Forum

Windows 10 oturum a...
 
Bildirimler
Hepsini Temizle

Windows 10 oturum açma sorunu

7 Yazılar
2 Üyeler
0 Likes
11 K Görüntüleme
(@ahmetcelaloglu)
Gönderiler: 22
Eminent Member
Konu başlatıcı
 

Merhaba,

Bilgisayarlarımızda oturum açma ile ilgili bir problem yaşıyoruz. Sorunla ilk karşılaştığımızda sadece o bilgisayara özgü bir durum olduğunu düşünmüştük, ancak sonrasında yapılan personel/PC değişikliklerinde de aynı sorunu yaşadık ve tüm bilgisayarların bu durumdan etkilendiğini gördük. 

Hali hazırda x bir kişi tarafından kullanılan domain’e bağlı bilgisayar üzerinde bir başka kullanıcının standart domain user hesabı ile oturum açmaya çalışıldığında işlem başarısız oluyor. Kullanıcı değiştir dedikten sonra oturum açma bilgilerini giriyoruz ve giriş yap dedikten sonra “Windows Hazırlanıyor” yazıyor, birkaç saniye sonra ise “Oturumdan Çıkılıyor” deyip tekrar şifre ekranına dönüyor. 

Oturumun Açılabildiği Durumlar ;

Eğer bilgisayar üzerinde daha önceleri farklı hesaplar kullanılarak oturum açılmış ise, bu kullanıcılar login olabiliyorlar. Sebebi ise yukarıda bahsetmiş olduğum sorun yaşanmadan önce kullanıcının bilgisayarda oturum açıp profil dosyasının hali hazırda oluşmuş olmasıdır.

Kullanıcı hesabına “Domain Admin” yetkisi verildiği takdirde oturum açma işlemi gerçekleşiyor. Ancak masaüstü hizmetleri stabil çalışmıyor. Örneğin başlat menüsünün açılmaması veya Windows 10 ayarlar penceresinin çalışmaması gibi.

Bilgisayar formatlanıp tüm güncellemeleriyle tekrar kurulumu yapıldığında oturum açma problemi yaşanmıyor.

Sorunla ilgili Örnek Kaynak ;

https://support.microsoft.com/en-us/help/555648

Sorunun çözümü ile ilgili tecrübelerinizden yararlanmak isterim, teşekkürler. 

 
Gönderildi : 17/08/2017 18:41

Hakan Uzuner
(@hakanuzuner)
Gönderiler: 32988
Illustrious Member Yönetici
 

Merhaba

Yeni kurulum sonrasında sorun ortadan kalkmış, peki sorun nedir şimdi?

Danışman - ITSTACK Bilgi Sistemleri
****************************************************************
Probleminiz Çözüldüğünde Sonucu Burada Paylaşırsanız.
Sizde Aynı Problemi Yaşayanlar İçin Yardım Etmiş Olursunuz.
Eğer sorununuz çözüldü ise lütfen "çözüldü" olarak işaretlerseniz diğer üyeler için çok büyük kolaylık sağlayacaktır.
*****************************************************************

 
Gönderildi : 18/08/2017 01:49

(@ahmetcelaloglu)
Gönderiler: 22
Eminent Member
Konu başlatıcı
 

Merhaba Hakan Bey,

Denemiş olduğumuz tüm işlemler ve testler başarısız olunca son senaryo olarak bilgisayarı formatladık ve sorun o bilgisayar için ortadan kalktı. Ancak kurumumuzda 250 adet bilgisayar var ve hepsinde aynı durum mevcut. 

 
Gönderildi : 18/08/2017 12:24

Hakan Uzuner
(@hakanuzuner)
Gönderiler: 32988
Illustrious Member Yönetici
 

Anlıyorum, bu durum ile ilgili öneriler aşağıdaki gibi;

 

Go to Start -> Run -> type regedit ->OK -> Regedit should start.

On the left side click on HKEY_LOCAL_MACHINE

On the Menu go to File -> Load Hive

Browse for the file C:\Windows\System32\Config\Software -> clickOpen

Type in a key name TEST -> Click OK

Now on the left go to HKEY_LOCAL_MACHINE\TEST\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon

Once you have clicked on Winlogon, values will appear on the right side.

Look for

Shell    REG_SZ    Explorer.exe

UIHost    REG_EXPAND_SZ    logonui.exe

Userinit    REG_SZ    Either C:\Windows\System32\userinit.exe (preferably)OR just userinit.exe

 

If the data is not the same then double click on the the Registry Value (Shell, UIHost, Userinit)

a screen will open where you can insert the correct Value Data.

Once all 3 of these Registry values are the same as above then on the left side once more go up and click on

HKEY_LOCAL_MACHINE\TEST

Then on the menu click File -> Unload Hive -> ClickYES to confirm the Unloading of the TEST Hive.

 

Exit Regedit, restart the PC and try again.

 

Veya

 

GPO da yani domain üzerinden gelen veya localden kontrol edebilirsiniz aşağıdaki alanda domain users var mı?

Computer Configuration -> Windows Settings -> Security Settings -> Local Policies -> User Rights Assignment -> Allow Log on locally

Veya

DC lerde imajdan geri dönme yaptınız mı, makine hesapları domainden düşmüş olabilir mi?

Veya sorun yetki sorunu gibi, bir şekilde windows 8.1 yükseltmesi veya home to pro yaptıysanız bu tür sorunlar olabiliyor, GPO üzerinden folder permission ile domain users için tüm makinelere yazma yetkisi vereblirsiniz, bu yetkiyi kontrol etmek için sanalda bir dc kurun, sonra sanal da ona bir makine join edin, ardından o makinede c dizini izinlerini kontrol edin ancak folder permission son derece uzmanlık gerektiren bir konu olup tüm domaindeki makineleri bozabilirsiniz lütfen pilot dağıtım yağın

Veya

http://www.hawkdive.com/2015/05/windows-logs-on-and-logs-off-immediately.html

Veya ücretli danmışmanlık alın.

 

Danışman - ITSTACK Bilgi Sistemleri
****************************************************************
Probleminiz Çözüldüğünde Sonucu Burada Paylaşırsanız.
Sizde Aynı Problemi Yaşayanlar İçin Yardım Etmiş Olursunuz.
Eğer sorununuz çözüldü ise lütfen "çözüldü" olarak işaretlerseniz diğer üyeler için çok büyük kolaylık sağlayacaktır.
*****************************************************************

 
Gönderildi : 20/08/2017 13:52

(@ahmetcelaloglu)
Gönderiler: 22
Eminent Member
Konu başlatıcı
 

Detaylı açıklamlarınız için çok teşekkür ederim Hakan Bey, sorunu çözdük kullanıcılar klasöründeki default klasörü ve registery kayıtlarında bulunan sorunlu kullanıcı profillerini sildik ( HKEY_LOCAL_MACHINE\\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Profillist )

Sorunsuz bir bilgisayardaki default klasörünü geri kopyalayınca farklı bir kullanıcı ile giriş sağlayabildik.

 
Gönderildi : 22/08/2017 02:20

(@ahmetcelaloglu)
Gönderiler: 22
Eminent Member
Konu başlatıcı
 

Asıl soru default klasörünün neden bozulduğu, tüm bilgisayarların ortak noktası  win7 den win 10 upgrade edilmiş olup Kaspersky endpoint kullanıyor olmaları.

 
Gönderildi : 22/08/2017 02:23

Hakan Uzuner
(@hakanuzuner)
Gönderiler: 32988
Illustrious Member Yönetici
 

Geçmiş olsun, bilgi ve geri dönüş için teşekkürler.

Muhtemel yükleme sırasında bir sorun oldu, ortak kullandığınız AV kaynaklı veya bir yama kaynaklı olabilir bunu forum üzerinden söylemek çok mümkün değil.

Danışman - ITSTACK Bilgi Sistemleri
****************************************************************
Probleminiz Çözüldüğünde Sonucu Burada Paylaşırsanız.
Sizde Aynı Problemi Yaşayanlar İçin Yardım Etmiş Olursunuz.
Eğer sorununuz çözüldü ise lütfen "çözüldü" olarak işaretlerseniz diğer üyeler için çok büyük kolaylık sağlayacaktır.
*****************************************************************

 
Gönderildi : 23/08/2017 01:23

Paylaş: