Forum

ISP IP adresi ve Ga...
 
Bildirimler
Hepsini Temizle

ISP IP adresi ve Gateway/subnetmask bilgileri

11 Yazılar
2 Üyeler
0 Likes
3,630 Görüntüleme
(@mustafadogan)
Gönderiler: 290
Reputable Member
Konu başlatıcı
 

Merhaba,

 

Merkezi yurtdışında bulunan bir firmanın IT birimi Türkiyedeki ofisine Sonicwall cihazı configüre ederek göndermek istiyor. Türkiyedeki ofisten bir adet sabit ip almasını talep ediliyor. IP adresi alınıyor ve gönderiliyor ancak alınan sabit IP'nin Subnetmask ve Gateway bilgileri isteniyor. Türk Telekom üzerinden alınan sabit IP'lerin subnetmask ve gateway leri oluyor mu? Oluyorsa nereden öğrenebiliriz? 

 

Teşekkürler,

MD

 
Gönderildi : 04/06/2018 14:38

(@turancoskun)
Gönderiler: 4100
Üye
 

merhaba,

her ip adresinin gateway ve subnet bilgisi bulunur.

hattınız kurumsal ise, müşteri temsilcinizden talep edebilirsiniz.

hat tipi adsl vb. ise, müşteri hizmetlerini arayıp, talep oluşturarak, gelen cevabı yurt dışına iletmeniz yeterli.

****************************************************************
Probleminiz Çözüldüğünde Sonucu Burada Paylaşırsanız.
Sizde Aynı Problemi Yaşayanlar İçin Yardım Etmiş Olursunuz.
Eğer sorununuz çözüldü ise lütfen "çözüldü" olarak işaretlerseniz diğer üyeler için çok büyük kolaylık sağlayacaktır.
*****************************************************************

 
Gönderildi : 04/06/2018 15:04

(@mustafadogan)
Gönderiler: 290
Reputable Member
Konu başlatıcı
 

Türk Telekom dan Fiber net alınmış ve arandığında böyle birşeyin olmadığını söylüyorlarmış. Modem den bakıldığında IP adresi görünüyor ancak diğer bilgiler görünmüyor.

 
Gönderildi : 04/06/2018 15:15

(@turancoskun)
Gönderiler: 4100
Üye
 

Türk Telekom dan Fiber net alınmış ve arandığında böyle birşeyin olmadığını söylüyorlarmış. 

bu güzelmiş 🙂

farklı bir müşteri temsilcisi ile tekrar görüşmeyi deneyin veya başvuru yaptığınız telekom bölge müdürlüğüne giderek talebinizi iletin.

kullandığınız modem marka, modeli nedir ?

****************************************************************
Probleminiz Çözüldüğünde Sonucu Burada Paylaşırsanız.
Sizde Aynı Problemi Yaşayanlar İçin Yardım Etmiş Olursunuz.
Eğer sorununuz çözüldü ise lütfen "çözüldü" olarak işaretlerseniz diğer üyeler için çok büyük kolaylık sağlayacaktır.
*****************************************************************

 
Gönderildi : 04/06/2018 15:21

(@mustafadogan)
Gönderiler: 290
Reputable Member
Konu başlatıcı
 

Modem: Zyxel WMG8324-B10A

 
Gönderildi : 04/06/2018 15:59

(@turancoskun)
Gönderiler: 4100
Üye
 

burada iki adım mevcut.

telekom müşteri hizmetlerine mevcut modem bağlantısının bridge mod'a alınıp, alınamadığını sormanız gerekecek.

bridge mod kullanılabiliyor ise, telekom tarafından verilen kullanıcı adı/parolayı, yurtdışı ile paylaşarak, interface yapılandırmasını pppoe olarak düzenlemesi yeterli.

bridge mod aktif edilemiyor ise, dmz kullanabilirsiniz. mevcut modemin ip aralığında bir adresini paylaşabilirsiniz.

bu adımda, paylaştığınız adres modem üzerinde dmz için tanımlanmalı. 

****************************************************************
Probleminiz Çözüldüğünde Sonucu Burada Paylaşırsanız.
Sizde Aynı Problemi Yaşayanlar İçin Yardım Etmiş Olursunuz.
Eğer sorununuz çözüldü ise lütfen "çözüldü" olarak işaretlerseniz diğer üyeler için çok büyük kolaylık sağlayacaktır.
*****************************************************************

 
Gönderildi : 05/06/2018 04:00

(@mustafadogan)
Gönderiler: 290
Reputable Member
Konu başlatıcı
 

Telefom aranarak nihayet bir bilgiye ulaşıldı. Biraz zor oldu ama bilgileri alabildik. Firewall u gönderdiklerinde takıp deneyeceğiz. Modemi bridge moda aldığımız için Wifi özelliğini kullanamayacağız değilmi ?

 
Gönderildi : 07/06/2018 18:38

(@turancoskun)
Gönderiler: 4100
Üye
 

telekom tarafından username/password bilgisini aldınız değil mi ?

bridge mod kullandığınız takdirde wifi tarafını kullanamazsınız.

****************************************************************
Probleminiz Çözüldüğünde Sonucu Burada Paylaşırsanız.
Sizde Aynı Problemi Yaşayanlar İçin Yardım Etmiş Olursunuz.
Eğer sorununuz çözüldü ise lütfen "çözüldü" olarak işaretlerseniz diğer üyeler için çok büyük kolaylık sağlayacaktır.
*****************************************************************

 
Gönderildi : 08/06/2018 05:22

(@mustafadogan)
Gönderiler: 290
Reputable Member
Konu başlatıcı
 

Mehaba,

 

evet tüm biglileri verdik. Bize göndermelerini bekliyoruz. 

 
Gönderildi : 11/06/2018 15:29

(@mustafadogan)
Gönderiler: 290
Reputable Member
Konu başlatıcı
 

Merhaba,

Sonicwall firewall cihazını fiziksel olarak edinebildik. Arayüzüne de erişim sağlayabildik. 

 

Telekom dan bize gelen Fiber net için Zyxek Modemi Bridge moda aldık ve Modem in WAN çıkışını Sonicwall um X1 girişine taktık. Sonicwall arayüzünden Interface kısmından X1 e gelecek PPPoE olarak seçim yaptık ve ttnet kullanıcı ve şifremizi girdik. Ancak sonicwall connect olmuyor. Olamadığı içinde sonicwall dan ip alabilmemize rağmen internete çıkamıyoruz. Bu sorun neden kaynaklanıyor olabilir?

 
Gönderildi : 12/07/2018 15:04

(@turancoskun)
Gönderiler: 4100
Üye
 

fiziksel hattın aktif olup, olmadığını kontrol ettiniz mi ?

zyxel bridge yapılandırmasında hata yapmış olabilir misiniz ?

wan interface üzerinde bridge mod genelde sorun çıkarmaz, üstte belirttiğim noktalarda sorun yok ise, farklı bir modem markası ile test etmenizi öneririm.

****************************************************************
Probleminiz Çözüldüğünde Sonucu Burada Paylaşırsanız.
Sizde Aynı Problemi Yaşayanlar İçin Yardım Etmiş Olursunuz.
Eğer sorununuz çözüldü ise lütfen "çözüldü" olarak işaretlerseniz diğer üyeler için çok büyük kolaylık sağlayacaktır.
*****************************************************************

 
Gönderildi : 13/07/2018 02:48

Paylaş: