Forum

istenmeyen kişilere...
 
Bildirimler
Hepsini Temizle

istenmeyen kişilere mail gidiyor

8 Yazılar
2 Üyeler
0 Likes
512 Görüntüleme
(@mehmet.eren)
Gönderiler: 162
Reputable Member
Konu başlatıcı
 

Merhaba

exchange 2013 kullanıyorum logo programım var. bakım bilgisayarından [email protected] adresinden mailbox olmayan bir mail hesabından 30 kişiye şirket içerisindeki mailbox olan hesaplara mail gidiyor, fakat işin ilginç yanı bu 30 kişi içerisidne olmayan dış öüşterilerden bazılarınada mail gidiyor. gitmesi gereken adreslerede bunlar yok. anlamadım nasıl gidiyor

 
Gönderildi : 22/01/2018 19:04

Hakan Uzuner
(@hakanuzuner)
Gönderiler: 32965
Illustrious Member Yönetici
 

Merhaba,

relay sorununuz var, exchange 2013 yapısı gereği internal relay' e açıktır, yani birisi telnet ile mail from: [email protected] dan yine sizin [email protected] a mail atar ama hotmail veya gmail e yani external domain e atamaz.

Göndermeye çalışssa bile hata alır.

Tabi message tracking loglarsan kontrol ettiniz ve mailin gittiğini görüyorsanız o zaman connector loglarına bakıp muhtemel dışa açıkta bir relay olmalı.

Özetle relay kontrolü yapmalısınız ama eğer şirket içerisinden birisi exchange server' ın bu varsayılan davranışını biliyor ve kullanıyor ise işiniz çok zor, bu durumda connector üzerinde sadece firewall ip adresine izin vermelisiniz, onun dışında smtp bağlantısı kabul etmememiz lazım, yada faks, printer vb cihazlar var ise onların ip adreslerini yazmanız gerekli.

Danışman - ITSTACK Bilgi Sistemleri
****************************************************************
Probleminiz Çözüldüğünde Sonucu Burada Paylaşırsanız.
Sizde Aynı Problemi Yaşayanlar İçin Yardım Etmiş Olursunuz.
Eğer sorununuz çözüldü ise lütfen "çözüldü" olarak işaretlerseniz diğer üyeler için çok büyük kolaylık sağlayacaktır.
*****************************************************************

 
Gönderildi : 24/01/2018 11:59

(@mehmet.eren)
Gönderiler: 162
Reputable Member
Konu başlatıcı
 

hocam selam

cevabınız için teşşekürler

 

1) bu relay olayı 2016 da var mı?

2)   aşağıdaki çözümünüzü tam anlayamadım,bunu nasıl yapmam gerekir detaylandırırmısınız

3) dışa açık relayı hangi logtan bakabilriz

 bu durumda connector üzerinde sadece firewall ip adresine izin vermelisiniz, onun dışında smtp bağlantısı kabul etmememiz lazım, yada faks, printer vb cihazlar var ise onların ip adreslerini yazmanız gerekli.

 
Gönderildi : 24/01/2018 12:23

Hakan Uzuner
(@hakanuzuner)
Gönderiler: 32965
Illustrious Member Yönetici
 

Merhaba

Evet 2016 da da var, bu olayı o kadar çok anlattım ki artık forumda arama yapmanız daha doğru olur, hem makaleleri var hem forumda pek çok kez relay nasıl kontrol edilir, nasıl açılır nasıl kapatılırız paylaştık.

Danışman - ITSTACK Bilgi Sistemleri
****************************************************************
Probleminiz Çözüldüğünde Sonucu Burada Paylaşırsanız.
Sizde Aynı Problemi Yaşayanlar İçin Yardım Etmiş Olursunuz.
Eğer sorununuz çözüldü ise lütfen "çözüldü" olarak işaretlerseniz diğer üyeler için çok büyük kolaylık sağlayacaktır.
*****************************************************************

 
Gönderildi : 25/01/2018 13:04

(@mehmet.eren)
Gönderiler: 162
Reputable Member
Konu başlatıcı
 

hakan hocam relay sorunu yok gözüküyor. acaba başka ne gibi bir şey olabilirçünkü kullanıcı devam ettiğini söylüyor

 

2) hocam bu makaleniz bununla ilgilimi

 

http://www.hakanuzuner.com/index.php/domain-key-ve-domainkeys-identified-mail-dkim.html

 
Gönderildi : 31/01/2018 11:08

Hakan Uzuner
(@hakanuzuner)
Gönderiler: 32965
Illustrious Member Yönetici
 

Gelen bir mail için header paylaşır mısın.

Danışman - ITSTACK Bilgi Sistemleri
****************************************************************
Probleminiz Çözüldüğünde Sonucu Burada Paylaşırsanız.
Sizde Aynı Problemi Yaşayanlar İçin Yardım Etmiş Olursunuz.
Eğer sorununuz çözüldü ise lütfen "çözüldü" olarak işaretlerseniz diğer üyeler için çok büyük kolaylık sağlayacaktır.
*****************************************************************

 
Gönderildi : 31/01/2018 22:39

(@mehmet.eren)
Gönderiler: 162
Reputable Member
Konu başlatıcı
 

aşağıda hocam

• ConnectorID : malbox\Default malbox
• CustomData : S:FirstForestHop=malbox.domail.local;S:ProxiedClientIPAddress=85.115.52.190;S:ProxiedClientHostname=cluster-a.mailcontrol.com;S:ProxyHop1=casserver.domail.local(10.80.1.222);S:DeliveryPriority=Normal;S:[email protected];S:AccountForest=domail.local
• Direction : Incoming
• FROM : [email protected]
• FROMDomain : domain.com.tr
• Info : 0cA:
• IntMessageID : 5342939317888
• MessageID : 20180126062920.6abc65e5fbf9aa3a9045bf8e2319c2b8.c337ad3f89.wbe@email09.godaddy.com
• ReturnPath : [email protected]
• Subject : Revised Proforma Invoice/ Bank Details
• TO : [email protected]
• TODomain : domain.com.tr
Server

 
Gönderildi : 01/02/2018 14:24

Hakan Uzuner
(@hakanuzuner)
Gönderiler: 32965
Illustrious Member Yönetici
 

Full header lazım.

Danışman - ITSTACK Bilgi Sistemleri
****************************************************************
Probleminiz Çözüldüğünde Sonucu Burada Paylaşırsanız.
Sizde Aynı Problemi Yaşayanlar İçin Yardım Etmiş Olursunuz.
Eğer sorununuz çözüldü ise lütfen "çözüldü" olarak işaretlerseniz diğer üyeler için çok büyük kolaylık sağlayacaktır.
*****************************************************************

 
Gönderildi : 01/02/2018 18:20

Paylaş: