Forum

Ara Ara İnternet Ke...
 
Bildirimler
Hepsini Temizle

Ara Ara İnternet Kesintisi Neden Olur ?

5 Yazılar
3 Üyeler
0 Likes
2,494 Görüntüleme
(@suleymansulun)
Gönderiler: 53
Trusted Member
Konu başlatıcı
 

Merhabalar ;

Modem Marka Model : TP Link - W8951ND

Sorun : Log kayıtlarında görüldüğü üzre gün aşırı devam eden internet kesintileri.. (Bina ve ankastre kutu yeni)

Aşağıda verdiğim bilgilerden sonra benim yapabileceğim başka neler olabilir ?

Yapılan İşlemler : 

- Modem değiştirildi sıfır km ürün verdiler..
- Binanın içinden daire içine gelen kablo da sorun olabilir denildi, Modem direk ankastre kutuya bağlandı arayüz değerleri aynı bişey değişmedi. (Tabi bu aşamada kopma yaşanıp yaşanmadığı durumu beklenmedi)
- İnternet sağlayıcı firma kendi taraflarında kendilerince bir işlemler yaptı herhangi bir değişiklik olmadı..

Modem Arayüz Değerleri : 

    Downstream Upstream  
SNR Marjı
:
10.9 19.4 db
Hat Zayıflaması
:
32.3 18.5 db
Veri Oranı
:
8192 799 kbps
Max Oranı
:
14052 1227 kbps
CRC
:
410 14

Modem Logları : 

9/10/2017 10:25:23> netMakeChannDial: err=-3000 rn_p=80556820
9/10/2017 10:25:33> Last errorlog repeat 24 Times
9/10/2017 10:25:36> netMakeChannDial: err=-3000 rn_p=80556820
9/10/2017 10:25:45> Last errorlog repeat 14 Times
9/10/2017 10:25:46> netMakeChannDial: err=-3000 rn_p=80556820
9/10/2017 10:25:56> Last errorlog repeat 17 Times
9/10/2017 10:25:57> netMakeChannDial: err=-3000 rn_p=80556820
9/10/2017 10:26:7> Last errorlog repeat 16 Times
9/10/2017 10:26:8> netMakeChannDial: err=-3000 rn_p=80556820
9/10/2017 10:26:18> Last errorlog repeat 15 Times
9/10/2017 10:26:18> netMakeChannDial: err=-3000 rn_p=80556820
9/10/2017 10:26:18> Last errorlog repeat 1 Times
9/10/2017 10:26:20> netMakeChannDial: err=-3000 rn_p=80556820
9/10/2017 10:26:29> Last errorlog repeat 12 Times
9/10/2017 10:26:31> netMakeChannDial: err=-3000 rn_p=80556820

9/10/2017 10:32:41> netMakeChannDial: err=-3000 rn_p=80556820
9/10/2017 10:32:49> Last errorlog repeat 4 Times
9/10/2017 10:32:52> netMakeChannDial: err=-3000 rn_p=80556820
9/10/2017 10:33:1> Last errorlog repeat 4 Times
9/10/2017 10:33:3> netMakeChannDial: err=-3000 rn_p=80556820
9/10/2017 10:33:12> Last errorlog repeat 5 Times
9/10/2017 10:33:12> netMakeChannDial: err=-3000 rn_p=80556820
9/10/2017 10:33:23> Last errorlog repeat 4 Times
9/10/2017 10:33:27> netMakeChannDial: err=-3000 rn_p=80556820
9/10/2017 10:33:34> Last errorlog repeat 10 Times
9/10/2017 10:33:44> netMakeChannDial: err=-3000 rn_p=80556820
9/10/2017 10:33:46> Last errorlog repeat 5 Times
9/10/2017 10:33:59> netMakeChannDial: err=-3000 rn_p=80556820
9/10/2017 10:34:34> netMakeChannDial: err=-3000 rn_p=80556820

9/10/2017 10:35:59> netMakeChannDial: err=-3000 rn_p=80556820
9/10/2017 10:36:9> Last errorlog repeat 26 Times
9/10/2017 10:36:9> netMakeChannDial: err=-3000 rn_p=80556820
9/10/2017 10:36:9> netMakeChannDial: err=-3000 rn_p=80556820
9/10/2017 10:36:10> netMakeChannDial: err=-3000 rn_p=80556820
9/10/2017 10:36:21> Last errorlog repeat 22 Times
9/10/2017 10:36:21> netMakeChannDial: err=-3000 rn_p=80556820
9/10/2017 10:36:32> Last errorlog repeat 12 Times
9/10/2017 10:36:33> netMakeChannDial: err=-3000 rn_p=80556820
9/10/2017 10:36:43> Last errorlog repeat 4 Times
9/10/2017 10:36:52> netMakeChannDial: err=-3000 rn_p=80556820
9/10/2017 10:36:54> netMakeChannDial: err=-3000 rn_p=80556820
9/10/2017 10:37:6> Last errorlog repeat 28 Times
9/10/2017 10:37:6> netMakeChannDial: err=-3000 rn_p=80556820

9/10/2017 10:37:11> Last errorlog repeat 8 Times
9/10/2017 10:37:12> netMakeChannDial: err=-3000 rn_p=80556820
9/10/2017 10:38:23> Last errorlog repeat 87 Times
9/10/2017 10:38:24> netMakeChannDial: err=-3000 rn_p=80556820
9/10/2017 10:38:26> Last errorlog repeat 1 Times
9/10/2017 10:38:28> netMakeChannDial: err=-3000 rn_p=80556820
9/10/2017 10:38:36> Last errorlog repeat 8 Times
9/10/2017 10:38:37> netMakeChannDial: err=-3000 rn_p=80556820

9/10/2017 10:37:6> netMakeChannDial: err=-3000 rn_p=80556820
9/10/2017 10:37:11> Last errorlog repeat 8 Times
9/10/2017 10:37:12> netMakeChannDial: err=-3000 rn_p=80556820
9/10/2017 10:38:23> Last errorlog repeat 87 Times
9/10/2017 10:38:24> netMakeChannDial: err=-3000 rn_p=80556820
9/10/2017 10:38:26> Last errorlog repeat 1 Times
9/10/2017 10:38:28> netMakeChannDial: err=-3000 rn_p=80556820
9/10/2017 10:38:36> Last errorlog repeat 8 Times
9/10/2017 10:38:37> netMakeChannDial: err=-3000 rn_p=80556820
9/10/2017 10:39:31> netMakeChannDial: err=-3000 rn_p=80556820
9/10/2017 10:44:38> Last errorlog repeat 147 Times
9/10/2017 10:44:48> netMakeChannDial: err=-3000 rn_p=80556820
9/10/2017 10:44:58> Last errorlog repeat 8 Times
9/10/2017 10:44:58> netMakeChannDial: err=-3000 rn_p=80556820

 

Düşüncelerim : 

- Ankastre kutunun hemen altında binanın elektrik sistemi var, buradan parazitten vs vs etkilendiğinden kaynaklı bir problem olma ihtimali var mı ? Eğer var ise burada oluşan parazit ya da her ne etken oluyorsa etken olan (parazit vs vs) ölçümü yapılabilinir mi ? Yapılırsa neyle yapılır ?

Ankastre

 
Gönderildi : 14/09/2017 01:02

(@hakankaplanoglu)
Gönderiler: 482
Honorable Member
 
Hat Zayıflaması
:
32.3 18.5 db

Hat zayıflamanız çok fazla. Ankestreden direk bağlantıda bu değerleri alıyorsanız, santrale çok uzak mesafedesiniz büyük ihtimalle.

Eğer telefon kablosu ile bağlantı sağlıyorsanız, kablonuzu cat6 ile değiştirin.

 

 
Gönderildi : 14/09/2017 01:54

(@suleymansulun)
Gönderiler: 53
Trusted Member
Konu başlatıcı
 

Cat5 ya da Cat6 çekilmiş, telefon kabolsu değil, şöyle ki binayı kentsel dönüşüme vermeden önce de aynı adresteydim ve 2,5 yıl boyunca sıkıntısız kullandım, şuan da bina yenilenmiş ve aynı adreste olmama rağmen Hat Zayıflamasının : 32 db olma sebebi ne olabilir. Bu durumu internet sağlayıcı tarafı çözmüyor ya da (çözemiyor), yalın internet kullandığım için ise TurkTelekom da pek takmıyor açıkcası. 
Değişik fikirleri olan varsa denemek isterim tüm yolları..

 
Gönderildi : 14/09/2017 03:23

(@ErdemKara)
Gönderiler: 196
Reputable Member
 

Merhaba,

Şu andaki internet hızınız tam olarak nedir? Telekom'dan hızınızın düşürülmesini talep edin öyle deneyin bazen yüksek hızlarda kopmalar olabiliyor.

 
Gönderildi : 14/09/2017 14:02

(@suleymansulun)
Gönderiler: 53
Trusted Member
Konu başlatıcı
 

8Mb şeklinde görünüyor modem de ve hız testi yapıldığında da problem görünmüyor gayet iyi geliyor hız..
Hatta türktelekom kaynaklı kopma loglarına baktıktırdığımda fi tarihinde kopmalardan bahsediyor onun haricinde bizde bir kopma görünmüyor diyorlar..
Öyle demelerine rağmen benim modem loglarından ve somut olarak internete ara ara giremememden sorun olduğu aşikar..

6Mb indirildiği zaman SNR marji yükseliyor. Fakat yıl 2017 millet 100Mb'lerde internet kullanırken benim 8mb internet kullanamıyor olmam canımı sıkıyor..

 
Gönderildi : 14/09/2017 18:00

Paylaş: