ÇözümPark'a hoş geldiniz. Oturum Aç | Üye Ol
 
Ana Sayfa Makale Video Forum Resimler Dosyalar Etkinlik Hizmetlerimiz Biz Kimiz

Donanım

Brocade SAN Switch Password Reset

Meslek hayatımızın her günü ayrı bir heyecan ayrı bir tecrübe ile geçer. Mutlaka sizlerinde beyinlerinde bulunan big data her gün biraz daha büyür. Biz buna ne kadar tecrübe desekte bazen süreç sıkıntılı bazende eğlenceli olabilir.

Bu seferki hikaye yıllardır çokça kullandığım SAN switchlerle ilgili bir problemin  beni bulmasıyla ortaya çıktı. Bir müşterimizde yaklaşık 3 yıl önce alınan Brocade SilkWorm 200E SAN switch bulunmaktaydı. Malesef uzun zamandır şifreleri bilinmemekte ve nedense değiştirilebilecek tüm şifreleri değiştirilerek şifreler ortadan kaybolmuştu. Öyle bir değişiklikten bahsediyorum ki consol portu ile bağlandığımızda bile şifre değiştirilmişti ve kimse bilmiyordu. Tek çözüm Brocade’I konsol üzerinden boot ederek alınan key ile support servisine başvurmaktı. Fakat Switch’in destek bakım pakedi bitmişti ve yenilemek için yüksek meblağ ödemek gerekiyordu. Tabiri caiz ise astarı yüzünden pahalı idi.

 

clip_image002

 

Düşündüm taşındım, 2 adet olan bu switchleri kenara koydum ve gelip geçerken ne yapabilirim diye düşünüyordum. Bir kaç gün geçmişti, zaten iş yoğunluğu dolayısı ile çok ilgilenmekte istemiyordum. Sonra  birden bunun içinde bir disk olmalı. Ve bu linux bir işletim sistemi barındırmıyormu dedim kendi kendime! Ee bende linux konusunda fena sayılmam. Neden olmasın dedim ve aklıma gelen işlemi uygulamaya başladım.

CentOS linux’un son versiyonunun live DVD’si ile bir makinayı boot edecektim ve switch içindeki diski mount ederek password dosyasının içeriğini değiştirecektim. Yüksek olasılıkla problem çıkmayacaktı. Hemen işe başladım önce cihazı açtım, önce yan vidalarını çıkarttım,

clip_image004

Sonra önceki iki vidayı çıkarttım,

clip_image006

Switch’in arka tarafındaki çentikten tornavida ile hafiften kasarak açtım, şöyle,

clip_image008

Tabi ben disk beklerken karşıma bir compact flash kart çıktı. Disk olsa ne güzel usb ile bağlayıp işi bitirecektim. Tabi olurmu olmazmı heyecanı ile beklerken böylece birden iş sekteye uğradı. CF kartı arkasındaki kalın vidayı sökerek çıkardım.

clip_image010

 

Hemen bir Compact Flash kart reader bulmak durumunda kaldık. Bir teknoloji mağazasına şirketten arkadaşım giderek bir multireader temin ettik, oda şuydu J

clip_image012

Şimdi heyecanla http://mirror.muvhost.com/centos/7/isos/x86_64/CentOS-7-x86_64-LiveGNOME-1611.iso linkinden CentOS 7’nin son sürümünün live yani CD ile boot edildiğinde sanki bilgisayarda kuruluymuş gibi çalışan kalıbı indirdim. Ve sınıflardan birindeki herhangi bir client’ı boot ederek USB’den Compact Flash reader’I taktım. Karşıma aşağıdaki ekran çıktı,

clip_image014

 

Bu ekranda gördüğünüz gibi karşıma 2 adet 128 MB volume geldi. Bu volume’ler benim hedefim olan volume’ler aslında. Şimdi sıra yapmam gereken işi yapmaya gelmişti.

clip_image016

Hemen bir terminal ekranı açtım. Sonra “su” komutu ile “root” haklarına sahip oldum. Bu aşamadan sonra bu 2 adet 128GB diskin nereye mount olduğunu görmek için

# df komutunu kullandım, ekran çıktısı şu şekilde oldu,

clip_image018

Görebileceğiniz üzere /dev/sdd2 ve sdd1 olarak en alt satırda görünmekteydi.

Herşey o kadar yolundaydı ki, bu iş kesin olacak gözüyle bakmaya başlamıştım. Sonra şu komut ile ilk partition içine yavaşça aktım,

cd /run/media/liveuser/812defb8-7c30-4fa5-8f64-02fba23960c6/etc/

 

bu komut sonrası uygulamam gereken 2 adet komut vardı, bunlarda şu şekilde uyguladım,

 

cp passwd.default passwd

cp shadow.default shadow

 

bu komutlar sonrası aynı dosyaların üzerine yazayımmı sorusuna “y” ile cevap verdim ve aynı işlemi ikinci path’tede yapdım, yani şu lokasyonda,

cd /run/media/liveuser/57209862-c5cf-4c0b-8e39-4bb22304ef9d/etc/

cp passwd.default passwd

cp shadow.default shadow

 

Sonra olarak diski sökerek aynen sökmeden önceki gibi yerine takıp SAN switch’i çalıştırdım.

 

Ve yaptığım işlemler mutlu son ile sonuçlandı. Yani tüm şifreler fabrika ayarlarına döndü. Çöpe atmak aşamasına gelmiş 2 adet SAN switch’i tekrar kullanılabilir hale getirmenin hazzı ile yapmam gereken diğer işlere yöneldim. Tabiki buradaki en güzel şey yeni bir bilgi ve paylaşılabilecek değerde bir makale ortaya çıkması idi.

 

Tarih : 08 Nisan 2017 Cumartesi 19:17 Yayınlayan: Bilgehan POYRAZ

Yorumlar

 

Erdogan TEMUR

Süper tecrübe, süper paylaşım olmuş.

Elinize sağlık.

Nisan 8, 2017 22:19
 

Hakan UZUNER

Hocam eline sağlık, Efsane bilgi olmuş.

Nisan 9, 2017 00:10
 

Vasvi UYSAL

Eline sağlık Bilgehan hocam

Nisan 10, 2017 08:57
 

Recep YÜKSEL

Eline sağlık hocam, gerçekten süper bir makale olmuş.

Nisan 10, 2017 20:25
 

Yasin Altunoglu

Hocam emeğinize sağlık.

Nisan 12, 2017 11:32
 

ozmoon

Bilgehan hocam eline emeğine sağlık.

Nisan 13, 2017 10:34
 

nebiislam

Hocam bu bilginin değeri maddi olarak ölçülemez paylaştığın için teşekkürler.  Eline, Emeğine, yüreğine sağlık.

Nisan 13, 2017 17:10
 

Tayfun DEĞER

Abi tebrik ederim, hiç üşenmemişssin valla :)

Nisan 15, 2017 12:20
 

Enes Aslan

Elinize sağlık , aynı yöntemi şifreli görünen sdcard için deneyeceğim.

Nisan 15, 2017 12:20
 

Mustafa TAŞCI

Hocam vallahi eline, pratik zekana saglik :) seni arayacagim konulari genislettigin icin saygilar :)

Nisan 17, 2017 01:28
 

Yavuz Filizlibay

Elline sağlık hocam

Nisan 19, 2017 13:01
 

FATİH YEGİN

Elinize sağlık hocam :)

Nisan 28, 2017 09:40
Kimliksiz yorumlar seçilemez kılınmış durumdadır.
 

Bu Kategori

Hızlı aktarma

Etiketler