Forum

etki denetleyicisi ...
 
Bildirimler
Hepsini Temizle

etki denetleyicisi çalışmıyor veya kullanılamaz

20 Yazılar
7 Üyeler
0 Likes
1,179 Görüntüleme
(@yasaryilmazer)
Gönderiler: 193
Reputable Member
Konu başlatıcı
 

Yeni dc ye eklediğim kullanıcıyı administrator olarak logon olmak istedigimde bu hatayı alıyorum.

" etki alanı denetleyicisi çalışmıyor veya kullanılamaz durumda..."

parolayı yalnış girdiğimde parola yalnış diye uyarı veriyor. Dns i yeniden yapılandırdım ama değişen bir şey olmadı. birçok hizmetleri denedim ama konuyla ilgili çalışmayan hizmet yok sanırım. Msdn üzerindeki makaleyide okudum fakat hiç bir fayda bulamadım. Sizlerden tekrar yardım bekliyorum, teşekkürler.
 

 
Gönderildi : 04/03/2008 03:23

(@fatihkaraalioglu)
Gönderiler: 3040
Illustrious Member
 

Merhaba;

Klasik bir yönlendirme olacak ama Eventler nediyor ? Aşağıda ki makaleye göre DNS ve kayıtları ile ilgili olduğu gözüküyor..
Belirtilen tool ile testlerini yaparmısın.

http://technet2.microsoft.com/windowsserver/tr/library/5237db58-a1e8-40cd-ae8a-7f52848a90f21055.mspx?mfr=true

 
Gönderildi : 04/03/2008 03:26

(@yasaryilmazer)
Gönderiler: 193
Reputable Member
Konu başlatıcı
 

Selamlar Fatih,

eventlar da DNS de 5504 the dns server encountered and invalid name in packet from <ipadresi>

Birde konuyla alakalı system de 5722 the session setup from the computer <bilgisayarismi> failed authenticate. the name(s) of the account(s) referenced in the security database is <bilgisayarismi>$ the following error occurred: access is denid

Burdaki bilgisayarismi de bağlanmak istediğim client ismi. Msdn yöntemlerine göre sysvol policies içindeki klasöre user yetkisi vardı ayrıca deny=0 yazısını eklemiştim tam yetki olması için.

netdiag test programını da denemiştim, alınan sonuçları ekledim.

Default gateway test : failed

wins service test: skipped

trust relationship test: skipped

ip security test: skipped ve diğerlerinin hepsi passed olarak gözüküyor.

 

 

 
Gönderildi : 04/03/2008 12:15

(@mesutsariyar)
Gönderiler: 2515
Co-Founder
 

Selamlar,

Dc üzerinden mi logon olmaya çalışıyorsunuz yoksa client mi?

 
Gönderildi : 04/03/2008 12:22

(@yasaryilmazer)
Gönderiler: 193
Reputable Member
Konu başlatıcı
 

Var olan kullanıcılar ve dc ile hatasız logon olabiliyoruz. Sorun sadece yeni bir makineyi etki alanına alıp logon olmakta. farklı bir bilgisayarda da aynı hatayı vermişti.

 
Gönderildi : 04/03/2008 12:41

(@cevdetciftci)
Gönderiler: 357
Reputable Member
 

ADye katmak istediğin bilgisayarın kayıtları AD'ye eklenmiş olması lazım eger eklenmişse DNS'e makineyi elle kayıt et öyle dene derim.

 
Gönderildi : 04/03/2008 13:21

(@mesutsariyar)
Gönderiler: 2515
Co-Founder
 

Daha önce sorunsuz oturum açan clientlardan birinin kaydını dc den silin ve tekrar oturum açmayı deneyin, eğer başarılı olamazsanız elle kayıt açın ve girişi deneyin. Eğer başarılı olunamaz ise eventlardan gitmekte yarar vardır, kayıtlar otomatik açılamıyor olabilir .

 
Gönderildi : 04/03/2008 14:49

(@yasaryilmazer)
Gönderiler: 193
Reputable Member
Konu başlatıcı
 

Kullanıcıyı silmeyi tercih etmek istemiyorum çünkü tekrar girememesi beni şüphelendiriyor. Elimde 10 gün öncesinden sağlam çalışan acronis yedeği var. Sadece user profillerinde map değişikliği yapmıştım. Bu yedeklemeyi geri almam kullanıcılarda bir değişiklik yapar mı ? En son mapleri de düzelltikten sonra bi sorun çıkartır mı acaba ?

 
Gönderildi : 04/03/2008 14:57

Hakan Uzuner
(@hakanuzuner)
Gönderiler: 32988
Illustrious Member Yönetici
 

Merhaba Yaşar ;

durum şumudur ;

bir dc var sağlıklı çalışıyordu ancak şu anda bir kullanıcı açıyorsun ve bu yeni açılan kullanıcı ile logon olamıyormusun yoksa yeni bir makineyi domain e alıyorsun ama onun ile mi logon olamıyorsun ?

1 - eski makine eski user logon oluyor mu

2 - eski makine yeni user logon oluyor mu

3 - yeni makine yeni user

4 - yeni makine eski user

son olarak bu yeni user DC de logon hakkı verirsen logon oluyormu

Danışman - ITSTACK Bilgi Sistemleri
****************************************************************
Probleminiz Çözüldüğünde Sonucu Burada Paylaşırsanız.
Sizde Aynı Problemi Yaşayanlar İçin Yardım Etmiş Olursunuz.
Eğer sorununuz çözüldü ise lütfen "çözüldü" olarak işaretlerseniz diğer üyeler için çok büyük kolaylık sağlayacaktır.
*****************************************************************

 
Gönderildi : 04/03/2008 15:01

(@yasaryilmazer)
Gönderiler: 193
Reputable Member
Konu başlatıcı
 

Merhabalar hocam,

Yeni bir pc yi domaine dahil edip logon yapamıyorum,(local hesap hariç)
2 ayrı makinede denedim. Yeni domaine dahil ettiğim kullanıcı yeniden başladıktan sonra domain.com olarak logon olamıyor fakat kendi localinde oluyor. Kendi hesabım(eski user) ile denedim, silip kullanıcı hesabı ile denedim, administrator ile denedim fakat domain.com a giriş yapamıyor. Bu problem de son zamanda yaşadığım virus olayından kurtulmak için sunucuyla fazla haşır neşir olmamdan kaynaklanıyor ama sorunun nerde olduğunu tam olarak çözemiyorum. Dc de logon hakkı olarak everyone herkese verdim. 

 
Gönderildi : 04/03/2008 15:43

(@UgurSALMASUR)
Gönderiler: 163
Estimable Member
 

bence pc deki ip yapılandırmasını tekrar gözden geçirip pc yi domainden çıkarıp tekrar domaine almayı dene bilirsin tekrar denemeler IT dünyasında hep işe yaramıştır:)

 
Gönderildi : 04/03/2008 15:50

(@yasaryilmazer)
Gönderiler: 193
Reputable Member
Konu başlatıcı
 

Bir forumda bu şekilde bir yorum karşılaşmıştım, deneyeceğim, birazdan paylaşırım.

 

 
Gönderildi : 04/03/2008 16:21

Hakan Uzuner
(@hakanuzuner)
Gönderiler: 32988
Illustrious Member Yönetici
 

peki makineleri domain e alırken

domain.com olarak mı aldın domain mi

çünkü ilki dns ile çözümlenir ikincisi domain in netbios name i dir

eğer ikinci ile aldı isen zaten dns üzerinde srv kayıtlarında sorun var demektir

dnsdump ile dns i yedekle sonra zone u uçur ve zone u elle tekrar oluştur netlogon servisini restart et support tools u yükle ve

netdiag /fix yap sorun çözülür.

yedek almayı unutma yok ise dnsdump yollarım ben .

Danışman - ITSTACK Bilgi Sistemleri
****************************************************************
Probleminiz Çözüldüğünde Sonucu Burada Paylaşırsanız.
Sizde Aynı Problemi Yaşayanlar İçin Yardım Etmiş Olursunuz.
Eğer sorununuz çözüldü ise lütfen "çözüldü" olarak işaretlerseniz diğer üyeler için çok büyük kolaylık sağlayacaktır.
*****************************************************************

 
Gönderildi : 04/03/2008 16:25

(@cevdetciftci)
Gönderiler: 357
Reputable Member
 

hakan bey

dnsdump'ı banada yollar mısınız? [email protected]

şimdiden teşekkür ederim

 
Gönderildi : 04/03/2008 16:42

Hakan Uzuner
(@hakanuzuner)
Gönderiler: 32988
Illustrious Member Yönetici
 

şöyle yapalım dosyalar bölümüne ekleyelim 🙂

http://cozumpark.com/files/folders/yuklemeler/entry2533.aspx

 

Danışman - ITSTACK Bilgi Sistemleri
****************************************************************
Probleminiz Çözüldüğünde Sonucu Burada Paylaşırsanız.
Sizde Aynı Problemi Yaşayanlar İçin Yardım Etmiş Olursunuz.
Eğer sorununuz çözüldü ise lütfen "çözüldü" olarak işaretlerseniz diğer üyeler için çok büyük kolaylık sağlayacaktır.
*****************************************************************

 
Gönderildi : 04/03/2008 18:57

(@yasaryilmazer)
Gönderiler: 193
Reputable Member
Konu başlatıcı
 

Selamlar tekrar,

uzak bağlantı yapabildiğim istemciyi workgroup a alıp yeniden başlattıktan sonra tekrar domain e üye yaptım Hakan hocam Domain şeklinde yaptım. Yeniden başlattım logon oldum sevindirici bir ekran görüntüsü, umarım yarın diğer kullanıcı için aynı yöntem işe yarar, teşekkürler yardımlarınız için iyi çalışmalar. 

 
Gönderildi : 05/03/2008 02:18

Hakan Uzuner
(@hakanuzuner)
Gönderiler: 32988
Illustrious Member Yönetici
 

çok sevindim 🙂

Danışman - ITSTACK Bilgi Sistemleri
****************************************************************
Probleminiz Çözüldüğünde Sonucu Burada Paylaşırsanız.
Sizde Aynı Problemi Yaşayanlar İçin Yardım Etmiş Olursunuz.
Eğer sorununuz çözüldü ise lütfen "çözüldü" olarak işaretlerseniz diğer üyeler için çok büyük kolaylık sağlayacaktır.
*****************************************************************

 
Gönderildi : 05/03/2008 02:20

(@yasaryilmazer)
Gönderiler: 193
Reputable Member
Konu başlatıcı
 

Hocam böyle olmuyor ama her sorunumuz çözülüyor üstüne girip bandwidth meşgul ediyoruz borcumuz neyse ödeyelim, bir organizasyon bekliyoruz hesaplar adminden şeklinde 🙂

 
Gönderildi : 05/03/2008 02:42

Hakan Uzuner
(@hakanuzuner)
Gönderiler: 32988
Illustrious Member Yönetici
 

Ortam güzel böyle devam 🙂

 

Danışman - ITSTACK Bilgi Sistemleri
****************************************************************
Probleminiz Çözüldüğünde Sonucu Burada Paylaşırsanız.
Sizde Aynı Problemi Yaşayanlar İçin Yardım Etmiş Olursunuz.
Eğer sorununuz çözüldü ise lütfen "çözüldü" olarak işaretlerseniz diğer üyeler için çok büyük kolaylık sağlayacaktır.
*****************************************************************

 
Gönderildi : 05/03/2008 03:00

Sayfa 1 / 2
Paylaş: