= Outlook Anywhere

Hatta bunu GPO ile tüm İstemci makinelere bile yapabilirsiniz.

Öncelikle Office ADMX dosyasını indirmeniz gereklidir;

User Configuration\Administrative Templates\Microsoft Outlook 2016\Account Settings\Exchange


Ayarı bu şekilde yapmanız durumunda aslında tüm kutucukların işaretlenmesini sağlamış olursunuz.

Danışman - ITSTACK Bilgi Sistemleri
****************************************************************
Probleminiz Çözüldüğünde Sonucu Burada Paylaşırsanız.
Sizde Aynı Problemi Yaşayanlar İçin Yardım Etmiş Olursunuz.
Eğer sorununuz çözüldü ise lütfen "çözüldü" olarak işaretlerseniz diğer üyeler için çok büyük kolaylık sağlayacaktır.
*****************************************************************

 
Gönderildi : 21/07/2018 23:51

(@cahityolacan)
Gönderiler: 514
Super Admin
 

Yine nokta atisi guzel bi ipucu olmus. elinize saglik

Cahit YOLAÇAN
vExpert - vExpert NSX - CCNA- MCSE - CEH
https://www.vmwaretv.com

****************************************************************
Probleminiz Çözüldüğünde Sonucu Burada Paylaşırsanız.
Sizde Aynı Problemi Yaşayanlar İçin Yardım Etmiş Olursunuz.
Eğer sorununuz çözüldü ise lütfen "çözüldü" olarak işaretlerseniz diğer üyeler için çok büyük kolaylık sağlayacaktır.
*****************************************************************

 
Gönderildi : 23/07/2018 11:46

Hakan Uzuner
(@hakanuzuner)
Gönderiler: 32993
Illustrious Member Yönetici
Konu başlatıcı
 

Eyvallah nokta da bizim işimiz since 80 🙂

Danışman - ITSTACK Bilgi Sistemleri
****************************************************************
Probleminiz Çözüldüğünde Sonucu Burada Paylaşırsanız.
Sizde Aynı Problemi Yaşayanlar İçin Yardım Etmiş Olursunuz.
Eğer sorununuz çözüldü ise lütfen "çözüldü" olarak işaretlerseniz diğer üyeler için çok büyük kolaylık sağlayacaktır.
*****************************************************************

 
Gönderildi : 23/07/2018 18:27

Paylaş: