Forum

Outlook 2007 mail g...
 
Bildirimler
Hepsini Temizle

Outlook 2007 mail gönderme problemi

4 Yazılar
2 Üyeler
0 Likes
506 Görüntüleme
(@suayipson)
Gönderiler: 9
Active Member
Konu başlatıcı
 

Merhabalar herkese,

Ortamda AD 2008 ve Exchange 2010 SP2 var. Kullanıcıların %95'inde Outlook 2007 Standart var. 

Sadece 1 kullanıcıda (Outlook 2007 ve Windows 7 X64), yaklaşık birkaç hafta önce gelen maillere sadece "Tümünü Yanıtla/Reply to All" denildiğinde .tr uzantılı mailleri .tt ye dönüşüyor. Kullanıcının mailleri .tr uzantılı bu arada.

Şuna dikkat ettim; Kullanıcıya gelen maillerde "To/Kime" ya da "CC/Bilgi" yazan kısmında sadece 1 tane bile .tr uzantılı mail olduğunda bu problem patlak veriyor. İçeriden başka bir kullanıcı da yine sorunlu kullanıcıya cevap yazarken bazen .tt ye dönüşüyor ve böyle bir mail yok hatası ile karşılaşıyor. Hatta mail gönderemediklerini iddia eden dışarıdan kullanıcılar da varmış ama bu hataları bana forward etmediler daha. Ama CC ya da TO kısmında .tr uzantılı olmayan maillerde Tümüne Yanıtla denince sorun yok. Hatta eğer kullanıcının kendisinin de içinde olduğu mailleri Tümüne Yanıtla dediğinizde kendisinin de mailinin uzantısı .tt'ye dönüşüyor. (Offline Address Book'taki Alias'ı kaldırıyor ve yerine .tt uzantısını ekliyor.)

Kullanıcının Auto-Complete listesine baktım, mail atamadıklarını söylediği maili sildim. Manuel yazdım, sorun devam ediyor.

Aslında yukarıdaki koşulları sağlayan herhangi bir maile tümünü yanıtla yap dediğimde de sorun devam ediyor.

 Kullanıcının bilgisayarını değiştirdim, yine problem devam ediyor. Önceki bilgisayardan kullanıcı tek dosya .nk2 dosyası. Onu da silerek denemeler yaptım, yine problem devam ediyor.

Exchange'te Default Offline Address List'i "Update" ettim, E-mail Address Policy'i yeniden "Update" ettim, hatalara rağmen "Update" etti. Hatalar aşağıdadır;

Summary: 1 item(s). 1 succeeded, 0 failed.

Elapsed time: 00:00:05

Apply Default Policy

Completed

Warning:

The recipient "******.com.tr/Users/Hakan Bozbay (Contact)" is invalid and couldn't be updated.

Warning:

The recipient "**.com.tr/Microsoft Exchange System Objects/Offline Address Book - \/o=GrasSavoye\/cn=addrlists\/cn=oabs\/cn=Def" is invalid and couldn't be updated.

Warning:

The recipient "*****.com.tr/Microsoft Exchange System Objects/Offline Address Book - First Administrative Group" is invalid and couldn't be updated.

Warning:

The recipient "***.com.tr/Microsoft Exchange System Objects/Schedule+ Free Busy Information - First Administrative Group" is invalid and couldn't be updated.

Warning:

The recipient "****.com.tr/Microsoft Exchange System Objects/OAB Version 2" is invalid and couldn't be updated.

Warning:

The recipient "***.com.tr/Microsoft Exchange System Objects/OAB Version 4" is invalid and couldn't be updated.

Warning:

The recipient "***.com.tr/Microsoft Exchange System Objects/OAB Version 3a" is invalid and couldn't be updated.

Warning:

The recipient "**.com.tr/Microsoft Exchange System Objects/Elementer Contacts" is invalid and couldn't be updated.

Warning:

The recipient "***.com.tr/Microsoft Exchange System Objects/Muhasebe Contacts" is invalid and couldn't be updated.

Warning:

The recipient "*.com.tr/Microsoft Exchange System Objects/Pazarlama Contacts" is invalid and couldn't be updated.

Warning:

The recipient "*****.com.tr/Microsoft Exchange System Objects/Yonetim Contacts" is invalid and couldn't be updated.

Exchange Management Shell command completed:

update-EmailAddressPolicy -Identity 'Default Policy'

Elapsed Time: 00:00:05

Yukarıdaki uyarılara rağmen Update yapıyor fakat uyarıların bu hataya sebep olabileceği ile ilgili birşey bulamadım, belki sizin bir fikriniz vardır.

Kullanıcının bu problemine denk gelen tek değişim -gözlemleyebildiğim- Blackberry kullanmayı bırakıp Samsung S4 Mini telefon alması ve maillerinin ActiveSync ile kurulması oldu. Ben de pek bağlantı kuramadım bunda açıkçası. Gerçi kurulumu ben yapmadım ama hemen hemen her telefon kurulumumuz aynı. 

Tek yapmadığım sunucudan kullanıcının AD hesabını ve mailini silip tekrardan oluşturmak. Bunun son çare olmasını isterim. İnternette araştırdım bu tür bir sorun bulamadım. Zaten yabancı siteler .tr uzantılarının .tt'ye değiştiğini belirtmezler. Belki farklı bir çözüm önerisi sunan arkadaşlardan yardım istiyorum.

Teşekkürler..

Melih 

 
Gönderildi : 12/09/2013 17:38

(@davuteren)
Gönderiler: 1584
Noble Member
 

Daha önce bu şekilde bir olayla karşılaşmadım fakat bu gibi durumlar update sel olabiliyor. CU leri yada SP3 e geçmeniz durumu düzeltebileceği kanısındayım.

 
Gönderildi : 12/09/2013 20:13

(@suayipson)
Gönderiler: 9
Active Member
Konu başlatıcı
 

Teşekkürler cevabınız için.

Tek bir kullanıcıda olduğu için sunucu tarafında bir update yapmak istemiyorum. Açıkçası pek Update yapma taraftarı da değilim, başka problemleri doğuruyor.

Microsoft Office de zaten SP3'lü. Repair yaptım fakat yine değişme olmadı. Zaten 2 makinede de sorun devam etti.

Yine de teşekkürler..

 
Gönderildi : 13/09/2013 13:45

(@davuteren)
Gönderiler: 1584
Noble Member
 

kullanıcının local bilgisayar hesabını yeniden oluşturup denediniz mi ?

 

 
Gönderildi : 14/09/2013 14:23

Paylaş: