Forum

Outlook - Hotmail v...
 
Bildirimler
Hepsini Temizle

Outlook - Hotmail ve Benzeri Microsoft Public Mail Sistemlerine Mail Gönderme Sorunu Çözümü için Öneriler

2 Yazılar
2 Üyeler
0 Likes
4,520 Görüntüleme
Hakan Uzuner
(@hakanuzuner)
Gönderiler: 32988
Illustrious Member Yönetici
Konu başlatıcı
 

 

Merhaba arkadaşlar, malum pek çok mail sistemi yöneticisi için can sıkıcı durumlardan birisi gmail, Hotmail ve benzeri çok popüler olan mail sistemlerine maillerin ulaşmamasıdır. Aslında son dönemde buna office 365 kullanımının yaygınlaşması ile pek çok kurumsal firmada etkilendi. Yani Hotmail veya gmail e mail gönderemiyor olmak evet bazen çok ciddi sorun olmasına karşın kurumsal olarak çalıştığınız şirketlere gönderememek çok daha büyük sorundur.

Ben bu yazımda sizlere özellikle Hotmail, outlook gibi Microsoft' un herkese açık ücretsiz mail sunucularına gönderdiğiniz maillerin gitmemesi durumunda yine Microsoft' un önerisini paylaşacağım. Tabiki temel olarak siz zaten RBL listesinde olup olmadığınızı veya domain repütasyonunuzun ne durumda olduğunu, PTR, SPF kayıtlarınızı kontrol etmeniz lazım. Yani MX, IP, SPF, PTR gibi temel kayıtlarda sorununuz var ise zaten bu aşağıdaki adımlardan önce onları düzeltmeniz lazım. Ben daha çok aslında her türlü kayıdı tam ve IP adresi temiz çıkan müşteriler için aşağıdaki önerileri paylaşmak istiyorum;

 

Join the Junk Mail Reporting Program (JMRP)

 

We believe that your recipients are the best indicator that the email you are sending is wanted. The JMRP program allows you to see which of your emails Outlook.com users have marked as junk or unwanted mail. Reviewing the results in JMRP will provide to the most direct information on what characteristics of your email, customers, and ultimately SmartScreen®, consider to be unwanted. This helpful feedback mechanism allows you to ensure that mails being sent from your IP are not resulting in negative feedback that could impact your sending reputation. Being vigilant about users who mark your e-mail as unwanted or the types of messages that are being marked as unwanted can help you keep mailing lists updated with only interested users and modify future campaigns. In addition, monitoring user complaints can help you identify unintended mail traffic or detect a potentially compromised account sending unwanted mail to your customers. Enroll at https://postmaster.live.com/snds/JMRP.aspx?wa=wsignin1.0 .

Join the Smart Network Data Services program (SNDS)

 

The SNDS program provides data about traffic seen originating from your registered IP, such as mail volume and complaint rates. The data is built from the log files of the inbound mail machines and other servers at Outlook.com and Microsoft and represents factual information about the traffic from your mail servers to Outlook.com users. This is a service that helps legitimate email senders work with their customers and partners to reduce spam originating from their IP.  This program allows a sender to monitor the 'health' of their IPs.  For more information about this free program refer to https://postmaster.live.com/snds/FAQ.aspx . To register, please go to http://postmaster.msn.com/snds/ . (Tip: As part of the enrollment process, you are asked to sign the JMRP program agreement and then send a response to Support indicating that it has been signed. It's not uncommon for that step in the enrollment process to be missed.)

NOTE:  The SNDS tool and/or enrollment in the JMRP will not allow emails from your mail servers to bypass our filters, these are in place to help legitimate companies deliver their emails to Outlook.com customers.

Apply for the Sender Score Certified Mail program

 

If you are doing all the above and you continue to have deliverability issues, you may wish to consider joining the Sender Score Certified Mail Program, a third party program administered by Return Path, Inc. Many legitimate mailers and marketers have qualified and joined this program to improve mail deliverability and decrease email from being filtered to the Junk E-mail Folder. Sender Score ( https://returnpath.com/solutions/email-deliverability-optimization/ip-certification/ ) is the only service to which we subscribe.

 

 

Danışman - ITSTACK Bilgi Sistemleri
****************************************************************
Probleminiz Çözüldüğünde Sonucu Burada Paylaşırsanız.
Sizde Aynı Problemi Yaşayanlar İçin Yardım Etmiş Olursunuz.
Eğer sorununuz çözüldü ise lütfen "çözüldü" olarak işaretlerseniz diğer üyeler için çok büyük kolaylık sağlayacaktır.
*****************************************************************

 
Gönderildi : 04/12/2017 17:38

(@turancoskun)
Gönderiler: 4100
Üye
 

hocam paylaşım için teşekkürler.

****************************************************************
Probleminiz Çözüldüğünde Sonucu Burada Paylaşırsanız.
Sizde Aynı Problemi Yaşayanlar İçin Yardım Etmiş Olursunuz.
Eğer sorununuz çözüldü ise lütfen "çözüldü" olarak işaretlerseniz diğer üyeler için çok büyük kolaylık sağlayacaktır.
*****************************************************************

 
Gönderildi : 05/12/2017 02:19

Paylaş: