Forum

Bildirimler
Hepsini Temizle

Gmail & Hotmail junk sorunu

2 Yazılar
2 Üyeler
0 Likes
822 Görüntüleme
(@ErdincKoc)
Gönderiler: 1
New Member
Konu başlatıcı
 

Selamlar Hocalarım abilerim forumda junk için bir dünya makale uygulamadım hiç birinden sonuç alamadım en sonunda sizlere konuyu anlatmaya karar verdim. 

 

Centos - Cpanel kurulu sunucumuzdan çıkan mailler hepsi spama düşüyor. İpler tertermiz mxtoolbox kontrol ettiğimde hiç bir spam listesinde gözükmüyor. Bu Konu okadar canımı sıkmaya başladıki bir forumdan cpanel ve mail ayarları için bir arkadaştan destek almak için anlaştık arkadaş vmvare ile ilk etapta mcafee e-mail gateway kurulumu gerçekleştirdi ve ayarlarını yaptı ardından dkim spf mx dmarc rdns kayıtlarının hepsini gerçekleştirdik ancak yine hiç bir şekilde junk mail düşmüyor bu konuda neler yapılabilir nasıl bu sorunun üstesinden gelebilirim siz saygı değer abilerimiz hocalarımızdan yardım beklemekteyiz

 

Şimdiden vereceğiniz tüm cevaplar için teşekkürler.

 
Gönderildi : 26/11/2015 02:23

(@farukcakir)
Gönderiler: 104
Estimable Member
 

bende 10 gün önce çok uğraştım gmail , yahoo, mynet, yandex hiçbirinde junk sorunu yaşamadım ama hotmail , live, msn , outlook yani kısaca microsfta ait domainlerde sorun yaşıyordum ama çözüm bir kaç gün sonra kendiliğinden geldi 🙂 nasıl mı ?

  1. çözümpark.com da tüm makaleleri okudum ve uyguladım en son forumda konu açtım cevap geldi aynende öyle oldu , mail serverin  ip adres  yeni ise microsoft domainlerine attığın her mail ilk etapta junk düşücektir.İp adresinin belirli bir itibar kazanma durumu söz konusu çünkü microsofta buda neden smartscreen filtre denen bir yapı var sen kendi mail sunucudan attığın her mail de ve bu maili güvenli olarak işaretleyen her kişilerce senin ip adresin itibar kazanmakta ve bu yapay zekaya sahip ileri düzey algoritmik yapılı bizleri deli eden smartscreen tarafından filtereden pozitif geçen her mail senin domaine artı yazacaktır ve ayne n öyle oldu bende şu an sorunsuz hotmail vs mail atabilmekteyim.
  2. mx kaydın , spf , rdns ,dkim , dmarc bunlar zaten düzgün olmalı 
  3. mail sunucunun gönderen ip adresi mail.xxx.com yani  mta ip ile (yanlış tarif etmedim umarım 🙂 ),için vermiş olduğun ip adresi ile aynı olmalı yani mail atan her kullanıcı için sunucunun çıkış ip mail.xxx.com ile eşleşmeli.Tabi bu durum elinde bir kaç tane ip adresi varsa ve sen biri üzerinden çıkış yapıyorsan geçerli öyle ise fw den source nat yaparak ayarlayabilirsin.

bunlar tamamsa gmail ve yaklaşık 3 hafta sonra microsft domainlerine mail atabilirsin , tabi bu arada microsft tarafında ip adresin için 

https://mail.live.com/mail/troubleshooting.aspx  buraya göz at ve jmrp formunu doldur , sunucu ip adresinin statusunu normal olarak göründüğünü kontrol et.Umarım sorunun çözülür.

 

 

 

 

 
Gönderildi : 28/11/2015 02:57

Paylaş: