Forum

Çalışan Sistem...
 
Bildirimler
Hepsini Temizle

Çalışan Sisteme Local Bağlantı Problemi

11 Yazılar
5 Üyeler
0 Likes
1,225 Görüntüleme
(@suleymansulun)
Gönderiler: 53
Trusted Member
Konu başlatıcı
 

Merhaba;

Öncelikle yazılımcı olduğumu belirteyim ve sorunu izah edeyim..

Çalıştığım yer X firması ile anlaşmış ve domainlerini bu firmanın server'ında barındırıyor. Sorun şu ki bu zamana kadar sıkıntısız yayında olan sitelere yaklaşık 1-2 haftadır fasılalı olarak iş yerindeki internetten ve ya telefon operatörünün internetinden bağlanamıyoruz. Sistemi kontrol etmek amaçlı RDP kurmak istediğimizde bunu da gerçekleştiremiyoruz.. Bir de siteye ulaşamadığımız anda X firmasını problem var diye aradığımızda problem gözükmediğini iletmeleri ve google analytics tarafında halen sitede online kişilerin gözükmesi can sıkıcı olmaya başladı.

Bu durumda biz RDP neden kuramayız ? Neden çalıştığımız yerde her siteye bağlanabiliyor iken kendi sitelerimize biz bağlanamıyoruz ve bir başkaları başka yerlerden bağlanabiliyor..

Saygılarımla..

 
Gönderildi : 28/04/2017 02:24

Hakan Uzuner
(@hakanuzuner)
Gönderiler: 32950
Illustrious Member Yönetici
 

Merhaba

Çok genel bilgiler ile çok genel sorular olmuş, yazılımcı olduğunuz için olabilir bunu belirtmeniz bence faydalı olmuştur.

Öncelikle rdp hiç mi yapamıyorsunuz ki bu olabilir, örneğin Azure Paas a taşırsınız sistemleri bu klasik Iaas yapısı değildir ondan RDP ile bağlanacağınız bir makine yoktur aslında, bulut temelli bir application ve db server hizmeti verir.

Yok normalde bağlanıyoruz ama kesinti olduğunda bağlanmıyoruz diyosanız zaten sizin network ile bu sunucunun bulunduğu network arasında bir sorun var demektir.

Belki aslında siz buraya internet üzerinden değil vpn ile bağlanıyorsunuzdur ve ara ara vpn kopuyordur.

Özetle bu kadar temel bir bilgi ile sorunu çözmek çok zor, örnek web sitesi adresi nedir bakalım neredeymiş bu site 🙂

Danışman - ITSTACK Bilgi Sistemleri
****************************************************************
Probleminiz Çözüldüğünde Sonucu Burada Paylaşırsanız.
Sizde Aynı Problemi Yaşayanlar İçin Yardım Etmiş Olursunuz.
Eğer sorununuz çözüldü ise lütfen "çözüldü" olarak işaretlerseniz diğer üyeler için çok büyük kolaylık sağlayacaktır.
*****************************************************************

 
Gönderildi : 28/04/2017 03:14

(@suleymansulun)
Gönderiler: 53
Trusted Member
Konu başlatıcı
 

- RDP bu anlattığım sorun oluştuğu anda yapamıyorum ve RDP sürekli kullanıyordum site ile ilgili güncellemeleri sunucuya bağlanıp yapıyordum.
- Sorun olmaması açısından site paylaşmamıştım bize ait olan sitelerden biri www.bilet11.com
- Sunucu TELETEK firması tarafından sağlanıyor. 

Çalıştığım yerde ttnet'in Fiber internet teknolojisini kullanılıyor. 

------------------------------------Teletek Kesinti Raporu-------------------------------
- Bir iki gün önce böyle bir rapor gönderdiler düzeltilecek dediler sonra yine sorunlar yaşanınca bizle alakalı değil demeye başladılar..
Kesintinin Tarihi/Saati : 25.04.2017 / 21:11
Kesintinin Süresi : 25.04.2017, 20:11 – 25.04.2017, 21:20; 69 dk.
Kesintinin Türü : Network
Kesintinin Kök Nedeni : Firewall arkası network trafiğinde saturasyon
Açıklama : Belirtilen tarih ve saatte,Teletek’in firewall arkası network’ünde, ilgili network’e dışarıdan ulaşmayı engelleyen olağanüstü bir trafik yoğunluğu gözlenmiştir. Yapılan müdahale ile network trafiğinin normale dönmesi sağlanmıştır.
Sorunun network cihazlarından kaynaklandığı gözlemlendiğinden, 24.04.2017 tarihli kesinti çerçevesinde başlanılan yeni nesil firewall kümesi çalışmaları sonucunda çözüleceği öngörülmektedir.
Sorunun gerçekleştiği zaman aralığından önce ve sonra network trafiğinde yapılan ölçümler EK’te görülebilir.
İlgili Prosedürler : P-16_İş Sürekliliği Prosedürü
P-TEK-03_Problem Yönetimi Prosedürü
P-13_Değişim Yönetimi Prosedürü
P-GEN-04_Düzeltici ve Önleyici Faaliyetler Prosedürü

Son olarakta 27/04/2017 bu tarihte de en son bu grafiği göndermişler

 
Gönderildi : 28/04/2017 04:52

(@ertanerbek)
Gönderiler: 4522
Famed Member
 

Merhaba;

Öncelikle yazılımcı olduğumu belirteyim ve sorunu izah edeyim..

Çalıştığım yer X firması ile anlaşmış ve domainlerini bu firmanın server'ında barındırıyor. Sorun şu ki bu zamana kadar sıkıntısız yayında olan sitelere yaklaşık 1-2 haftadır fasılalı olarak iş yerindeki internetten ve ya telefon operatörünün internetinden bağlanamıyoruz. Sistemi kontrol etmek amaçlı RDP kurmak istediğimizde bunu da gerçekleştiremiyoruz.. Bir de siteye ulaşamadığımız anda X firmasını problem var diye aradığımızda problem gözükmediğini iletmeleri ve google analytics tarafında halen sitede online kişilerin gözükmesi can sıkıcı olmaya başladı.

Bu durumda biz RDP neden kuramayız ? Neden çalıştığımız yerde her siteye bağlanabiliyor iken kendi sitelerimize biz bağlanamıyoruz ve bir başkaları başka yerlerden bağlanabiliyor..

Saygılarımla..

 

  1. Sunucu saldırı altında olduğu için RDP cevap veremiyor olabilir.
  2. Çalıştığınız firmanın BGP anonsunda sorun vardır yada sizin hizmet aldığınız ISP tarafında bu BGP yayınlarını alma ile ilgili sorun vardır.
  3. Arada çalışan bir koruma sistemi sisteme ayrılmış olan session sayısı dolduğu için daha fazlasını alıyordur.
  4. Sisteme ayrılmış bant genişliğisatür oluyordur bu nedenle siz RDP apamıyorsunuzdur.

 

vb... daha onlarca neden sayabilirim, uzman bir firmanın incelemesi lazım neden sorusunun cevap ağ iletişiminde onlarca cevapla cevaplanabilir, bunlardan bazıları paralel olarak gerçekleştiği yada bazı eşşik değerlerine eriştiği içinde problem yaratıyor olabiir ve görünürde problem yokkn aslında arka kısımda problem oluyordur.

 
Gönderildi : 28/04/2017 13:07

(@suleymansulun)
Gönderiler: 53
Trusted Member
Konu başlatıcı
 

Yani sorun sunucu firmasıyla alalkalı diyebiliriz doğru mudur.. Adamların günahına da girmek istemem sonuçta, sırf bu sorun sürekli oluşmaya başladığı için sunucu değiştirilecek..

 
Gönderildi : 28/04/2017 14:44

Hakan Uzuner
(@hakanuzuner)
Gönderiler: 32950
Illustrious Member Yönetici
 

Bence SH, Radore, Markum veya benzeri bir yeri kullanabilirsiniz ya da Azure deneyebilirsiniz.

Danışman - ITSTACK Bilgi Sistemleri
****************************************************************
Probleminiz Çözüldüğünde Sonucu Burada Paylaşırsanız.
Sizde Aynı Problemi Yaşayanlar İçin Yardım Etmiş Olursunuz.
Eğer sorununuz çözüldü ise lütfen "çözüldü" olarak işaretlerseniz diğer üyeler için çok büyük kolaylık sağlayacaktır.
*****************************************************************

 
Gönderildi : 28/04/2017 15:34

(@suleymansulun)
Gönderiler: 53
Trusted Member
Konu başlatıcı
 

Teşekkür ederim dünden beri haberleşiliyordu Radore ile anlaşmaya varılmış.. İlgilinizden ve alakanızdan dolayı tekrar teşekkür ederim..

Saygılarımla..

 
Gönderildi : 28/04/2017 18:21

(@suleymansulun)
Gönderiler: 53
Trusted Member
Konu başlatıcı
 

Tekrar merhaba.. 
Vaktinizi alıyorum kusura bakmayın, şuanda örnek bir site taşıdık Radore firmasında sıkıntısız bir şekilde site çalışmakta.
Yalnız bir çok site olduğundan Teletek bulunan siteler için halen devam etmekte.
Teletek ile gereksiz bir görüşme içerisine yine girdik fakat bize şöyledikleri şu yönde "sizin sunucuya ve sitelerinize erişememeniz STATTIK IP den kaynaklı".
Ve bu sözü söylediklerinde sitede halen 50 kişi online görünüyor. Aynı zamanda kendileride siteye ulaşabiliyor. STATIK IP' den kaynaklı derken neyi kastetmiş olabilir ? Tamamen tecrübe edinmek açısından soruyorum saygılarımla..

 

 
Gönderildi : 05/05/2017 20:30

(@ertanerbek)
Gönderiler: 4522
Famed Member
 

Tam anlamadım dediklerini, fakat sizin nternet çıkış IP adresinizden bahsdiyorlarsa bunu yine kendi taraflarında çözmeleri gerekir yada sizin kendi ISP niz ile çözmeniz gerekir. Net bir cevap olmamış.

 
Gönderildi : 05/05/2017 20:41

(@barbaroskuscular)
Gönderiler: 186
Estimable Member
 

Tekrar merhaba.. 
Vaktinizi alıyorum kusura bakmayın, şuanda örnek bir site taşıdık Radore firmasında sıkıntısız bir şekilde site çalışmakta.
Yalnız bir çok site olduğundan Teletek bulunan siteler için halen devam etmekte.
Teletek ile gereksiz bir görüşme içerisine yine girdik fakat bize şöyledikleri şu yönde "sizin sunucuya ve sitelerinize erişememeniz STATTIK IP den kaynaklı".
Ve bu sözü söylediklerinde sitede halen 50 kişi online görünüyor. Aynı zamanda kendileride siteye ulaşabiliyor. STATIK IP' den kaynaklı derken neyi kastetmiş olabilir ? Tamamen tecrübe edinmek açısından soruyorum saygılarımla..

 

 

RDP erişimi için sizin sabit ip adresinizi tanımlamış olabilirler mi. sizin ip adresini değiştigi zaman baglanamazsiniz.

yada firewall cihazları sizi engelliyor. ip adresinizi değiştirin yada firma izin versin

 
Gönderildi : 05/05/2017 21:05

(@zulfumehmetozcifci)
Gönderiler: 731
Prominent Member
 

Siteleri barındırdığınız sunucular ile alakalı bir sıkıntı gibi gözüküyor. Gördüğüm kadarı ile (Linkini paylaştığınız site üzerinden giderek söylüyorum) güvenliğe önem arzeden siteler yayınlıyorsunuz. Böyle güven arzeden sitelerinizi iyi firmalarda barındırmanız herdaim sizin yararınıza olacaktır. Ben bilet alacağım bir web sitesinden işlemi sonlandıramadığım zaman bir daha o web sitesi üzerinden alışveriş yapmam. Genelde aerobilet, obilet gibi siteler ile bilet işlemlerimi gerçekleştiriyorum. Sitenize erişirken web sitenizin yüklenmesi biraz zaman alıyor. RDP yaptığınızda speettest yapabilir misiniz? Bağlantı hızları biraz yavaş gibi.

Kişisel bir olay

 
Gönderildi : 05/05/2017 23:54

Paylaş: