Forum

Office 365 ile Acro...
 
Bildirimler
Hepsini Temizle

Office 365 ile Acronis'te Mail Gönderme Problemi

16 Yazılar
3 Üyeler
0 Likes
1,140 Görüntüleme
(@iLYASBAYRAM)
Gönderiler: 165
Reputable Member
Konu başlatıcı
 

Merhaba

Mail olarak Office 365 İş başlangıç kullanıyoruz ve Acronis Backup & Recovery 10 üzerinden yedekleme ile lgili mail almak istiyoruz. Ayarları aşağıdaki gibi yaptım test mesajı gönder butonuna bastığımda successful yazıyor ama mail gelmiyor. Ayarlarları mı yanlış yapıyorum acaba? Teşekkürler. 

1

2

 

 

 

 
Gönderildi : 22/12/2017 15:41

(@cenkercetin)
Gönderiler: 407
Famed Member Yönetici
 

Selamlar,

 

Aşağıdaki bilgileri tekrar kontrol ederek deneyiniz.

 

  • smtp.outlook.com
  • port 587
  • SMTP authentication applied/ticked
  • SSL applied/ticked
  • Authentication - password

 

Merhaba

Mail olarak Office 365 İş başlangıç kullanıyoruz ve Acronis Backup & Recovery 10 üzerinden yedekleme ile lgili mail almak istiyoruz. Ayarları aşağıdaki gibi yaptım test mesajı gönder butonuna bastığımda successful yazıyor ama mail gelmiyor. Ayarlarları mı yanlış yapıyorum acaba? Teşekkürler. 

1

2

 

 

 

Cenker Çetin

Dijital Dönüşüm Danışmanı

 
Gönderildi : 22/12/2017 16:45

(@iLYASBAYRAM)
Gönderiler: 165
Reputable Member
Konu başlatıcı
 

Selamlar,

 

Aşağıdaki bilgileri tekrar kontrol ederek deneyiniz.

 

  • smtp.outlook.com
  • port 587
  • SMTP authentication applied/ticked
  • SSL applied/ticked
  • Authentication - password

 

Merhaba

Mail olarak Office 365 İş başlangıç kullanıyoruz ve Acronis Backup & Recovery 10 üzerinden yedekleme ile lgili mail almak istiyoruz. Ayarları aşağıdaki gibi yaptım test mesajı gönder butonuna bastığımda successful yazıyor ama mail gelmiyor. Ayarlarları mı yanlış yapıyorum acaba? Teşekkürler. 

1

2

 

 

 

Bu seçenekleri bulamadım ayarlarda

  • SSL applied/ticked
  • Authentication - password

 

 
Gönderildi : 22/12/2017 19:06

(@cenkercetin)
Gönderiler: 407
Famed Member Yönetici
 

yani TLS yerine SSL kullanacaksınız ve log on to bölümünün üzerinde çıkan bölümü de işaretleyeceksiniz.

Cenker Çetin

Dijital Dönüşüm Danışmanı

 
Gönderildi : 22/12/2017 19:35

(@iLYASBAYRAM)
Gönderiler: 165
Reputable Member
Konu başlatıcı
 

yani TLS yerine SSL kullanacaksınız ve log on to bölümünün üzerinde çıkan bölümü de işaretleyeceksiniz.

Bu hatayı veriyor.

hata

 
Gönderildi : 22/12/2017 20:16

(@cenkercetin)
Gönderiler: 407
Famed Member Yönetici
 

mail sunucularına acronis'in kurulu olduğu sunucu üzerinden TELNET atabilir misiniz? sanırım firewall katmanında bir iletişim problemi de olabilir. test etmekte fayda var.

Cenker Çetin

Dijital Dönüşüm Danışmanı

 
Gönderildi : 25/12/2017 17:26

(@iLYASBAYRAM)
Gönderiler: 165
Reputable Member
Konu başlatıcı
 

mail sunucularına acronis'in kurulu olduğu sunucu üzerinden TELNET atabilir misiniz? sanırım firewall katmanında bir iletişim problemi de olabilir. test etmekte fayda var.

test için hangi komutu kullanıcam yazabilir misiniz? natro'dan da e-posta hizmeti alıyoruz ama onda böyle bir sorun yaşamıyoruz mail geliyor yani 

 
Gönderildi : 26/12/2017 15:45

(@cenkercetin)
Gönderiler: 407
Famed Member Yönetici
 

telnet smtp.outlook.com 587 komutunu kullanabilirsiniz. bu komutu programın kurulu olduğu sunucu üzerinden yapmalısınız.

Cenker Çetin

Dijital Dönüşüm Danışmanı

 
Gönderildi : 26/12/2017 17:00

(@iLYASBAYRAM)
Gönderiler: 165
Reputable Member
Konu başlatıcı
 

telnet smtp.outlook.com 587 komutunu kullanabilirsiniz. bu komutu programın kurulu olduğu sunucu üzerinden yapmalısınız.

 

ss

 
Gönderildi : 26/12/2017 17:17

ibrahim yildiz
(@ibrahimyildiz)
Gönderiler: 4287
Co-Helper
 

makinede telnet istemcisi kurulu değil bunun kurulumuna web den ayrıca bakın.
ABR olan makine smtp.out. adresini çözümleyemiyor olabilir bu yüzden gönderemiyor olabilirsiniz. Onu da ping ve nslookup ile kontrol edin.

'balık vermez, nasıl tutulabildiğine yönlendirir'
****************************************************************
Probleminiz Çözüldüğünde Sonucu Burada Paylaşırsanız. Sizde Aynı Problemi Yaşayanlar İçin Yardım Etmiş Olursunuz. Eğer sorununuz çözüldü ise lütfen "çözüldü" olarak işaretlerseniz diğer üyeler için çok büyük kolaylık sağlayacaktır.
*****************************************************************

 
Gönderildi : 26/12/2017 18:59

(@iLYASBAYRAM)
Gönderiler: 165
Reputable Member
Konu başlatıcı
 

makinede telnet istemcisi kurulu değil bunun kurulumuna web den ayrıca bakın.
ABR olan makine smtp.out. adresini çözümleyemiyor olabilir bu yüzden gönderemiyor olabilirsiniz. Onu da ping ve nslookup ile kontrol edin.

Telnet'i linkteki yönergelere göre kurdum ama sonuç aynı. ping attığımda da sonuç aşağıdaki gibi oluyor.

https://technet.microsoft.com/en-us/library/cc771275(v=ws.10).aspx#bkmk_installLHS

 

ping

 

 

 
Gönderildi : 27/12/2017 11:38

(@cenkercetin)
Gönderiler: 407
Famed Member Yönetici
 

ping atmak ile telnet atmak aynı şeyler değil. Telnet sonucunuzu (ekran görüntüsü) paylaşabilirmisiniz? çünkü size ya banner bilgisi gözükmesi gerekiyor yada hata vermesi gerekiyor. En basit port testidir bu.

yaklaşık olarak şöyle bir sonuç görmeniz gerekiyor.(yaklaşık dedim tarih saat değişecek banner'deki) Bu çalışıyor demek.

 

220 VI1PR08CA0162.outlook.office365.com Microsoft ESMTP MAIL Service ready at Thu, 28 Dec 2017 08:00:44 +0000

Cenker Çetin

Dijital Dönüşüm Danışmanı

 
Gönderildi : 28/12/2017 14:01

(@iLYASBAYRAM)
Gönderiler: 165
Reputable Member
Konu başlatıcı
 

ping atmak ile telnet atmak aynı şeyler değil. Telnet sonucunuzu (ekran görüntüsü) paylaşabilirmisiniz? çünkü size ya banner bilgisi gözükmesi gerekiyor yada hata vermesi gerekiyor. En basit port testidir bu.

yaklaşık olarak şöyle bir sonuç görmeniz gerekiyor.(yaklaşık dedim tarih saat değişecek banner'deki) Bu çalışıyor demek.

 

220 VI1PR08CA0162.outlook.office365.com Microsoft ESMTP MAIL Service ready at Thu, 28 Dec 2017 08:00:44 +0000

ping testini İbrahim YILDIZ istediği için yaptım. telnet testinde sonuç yine aynı. telnet servisini de kurdum.

ss

telnet

 
Gönderildi : 28/12/2017 20:10

(@cenkercetin)
Gönderiler: 407
Famed Member Yönetici
 

Maalesef Telnet Server'i kurmuşsunuz. Telnet client'i kurmanız gerekiyor. Hala script çalışmamış zaten orada mesajda da yazıyo.

'telnet' is not recognized as an internal or external command, operable program or batch file.

Cenker Çetin

Dijital Dönüşüm Danışmanı

 
Gönderildi : 28/12/2017 20:44

(@iLYASBAYRAM)
Gönderiler: 165
Reputable Member
Konu başlatıcı
 

Maalesef Telnet Server'i kurmuşsunuz. Telnet client'i kurmanız gerekiyor. Hala script çalışmamış zaten orada mesajda da yazıyo.

'telnet' is not recognized as an internal or external command, operable program or batch file.

Merhaba Cenker Bey,

smtp.outlook.com ve smtp.office365.com sonuçları aşağıdaki gibi çıkıyor.

hh

rr

 
Gönderildi : 29/12/2017 11:43

(@cenkercetin)
Gönderiler: 407
Famed Member Yönetici
 

Loglarda detay olarak nasıl bir hata oluşuyor? çünkü gönderdiğiniz ekran görüntüsünde sunucuya erişemediğini söylüyor. Ancak siz telnet ile port testi yaptığınızda hem sunucuya DNS olarak çözümlediğini hem de güvenlik katmanı olarak o port numarası ile erişim sağladığınızı doğruladınız. Event log'ta bulunan hata mesajını paylaşabilir misiniz? belki orada başka bir şey ile karşılaşırız. Öncelikle sunucu üzerindeki windows firewall'ın acronis in kullandığı exe yi bloklamadığını denemek için sunucu üzerindeki fw yi tamamen kapatıp bir denermisiniz? eğer bu çözüm olursa sonrasında o exe dosyasına izin verirsiniz. çünkü port tarafında bir sorun yok erişiminizde sıkıntı yok. TLS olarak ve 587 olarak tekrar ayarlrı yapıp windows fw yi de kapatıp tekrar deneyin sonuca göre bakalım.

 

Aşağıda hangi ayarları nasıl yapacağınız konusunda ekran görüntüsü de mevcut

Cenker Çetin

Dijital Dönüşüm Danışmanı

 
Gönderildi : 29/12/2017 14:14

Paylaş: